• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Ντόζης' | 28 Νοεμβρίου 2009, 02:59

    1. Διορισμός μέσω ΑΣΕΠ α. Είναι αδύνατον σήμερα να γίνει κανείς αναπληρωτής χωρίς να ξεκινήσει από την Π.Δ.Σ., την ενισχυτική διδασκαλία ή ως ωρομίσθιος. Οι προσλήψεις σε τέτοιες θέσεις γίνονται σήμερα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους με αδιαφανή τρόπο. Έτσι είναι πάρα πολύ δύσκολο για έναν νέο, με μόνο όπλο τις ικανότητες του και την όρεξη για δουλειά, να κατορθώσει να μπει στους πίνακες αναπληρωτών αν δεν έχει κάποιον να τον «σπρώξει». Η διαδικασία αυτή δίνει δικαιώματα σε μεσαία και ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης να δρουν ως παράγοντες ενώ οι μέλλοντες εκπαιδευτικοί είναι ουσιαστικά σε κατάσταση ομηρίας. β. Είναι αδύνατον για κάποιον χωρίς οικονομική άνεση να ανεχτεί να γίνει ωρομίσθιος, ή να συμμετάσχει στην ενισχυτική διδασκαλία καθώς οι χρηματικές απολαβές είναι πενιχρές. Έτσι σήμερα αυτοί που κατορθώνουν να φτάσουν στους πίνακες των αναπληρωτών είναι συνήθως αυτοί που έχουν οικονομική άνεση καθώς οι υπόλοιποι είναι στον ιδιωτικό τομέα πασχίζοντας να θρέψουν τις οικογένειές τους. γ. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για αξιοκρατία χωρίς κάποιο μέσο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που πρόκειται να διοριστούν. Έτσι εξ ορισμού ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ είναι αξιοκρατικός και οποιοσδήποτε διορισμός αναπληρωτή χωρίς αξιολόγηση είναι μη αξιοκρατικός. δ. Με οποιονδήποτε τρόπο και αν γίνει η αξιολόγηση των νέων εκπαιδευτικών, μέσω ΑΣΕΠ, θα υπάρχουν οι επιτυχόντες (ευχαριστημένοι) και οι αποτυχόντες (δυσαρεστημένοι) που θα είναι και οι περισσότεροι. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί το σύστημα αξιολόγησης! ε. Δεν μπορεί ο δημόσιος τομέας να λειτουργεί με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν είναι να διορίζονται χωρίς αξιολόγηση οι αναπληρωτές, το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει και σε όλο το δημόσιο τομέα για όσους προσλαμβάνονται ως εποχιακό προσωπικό. 2. Διορισμός πολυτέκνων χωρίς κριτήρια. α. Κάθε κοινωνικό μέτρο που λαμβάνεται για μία συγκεκριμένη ομάδα πολιτών δεν θα πρέπει να φέρνει αυτή την ομάδα σε σύγκρουση με τους υπόλοιπους πολίτες. Σήμερα αυτό ο διορισμός των πολυτέκνων στην εκπαίδευση γίνεται σε βάρος όλων των άλλων εκπαιδευτικών. β. Η απόφαση για διορισμό χωρίς κριτήρια και αξιολόγηση των πολυτέκνων στην εκπαίδευση μόνο σε όφελος των μαθητών δεν είναι! γ. Έχει άραγε ένας πατέρας τεσσάρων παιδιών μεγαλύτερη ανάγκη εργασίας από έναν πατέρα ενός παιδιού με σύνδρομο DOWN ή ενός παιδιού με καρδιοπάθεια, κτλ; δ. Δεν μπορεί ο δημόσιος τομέας να λειτουργεί με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν είναι να διορίζονται χωρίς αξιολόγηση οι πολύτεκνοι στην εκπαίδευση θα πρέπει το ίδιο να συμβαίνει και σε όλο το δημόσιο τομέα. Συμπεράσματα: Το πρόβλημα των διορισμών είναι κατά βάση οικονομικό. α. Δεν έχουν δαπανηθεί τα κατάλληλα κονδύλια για να αξιολογηθεί η όλη διαδικασία διορισμού μέσω ΑΣΕΠ έτσι ώστε αυτή να γίνει πιο σωστή και αποδεκτή από την κοινότητα των εκπαιδευτικών. β. Δεν έχουν διατεθεί τα κατάλληλα κονδύλια για να γίνουν όλοι οι διορισμοί που απαιτούνται ώστε να μην είναι αναγκαία η πρόσληψη αναπληρωτών. γ. Όλοι γνωρίζουν ότι ουδείς θα πήγαινε να διδάξει ως ωρομίσθιος, σε πρόσθετη διδακτική στήριξη, σε τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με τις σημερινές απολαβές αν δεν προσδοκούσε σε διορισμό. δ. Αντί να δοθούν οικονομικές ενισχύσεις στους πολύτεκνους, γίνεται κοινωνική πολιτική βασισμένη στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των μαθητών. ε. Για να θέλουν τόσοι πολλοί να διοριστούν ως εκπαιδευτικοί με έναν μισθό που είναι από τους μικρότερους του δημόσιου τομέα, καταλαβαίνει κανείς το μεγάλο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. Αλέξανδρος Ντόζης Εκπαιδευτικός ΠΕ0401