Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 04: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια ΕκπαίδευσηΣχόλιο του χρήστη Ισαάκ Ναλμπάντης (Msc Applicable Mathematics) | 18 Αυγούστου 2013, 17:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ 1950. Για να εισαχθεί κάποιος στο μαθηματικό Αθηνών το 1950 έδινε εξετάσεις στα εξής μαθήματα (που οριζόταν από την σχολή): Μαθηματικά Φυσική Χημεία Έκθεση. Δηλαδή τα ίδια μαθήματα που θα δίνει και με το προτεινόμενο νομοσχέδιο. Όμως το Μαθηματικό του 1950 είναι πολύ διαφορετική σχολή από την σημερινή, όπου από το 1ο εξάμηνο σπουδών ο φοιτητής καλείται πλέον να αντεπεξέλθει σε μάθημα προγραμματισμού Η/Υ (και όχι χειρισμού Η/Υ) και πολλές από τις μεταπτυχιακές επιλογές του έχουν άμεση σχέση με τον προγραμματισμό και πληροφορική γενικότερα. Το εργασιακό περιβάλλον είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικότερο σε σχέση με τα ισχύοντα κατά το 1950 ή ακόμα και το 1990. Όποιος βλέπει το πτυχίο ως διαβατήριο εισαγωγής στο δημόσιο της παραδεισένιας μονιμότητας ζει στο παρελθόν. Οι πιθανότητες να κάνει κάποιος την ίδια δουλειά σε όλη την εργασιακή του ζωή είναι μηδαμινές. Ένας φοιτητής που έχει μπει στο Μαθηματικό του 2013 γιατί είχε καλές επιδόσεις στην Χημεία ίσως έχει κάνει σοβαρό επαγγελματικό λάθος. Ο Μαθηματικός του 21ου αιώνα που σκοπεύει να δουλέψει εκτός του χώρου της παιδείας πρέπει να είναι σε θέση να εφαρμόσει αλγοριθμική λογική και να μπορεί να χρησιμοποιήσει μοντέρνες γλώσσες προγραμματισμού. Το μαθηματικό είναι ένα παράδειγμα. Υπάρχουν σχολές που έχουν πολύ μεγαλύτερη ή ακόμα και αποκλειστική σχέση με την Πληροφορική. Για τον λόγο αυτό θεωρώ ότι η κατάργηση του προγραμματισμού ως εξεταζόμενου μαθήματος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι σοβαρό λάθος του νομοσχεδίου, καθώς θα επιτρέπει την είσοδο φοιτητών που έχουν υψηλές επιδόσεις π.χ. στην Χημεία σε σχολές που δεν θα αξιοποιήσουν τις επιδόσεις αυτές, ενώ θα απαιτήσουν ικανότητες που οι συγκεκριμένοι φοιτητές ίσως δεν έχουν. ΠΡΟΤΑΣΗ 1η Ο προγραμματισμός Η/Υ να είναι εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή σε σχολές στις οποίες απαιτείται (βάσει εισήγησης των σχολών). ΠΡΟΤΑΣΗ 2η Οι ίδιες οι σχολές να επιλέγουν τέσσερα μαθήματα από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα βάσει των οποίων θα γίνεται η εισαγωγή σε αυτές. Εννοείται ότι στο σύνολο των πανελλαδικώς εξεταζόμενων πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και ο προγραμματισμός Η/Υ.