O τομέα Υγείας και Πρόνοιας πρέπει να επιστρέψει στα ΕΠΑΛ.
Καταργήθηκε αυθαίρετα χωρίς καμία επιστημονική μελέτη και έρευνα, χωρίς καμιά εισήγηση – πρόταση από κανένα θεσμικό όργανο της πολιτείας.
Ήταν από τους πρώτους στις προτιμήσεις των μαθητών και είχε πολύ καλή επαγγελματική αποκατάσταση.
Σχετικά με τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήσατε ότι υπάρχει επικάλυψη ειδικοτήτων σε ΤΕΙ ΑΕΙ, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το ίδιο ακριβώς ισχύει και για όλους τους υπόλοιπους τομείς που παραμένουν στο ΕΠΑΛ (π.χ. Οικονομίας και Διοίκησης). Γιατί στον τομέα Υγείας και Πρόνοιας υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση;
Επίσης, αν δεν το γνωρίζετε οι υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ είναι διαφορετικές γι αυτό και οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ χαρακτηρίζονται βοηθοί.
Στα ΕΠΑΛ απευθύνονται κυρίως οι μαθητές με χαμηλά εισοδήματα και επομένως η κατάργηση του Τομέα θα τους στερήσει αυτή την δυνατότητα. Τα ΙΕΚ έχουν δίδακτρα που δυστυχώς στις μέρες μας είναι δύσκολο να βρεθούν από μια μεσαία οικογένεια, με αποτέλεσμα τα παιδιά να σπουδάζουν αναγκαστικά ένα αντικείμενο που δεν το επιθυμούν από τις εναπομείνασες ειδικότητες ή απλώς να εγκαταλείψουν το σχολείο!
Επιπλέον παρείχε σημαντικές γνώσεις σε θέματα όπως οι πρώτες βοήθειες, η σεξουαλική αγωγή και η υγιεινή, μαθήματα απαραίτητα για τη ζωή, που δυστυχώς λείπουν από το Ελληνικό σχολείο.
Το διδακτικό προσωπικό του Τομέα είναι εξαιρετικά έμπειρο καταρτισμένο με παιδαγωγικη επάρκεια, και ευαισθησία απέναντι στους μαθητές του. Οι εκπαιδευτικοί του τομέα υγείας, που τόσο άδικα εκδιώχθηκαν από τα σχολεία, εκτός από διδάσκοντες, αποτελούσαν παράλληλα και πολύτιμους συμβούλους για διάφορα θέματα υγείας που απασχολούσαν τους μαθητές.
Πρόταση:
Επαναφορά του τομέα Υγείας και Πρόνοιας και των εκπαιδευτικών του στα ΕΠΑΛ.
Γιατί:
1. Αφορά το 1/4 του μαθητικού δυναμικού αυτών των σχολείων, χωρίς πλεονάσματα καθηγητών.
2. Αντικειμενικά έχει το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας, στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης .
3. Επίκεντρο των σπουδών του Τομέα Υγείας είναι ο άνθρωπος και τα προβλήματά του κάτι που απαιτεί συνολική παιδεία και όχι κατάρτιση (ΙΕΚ).
4. Χωρίς τον συγκεκριμένο Τομέα, με ρατσιστικό τρόπο, αποκλείονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα κορίτσια, που στην μεγαλύτερη τους πλειοψηφία επέλεγαν τις συγκεκριμένες ειδικότητες.
5. Καταλήγουν σε αχρηστία εξοπλισμένα εργαστήρια που με κόπο και προσωπικό μεράκι οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί. Εξοπλισμός χιλιάδων ευρώ από το υστέρημα Ελλήνων φορολογουμένων, θα μείνει ανενεργός και τελικά άχρηστος.
Είναι κρίμα να αναγκάζονται οι μαθητές να προσφεύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση για την απόκτηση ενός πτυχίου που μέχρι πρότινος μπορούσαν να έχουν δωρεάν, πρέπει να επανέλθουν και να συνεχίσουν τη λειτουργία τους την επερχόμενη σχολική χρονιά, με τους καθηγητές τους στο σχολείο
Αντίστοιχα επιχειρήματα θεωρώ ότι υπάρχουν και για ΌΛΟΥΣ τους υπόλοιπους κατηργημένους τομείς όπως ο τομέας Γραφιστικής,Αισθητικής οι οποίοι πρέπει να παραμείνουν στην Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση, όπως τα ΕΠΑΛ, με μονίμους καθηγητές.
O τομέα Υγείας και Πρόνοιας πρέπει να επιστρέψει στα ΕΠΑΛ. Καταργήθηκε αυθαίρετα χωρίς καμία επιστημονική μελέτη και έρευνα, χωρίς καμιά εισήγηση – πρόταση από κανένα θεσμικό όργανο της πολιτείας. Ήταν από τους πρώτους στις προτιμήσεις των μαθητών και είχε πολύ καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Σχετικά με τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήσατε ότι υπάρχει επικάλυψη ειδικοτήτων σε ΤΕΙ ΑΕΙ, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το ίδιο ακριβώς ισχύει και για όλους τους υπόλοιπους τομείς που παραμένουν στο ΕΠΑΛ (π.χ. Οικονομίας και Διοίκησης). Γιατί στον τομέα Υγείας και Πρόνοιας υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση; Επίσης, αν δεν το γνωρίζετε οι υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ είναι διαφορετικές γι αυτό και οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ χαρακτηρίζονται βοηθοί. Στα ΕΠΑΛ απευθύνονται κυρίως οι μαθητές με χαμηλά εισοδήματα και επομένως η κατάργηση του Τομέα θα τους στερήσει αυτή την δυνατότητα. Τα ΙΕΚ έχουν δίδακτρα που δυστυχώς στις μέρες μας είναι δύσκολο να βρεθούν από μια μεσαία οικογένεια, με αποτέλεσμα τα παιδιά να σπουδάζουν αναγκαστικά ένα αντικείμενο που δεν το επιθυμούν από τις εναπομείνασες ειδικότητες ή απλώς να εγκαταλείψουν το σχολείο! Επιπλέον παρείχε σημαντικές γνώσεις σε θέματα όπως οι πρώτες βοήθειες, η σεξουαλική αγωγή και η υγιεινή, μαθήματα απαραίτητα για τη ζωή, που δυστυχώς λείπουν από το Ελληνικό σχολείο. Το διδακτικό προσωπικό του Τομέα είναι εξαιρετικά έμπειρο καταρτισμένο με παιδαγωγικη επάρκεια, και ευαισθησία απέναντι στους μαθητές του. Οι εκπαιδευτικοί του τομέα υγείας, που τόσο άδικα εκδιώχθηκαν από τα σχολεία, εκτός από διδάσκοντες, αποτελούσαν παράλληλα και πολύτιμους συμβούλους για διάφορα θέματα υγείας που απασχολούσαν τους μαθητές. Πρόταση: Επαναφορά του τομέα Υγείας και Πρόνοιας και των εκπαιδευτικών του στα ΕΠΑΛ. Γιατί: 1. Αφορά το 1/4 του μαθητικού δυναμικού αυτών των σχολείων, χωρίς πλεονάσματα καθηγητών. 2. Αντικειμενικά έχει το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας, στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης . 3. Επίκεντρο των σπουδών του Τομέα Υγείας είναι ο άνθρωπος και τα προβλήματά του κάτι που απαιτεί συνολική παιδεία και όχι κατάρτιση (ΙΕΚ). 4. Χωρίς τον συγκεκριμένο Τομέα, με ρατσιστικό τρόπο, αποκλείονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα κορίτσια, που στην μεγαλύτερη τους πλειοψηφία επέλεγαν τις συγκεκριμένες ειδικότητες. 5. Καταλήγουν σε αχρηστία εξοπλισμένα εργαστήρια που με κόπο και προσωπικό μεράκι οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί. Εξοπλισμός χιλιάδων ευρώ από το υστέρημα Ελλήνων φορολογουμένων, θα μείνει ανενεργός και τελικά άχρηστος. Είναι κρίμα να αναγκάζονται οι μαθητές να προσφεύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση για την απόκτηση ενός πτυχίου που μέχρι πρότινος μπορούσαν να έχουν δωρεάν, πρέπει να επανέλθουν και να συνεχίσουν τη λειτουργία τους την επερχόμενη σχολική χρονιά, με τους καθηγητές τους στο σχολείο Αντίστοιχα επιχειρήματα θεωρώ ότι υπάρχουν και για ΌΛΟΥΣ τους υπόλοιπους κατηργημένους τομείς όπως ο τομέας Γραφιστικής,Αισθητικής οι οποίοι πρέπει να παραμείνουν στην Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση, όπως τα ΕΠΑΛ, με μονίμους καθηγητές.