• Σχόλιο του χρήστη 'Αγαλόπουλος Δημήτρης' | 28 Νοεμβρίου 2009, 08:37

    Προτάσεις για την ισότητα και την ισονομία πρόσληψης των εκπαιδευτικών Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις σας για την αλλαγή στη διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών και την ενθάρρυνσή σας για ανοιχτό διάλογο, σας παραθέτω τις ακόλουθες προτάσεις: 1. Η γενιά των εκπαιδευτικών πριν το 1998 που ήταν εγγεγραμμένη στην επετηρίδα και βίωσε τον αποκλεισμό θα ήταν άδικο να ισοπεδωθεί για δεύτερη φορά.Τα αξιοκρατικά κριτήρια πρόσληψης βάσει ημερομηνίας κτήσης και βαθμού πτυχίου που εσείς θεσπίσατε στην ΠΔΣ καταδεικνύουν την ευαισθησία σας στο θέμα και είναι στη σωστή κατεύθυνση.Κοινωνικά δίκαιο και ηθικά σωστό θα ήταν η απορρόφηση των εκπαιδευτικών αυτών να συνεχιστεί με τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις ή να διευκολυνθεί η πρόσληψή τους σε ενδεχόμενες νέες νομοθετικές διατάξεις. Η εκπαιδευτική και παιδαγωγική τους επάρκεια και εμπειρία (βάσει ενσήμων από ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους εκπαίδευσης) θα δώσουν ώθηση και ορμή στους μαθητές για την υλοποίηση των στόχων τους. 2. Για όλους τους εκπαιδευτικούς που είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες να διατηρηθεί η ισχύουσα νομοθεσία έως και το σχολικό έτος 2010-2011 και στην συνέχεια να γίνει ρύθμιση για σταδιακή απορρόφησή τους με βάσει το " Βιογραφικό του Εκπαιδευτικού " που θα ελέγχεται από τον ΑΣΕΠ για την ορθότητα των στοιχείων του και περιλαμβάνει: α) έτος κτήσης και βαθμός πτυχίου β) οικογενειακή κατάσταση και ειδικές κατηγορίες γ) μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, μόνο εφόσον αφορούν παιδαγωγικά θέματα ή ΑΜΕΑ δ) προϋπηρεσία στη δημόσια αλλά και στην ιδιωτική εκπαίδευση βάσει ενσήμων Σχετικά με τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - Αν η εξέταση του ΑΣΕΠ θεωρηθεί αναγκαία, να προσμετράτε στο βιογραφικό ο οποιοσδήποτε βαθμός επιλέξει ο υποψήφιος από τις συμμετοχές του. Ο βαθμός του ΑΣΕΠ μαζί με τον βαθμό του πτυχίου επί 10, σε αναλογία δηλαδή 1 προς 1 να προσμετρώνται στο βιογραφικό του εκπαιδευτικού. - Αν είναι αναγκαία η ύπαρξη βάσης για τον ΑΣΕΠ, αυτή πρέπει να είναι ενιαία από το 1998 μέχρι και σήμερα που η βάση είναι το 55( άλλαξε το 2007 με αποτέλεσμα το 59,99 είναι αποτυχών και το 55 επιτυχών !!!!). Γιατί όχι όμως το 50 αφού τα πτυχία σε όλα τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν βάση το 5; - Η εξέταση του ΑΣΕΠ πρέπει να αναφέρεται στη σχολική ύλη ως προς το γνωστικό αντικείμενο και όχι την πανεπιστημιακή ύλη αφού σ'αυτήν όλοι κριθήκαμε με απόδειξη τον βαθμό πτυχίου μας. Όσον αφορά τη θεματική ενότητα παιδαγωγικά-ειδική διδακτική αυτή είναι αξιοκρατική μόνο στο σκέλος των παιδαγωγικών γιατί η διδακτική βαθμολογείται υποκειμενικά και με αδιαφανή κριτήρια.Έτσι θα καταπολεμήσουμε την παραπαιδεία των πτυχιούχων, την υποβάθμιση των πτυχίων μας και της αξιοπρέπειάς μας. Πιστεύουμε τέλος ότι κανένας διαγωνισμός και κανένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία και το ταλέντο ενός καλού δασκάλου γιατί η διδασκαλία είναι "τέχνη". Η "τέχνη" του μαυροπίνακα και της μεταφοράς γνώσεων και ηθικής στους μαθητές. Άλλωστε όλοι μας σε αυτούς τους δασκάλους οφείλουμε την εισαγωγή μας στα Πανεπιστήμια, και οι μαθητές και οι γονείς τους, αυτούς θέλουν στα σχολεία. Αγαλόπουλος Δημήτρης Πτυχιούχος Φυσικής από το 1992