Για ένα άτομο της ηλικίας μου, που έδωσε πανελλήνιες το 1993 - πριν 20 χρόνια, το σχέδιο νόμου για το νέο λύκειο θυμίζει στον απόλυτο βαθμό τις τότε δέσμες. Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Πώς αλλιώς να εξηγήσεις την κραυγαλέα απουσία (μεταξύ άλλων) και της πληροφορικής; Άραγε δεν έχει αλλάξει τίποτα από τότε; Πώς αλλιώς θα αποτρέψουμε τον ψηφιακό αναλφαβητισμό των μαθητών, αν στην κρίσιμη ηλικία του λυκείου δεν υπάρχει η πληροφορική ως υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας στην Α` και στην Β`; Αλλά και πόσο λογικό είναι να μην εξετάζεται ένα μάθημα προγραμματισμού (παρόμοιο με την ΑΠσΠΠ)) στην Γ` λυκείου τουλάχιστον απ` όσους επιλέγουν σχολές πληροφορικής ή πολυτεχνικές; Ρωτήστε τους πανεπιστημιακούς σε ποιο μάθημα θα προτιμούσαν να είχαν βάσεις οι φοιτητές τους; Δείτε - ακόμα και σχολές που δεν είναι πληροφορικής - πόσα πολλά μαθήματα προγραμματισμού έχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους. Και δείτε και τη δική σας έρευνα, τι συντριπτικό ποσοστό είχε η γνώμη των μαθητών ότι είναι απαραίτητο ως μάθημα γενικής παιδείας.
Αν η διαβούλευση τελικά έχει ειλικρινείς σκοπούς, ελπίζω να γίνει αποδεκτό το αυτονόητο: η πληροφορική να έχει πρωτεύοντα ρόλο στο νέο λύκειο. Η παρουσία της απλώς ως δίωρο μάθημα επιλογής στην Α` μοιάζει με κακόγουστο αστείο.
Σπανός Ηλίας, εκπαιδευτικός ΠΕ19
Για ένα άτομο της ηλικίας μου, που έδωσε πανελλήνιες το 1993 - πριν 20 χρόνια, το σχέδιο νόμου για το νέο λύκειο θυμίζει στον απόλυτο βαθμό τις τότε δέσμες. Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Πώς αλλιώς να εξηγήσεις την κραυγαλέα απουσία (μεταξύ άλλων) και της πληροφορικής; Άραγε δεν έχει αλλάξει τίποτα από τότε; Πώς αλλιώς θα αποτρέψουμε τον ψηφιακό αναλφαβητισμό των μαθητών, αν στην κρίσιμη ηλικία του λυκείου δεν υπάρχει η πληροφορική ως υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας στην Α` και στην Β`; Αλλά και πόσο λογικό είναι να μην εξετάζεται ένα μάθημα προγραμματισμού (παρόμοιο με την ΑΠσΠΠ)) στην Γ` λυκείου τουλάχιστον απ` όσους επιλέγουν σχολές πληροφορικής ή πολυτεχνικές; Ρωτήστε τους πανεπιστημιακούς σε ποιο μάθημα θα προτιμούσαν να είχαν βάσεις οι φοιτητές τους; Δείτε - ακόμα και σχολές που δεν είναι πληροφορικής - πόσα πολλά μαθήματα προγραμματισμού έχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους. Και δείτε και τη δική σας έρευνα, τι συντριπτικό ποσοστό είχε η γνώμη των μαθητών ότι είναι απαραίτητο ως μάθημα γενικής παιδείας. Αν η διαβούλευση τελικά έχει ειλικρινείς σκοπούς, ελπίζω να γίνει αποδεκτό το αυτονόητο: η πληροφορική να έχει πρωτεύοντα ρόλο στο νέο λύκειο. Η παρουσία της απλώς ως δίωρο μάθημα επιλογής στην Α` μοιάζει με κακόγουστο αστείο. Σπανός Ηλίας, εκπαιδευτικός ΠΕ19