RENDETEVI COEVI AL SECOLO VOSTRO Giovanni Berchet
Συντονιστείτε στον αιώνα σας …. !
Με μεγάλη μας έκπληξη παρατηρήσαμε ότι στο Σχέδιο νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η Ιταλική γλώσσα δεν περιλαμβάνεται ως δεύτερη ξένη γλώσσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου και αναρωτιόμαστε αν πρόκειται για παράλειψη ακούσια ή εκούσια επισημαίνοντας τα εξής:
Μόλις πριν από λίγες μέρες, στις 29 – 07 – 2013, ο Υφυπουργός κ. Συμεών Κεδίκογλου σε απάντηση στη βουλευτή κα. Σταυρούλα Ξουλίδου με αριθμό πρωτοκόλλου 104324/ΙΗ ΕΞ 90567-εισ ανέφερε ότι «Σύμφωνα με την αρ. 32239/Γ2/23-03-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 1129) οι μαθητές της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου επιλέγουν ως ξένη γλώσσα μία από τις γλώσσες που διδάχτηκαν στο Γυμνάσιο μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας». Σημειώνεται ότι ο κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής συστάθηκε με το υπ’ αρ. 204/ 2-6-2006 Π.Δ. (ΦΕΚ 208/τ.Α'/4-10-2006) και ότι η Ιταλική γλώσσα διδάσκεται στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας από το σχολικό έτος 2008 – 2009.
Αποτελεί γενική παραδοχή των καθηγητών όλων των ξένων γλωσσών ότι τα τρία χρόνια εκμάθησης στο Γυμνάσιο δεν επαρκούν για να αποκτήσουν οι μαθητές ένα υψηλό επίπεδο γνώσης το οποίο πιστοποιείται μέσω του ΚΠΓ και το οποίο είναι απαραίτητο για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και η Ιταλική είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
Όπως και οι άλλες ξένες γλώσσες του ωρολογίου προγράμματος έτσι και η Ιταλική αποτελεί επίσημη γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα η Ιταλία είναι βασικός εμπορικός μας εταίρος και αμφίδρομος τουριστικός προορισμός. Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών & Μελετών (Κ.Ε.Ε.Μ.) κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2013 Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΓΚΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ στο πλαίσιο της Ε.Ε. κατευθύνθηκε προς την Ιταλία και ανήλθε σε 1130,6 εκ. ευρώ*, ενώ η κατασκευή του αγωγού ΤΑΠ διευρύνει ακόμη περισσότερο τα περιθώρια συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Α. Σαμαράς κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Ιταλού ομολόγου του κ. Ε. Letta. Επίσης, όσον αφορά τον τουρισμό, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος δήλωσε πρόσφατα ότι οι ΑΦΙΞΕΙΣ ΙΤΑΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΥΞΗΘΕΙ σημαντικά την τελευταία διετία και υπάρχει προγραμματισμός για ταξίδια εξοικείωσης για το 2014 ώστε οι Ιταλοί ταξιδιωτικοί πράκτορες να ενημερωθούν για την εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα θέρετρα της Β. Ελλάδας μέσω της Εγνατίας Οδού. Αυτά είναι κάποια μόνο στοιχεία που καταδεικνύουν ότι, ακόμα και σε ΠΕΡΙΟΔΟ ΒΑΘΕΙΑΣ ΥΦΕΣΗΣ, η γνώση της Ιταλικής γλώσσας αποτελεί βασικό ΠΡΟΣΟΝ για την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων της χώρας μας σε τομείς όπως ο τουρισμός, το εμπόριο, ο πολιτισμός κ.α. Το ΕΦΟΔΙΟ αυτό επιβάλλεται να παρέχεται δωρεάν από το Δημόσιο Σχολείο προς όφελος τόσο των μαθητών όσο και ολόκληρης της κοινωνίας.
Δεν είναι λοιπόν άδικο οι μαθητές μας να στερηθούν το δικαίωμα να συνεχίσουν την εκμάθηση της γλώσσας που επιθυμούν και επιλέγουν;
*http://www.pse.gr/node/41
RENDETEVI COEVI AL SECOLO VOSTRO Giovanni Berchet Συντονιστείτε στον αιώνα σας …. ! Με μεγάλη μας έκπληξη παρατηρήσαμε ότι στο Σχέδιο νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η Ιταλική γλώσσα δεν περιλαμβάνεται ως δεύτερη ξένη γλώσσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου και αναρωτιόμαστε αν πρόκειται για παράλειψη ακούσια ή εκούσια επισημαίνοντας τα εξής: Μόλις πριν από λίγες μέρες, στις 29 – 07 – 2013, ο Υφυπουργός κ. Συμεών Κεδίκογλου σε απάντηση στη βουλευτή κα. Σταυρούλα Ξουλίδου με αριθμό πρωτοκόλλου 104324/ΙΗ ΕΞ 90567-εισ ανέφερε ότι «Σύμφωνα με την αρ. 32239/Γ2/23-03-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 1129) οι μαθητές της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου επιλέγουν ως ξένη γλώσσα μία από τις γλώσσες που διδάχτηκαν στο Γυμνάσιο μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας». Σημειώνεται ότι ο κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής συστάθηκε με το υπ’ αρ. 204/ 2-6-2006 Π.Δ. (ΦΕΚ 208/τ.Α'/4-10-2006) και ότι η Ιταλική γλώσσα διδάσκεται στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας από το σχολικό έτος 2008 – 2009. Αποτελεί γενική παραδοχή των καθηγητών όλων των ξένων γλωσσών ότι τα τρία χρόνια εκμάθησης στο Γυμνάσιο δεν επαρκούν για να αποκτήσουν οι μαθητές ένα υψηλό επίπεδο γνώσης το οποίο πιστοποιείται μέσω του ΚΠΓ και το οποίο είναι απαραίτητο για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και η Ιταλική είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Όπως και οι άλλες ξένες γλώσσες του ωρολογίου προγράμματος έτσι και η Ιταλική αποτελεί επίσημη γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα η Ιταλία είναι βασικός εμπορικός μας εταίρος και αμφίδρομος τουριστικός προορισμός. Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών & Μελετών (Κ.Ε.Ε.Μ.) κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2013 Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΓΚΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ στο πλαίσιο της Ε.Ε. κατευθύνθηκε προς την Ιταλία και ανήλθε σε 1130,6 εκ. ευρώ*, ενώ η κατασκευή του αγωγού ΤΑΠ διευρύνει ακόμη περισσότερο τα περιθώρια συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Α. Σαμαράς κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Ιταλού ομολόγου του κ. Ε. Letta. Επίσης, όσον αφορά τον τουρισμό, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος δήλωσε πρόσφατα ότι οι ΑΦΙΞΕΙΣ ΙΤΑΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΥΞΗΘΕΙ σημαντικά την τελευταία διετία και υπάρχει προγραμματισμός για ταξίδια εξοικείωσης για το 2014 ώστε οι Ιταλοί ταξιδιωτικοί πράκτορες να ενημερωθούν για την εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα θέρετρα της Β. Ελλάδας μέσω της Εγνατίας Οδού. Αυτά είναι κάποια μόνο στοιχεία που καταδεικνύουν ότι, ακόμα και σε ΠΕΡΙΟΔΟ ΒΑΘΕΙΑΣ ΥΦΕΣΗΣ, η γνώση της Ιταλικής γλώσσας αποτελεί βασικό ΠΡΟΣΟΝ για την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων της χώρας μας σε τομείς όπως ο τουρισμός, το εμπόριο, ο πολιτισμός κ.α. Το ΕΦΟΔΙΟ αυτό επιβάλλεται να παρέχεται δωρεάν από το Δημόσιο Σχολείο προς όφελος τόσο των μαθητών όσο και ολόκληρης της κοινωνίας. Δεν είναι λοιπόν άδικο οι μαθητές μας να στερηθούν το δικαίωμα να συνεχίσουν την εκμάθηση της γλώσσας που επιθυμούν και επιλέγουν; *http://www.pse.gr/node/41