Ο εξετασιο-κεντρικός χαρακτήρας του Γενικού Λυκείου παραμένει και ενισχύεται. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η αύξηση του φόρτου εργασίας των μαθητών που ήδη θεωρούνται οι σκληρότερα εργαζόμενοι Έλληνες και μάλιστα σε μία τόσο ευαίσθητη ηλικία. Θα είναι καλό να προβλεφθούν πέρα από τα projects, δράσεις βιωματικής μάθησης στο επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα που θα κάνουν το σχολείο περισότερο ελκυστικό και φιλικό προς τους μαθητές. Το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα που τόσο συχνά επικαλούνται στελέχη του Υπουργείου και εκπρόσωποι της Διδακτικής "νοόσφαιρας", έχει να προσφέρει πολλά στοιχεία βιωματικής μάθησης τα οποία θα μπορούσε και το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να υιοθετήσει.
Η ενίσχυση της Πληροφορικής θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στην οργάνωση του Νέου Λυκείου καθώς και στην αναβάθμιση του ψηφιακού αλφαβητισμού των νέων. Οι Καθηγητές Πληροφορικής είναι πρόθυμοι να προσφέρουν, πέρα από τα τυπικά εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, τις γνώσεις τους σε εξειδικευμένα τεχνολογικά θέματα στα οποία συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων αδυνατούν ή τουλάχιστον είναι δύσκολο να ανταποκριθούν λόγω έλλειψης σχετικής τεχνικής κατάρτισης.
Ο εξετασιο-κεντρικός χαρακτήρας του Γενικού Λυκείου παραμένει και ενισχύεται. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η αύξηση του φόρτου εργασίας των μαθητών που ήδη θεωρούνται οι σκληρότερα εργαζόμενοι Έλληνες και μάλιστα σε μία τόσο ευαίσθητη ηλικία. Θα είναι καλό να προβλεφθούν πέρα από τα projects, δράσεις βιωματικής μάθησης στο επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα που θα κάνουν το σχολείο περισότερο ελκυστικό και φιλικό προς τους μαθητές. Το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα που τόσο συχνά επικαλούνται στελέχη του Υπουργείου και εκπρόσωποι της Διδακτικής "νοόσφαιρας", έχει να προσφέρει πολλά στοιχεία βιωματικής μάθησης τα οποία θα μπορούσε και το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να υιοθετήσει. Η ενίσχυση της Πληροφορικής θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στην οργάνωση του Νέου Λυκείου καθώς και στην αναβάθμιση του ψηφιακού αλφαβητισμού των νέων. Οι Καθηγητές Πληροφορικής είναι πρόθυμοι να προσφέρουν, πέρα από τα τυπικά εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, τις γνώσεις τους σε εξειδικευμένα τεχνολογικά θέματα στα οποία συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων αδυνατούν ή τουλάχιστον είναι δύσκολο να ανταποκριθούν λόγω έλλειψης σχετικής τεχνικής κατάρτισης.