Θλίψη και δυσάρεστη έκπληξη προκαλούν οι προτάσεις του Υπουργείου για την υποβάθμιση και ουσιαστικά την κατάργηση της Πληροφορικής στο γενικό λύκειο.
Αναρωτιέμαι αν μπορεί κάποιος αρμόδιος να μας ενημερώσει γιατί αποφασίστηκε αυτή η κατάργηση και πώς τεκμηριώνεται.
Ως εκπαιδευτικός πληροφορικής (ΠΕ19) και με δεύτερη ειδικότητα φυσικός (ΠΕ04.01), που υπηρετώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1993, καταθέτω τα εξής:
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η διδασκαλία της πληροφορικής στο λύκειο υπήρξε ελλιπής και προβληματική σε πολλά σημεία κυρίως λόγω: α) της έλλειψης σύγχρονου διδακτικού υλικού (όλα τα βιβλία για τα μαθήματα πληροφορικής στο λύκειο εκτός από αυτά για το πανελλαδικά εξεταζόμενο ΑΕΠΠ είναι ξεπερασμένα από τις πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία και οπότε πρακτικά άχρηστα, γι αυτό πολλοί καθηγητές πληροφορικής βασίζονται σε δικές τους σημειώσεις ή χρησιμοποιούν πηγές από το διαδίκτυο κτλ.) και β) των απαρχαιωμένων εργαστηρίων των οποίων οποιαδήποτε αναβάθμιση (μερική ή ολική) είναι στις σημερινές συνθήκες της κρίσης από πολύ δύσκολη έως αδύνατη.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ότι τα μαθήματα επιλογών πληροφορικής στο λύκειο διδάσκονται τις τελευταίες ώρες του ωραρίου του σχολείου και επίσης ο βαθμός τους δεν υπολογίζεται στην εξαγωγή του γενικού μέσου όρου προαγωγής ή απόλυσης του μαθητή, έκαναν τη δουλειά του καθηγητή πληροφορικής στο λύκειο δυσκολότερη από ότι των καθηγητών άλλων θετικών ειδικοτήτων.
Πιστεύω (και η άποψη μου βασίζεται σε προσωπική εμπειρία μια και τα τελευταία δύο χρόνια διδάσκω και φυσική στο λύκειο) ότι ένας καθηγητής Πληροφορικής στο γενικό λυκειο χρειάζεται πολλή περισσότερη ικανότητα, προσπάθεια και κόπο σε σχέση με ένα μαθηματικό,φυσικό ή χημικό, για να οργανώσει και να παρουσιάσει ένα ελκυστικό και μοντέρνο μάθημα, με ύλη που συνεχώς εξελίσσεται, και να αποσπάσει την απαιτούμενη προσοχή από τους μαθητές του.
Αντί λοιπόν να διορθωθούν όλα αυτά τα κακώς κείμενα και να αναβαθμιστεί, να υποστηριχτεί με σύχρονο διδακτικό υλικό και γιατί όχι να δυσκολέψει κιόλας το μάθημα της πληροφορικής στο γενικό λύκειο (μιας και είναι αρκετοί οι μαθητές λυκείου που οι γνώσεις τους σχετικά με την πληροφορική περιορίζονται στο σερφάρισμα και το gaming),και ίσως και για άλλους λόγους που πολλοί τους υποψιαζόμαστε αλλά δεν θα θέλαμε να τους πιστέψουμε, το Υπουργείο Παιδείας το καταργεί!
Στο λύκειο πρέπει να ενισχύεται η καλλιέργεια της θετικής σκέψης των μαθητών με μαθήματα όπως η αλγοριθμική επίλυση προβλήματος, η οποία εκτός των άλλων δεν απαιτεί καθόλου απομνημόνευση, και να διδάσκονται σύχρονα μαθήματα που θα καταστήσουν τους μαθητές ενημερωμένους σε θέματα της ψηφιακής τεχνολογίας και όχι παθητικούς και ημιμαθείς χρήστες και καταναλωτές των νέων τεχνολογιών.
Η πληροφορική έχει μπει πλέον αδιαφισβήτητα δυναμικά στη ζωή μας ως αυτόνομο επιστημονικό πεδίο και δεν μπορούμε να κωφεύουμε στα μηνύματα των καιρών και να επιστρέφουμε σε αναλυτικά προγράμματα που ανήκουν στο παρελθόν.
Ελπίζω το Yπουργείο Παιδείας να λάβει υπόψη του όλες τις τεκμηριωμένες απόψεις που έχουν κατατεθεί σε αυτή τη διαβούλευση και να ανασκευάσει τις προτάσεις του.
Με εκτίμηση,
Ελένη Χούσου(M.Sc.)
Θλίψη και δυσάρεστη έκπληξη προκαλούν οι προτάσεις του Υπουργείου για την υποβάθμιση και ουσιαστικά την κατάργηση της Πληροφορικής στο γενικό λύκειο. Αναρωτιέμαι αν μπορεί κάποιος αρμόδιος να μας ενημερώσει γιατί αποφασίστηκε αυτή η κατάργηση και πώς τεκμηριώνεται. Ως εκπαιδευτικός πληροφορικής (ΠΕ19) και με δεύτερη ειδικότητα φυσικός (ΠΕ04.01), που υπηρετώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1993, καταθέτω τα εξής: Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η διδασκαλία της πληροφορικής στο λύκειο υπήρξε ελλιπής και προβληματική σε πολλά σημεία κυρίως λόγω: α) της έλλειψης σύγχρονου διδακτικού υλικού (όλα τα βιβλία για τα μαθήματα πληροφορικής στο λύκειο εκτός από αυτά για το πανελλαδικά εξεταζόμενο ΑΕΠΠ είναι ξεπερασμένα από τις πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία και οπότε πρακτικά άχρηστα, γι αυτό πολλοί καθηγητές πληροφορικής βασίζονται σε δικές τους σημειώσεις ή χρησιμοποιούν πηγές από το διαδίκτυο κτλ.) και β) των απαρχαιωμένων εργαστηρίων των οποίων οποιαδήποτε αναβάθμιση (μερική ή ολική) είναι στις σημερινές συνθήκες της κρίσης από πολύ δύσκολη έως αδύνατη. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ότι τα μαθήματα επιλογών πληροφορικής στο λύκειο διδάσκονται τις τελευταίες ώρες του ωραρίου του σχολείου και επίσης ο βαθμός τους δεν υπολογίζεται στην εξαγωγή του γενικού μέσου όρου προαγωγής ή απόλυσης του μαθητή, έκαναν τη δουλειά του καθηγητή πληροφορικής στο λύκειο δυσκολότερη από ότι των καθηγητών άλλων θετικών ειδικοτήτων. Πιστεύω (και η άποψη μου βασίζεται σε προσωπική εμπειρία μια και τα τελευταία δύο χρόνια διδάσκω και φυσική στο λύκειο) ότι ένας καθηγητής Πληροφορικής στο γενικό λυκειο χρειάζεται πολλή περισσότερη ικανότητα, προσπάθεια και κόπο σε σχέση με ένα μαθηματικό,φυσικό ή χημικό, για να οργανώσει και να παρουσιάσει ένα ελκυστικό και μοντέρνο μάθημα, με ύλη που συνεχώς εξελίσσεται, και να αποσπάσει την απαιτούμενη προσοχή από τους μαθητές του. Αντί λοιπόν να διορθωθούν όλα αυτά τα κακώς κείμενα και να αναβαθμιστεί, να υποστηριχτεί με σύχρονο διδακτικό υλικό και γιατί όχι να δυσκολέψει κιόλας το μάθημα της πληροφορικής στο γενικό λύκειο (μιας και είναι αρκετοί οι μαθητές λυκείου που οι γνώσεις τους σχετικά με την πληροφορική περιορίζονται στο σερφάρισμα και το gaming),και ίσως και για άλλους λόγους που πολλοί τους υποψιαζόμαστε αλλά δεν θα θέλαμε να τους πιστέψουμε, το Υπουργείο Παιδείας το καταργεί! Στο λύκειο πρέπει να ενισχύεται η καλλιέργεια της θετικής σκέψης των μαθητών με μαθήματα όπως η αλγοριθμική επίλυση προβλήματος, η οποία εκτός των άλλων δεν απαιτεί καθόλου απομνημόνευση, και να διδάσκονται σύχρονα μαθήματα που θα καταστήσουν τους μαθητές ενημερωμένους σε θέματα της ψηφιακής τεχνολογίας και όχι παθητικούς και ημιμαθείς χρήστες και καταναλωτές των νέων τεχνολογιών. Η πληροφορική έχει μπει πλέον αδιαφισβήτητα δυναμικά στη ζωή μας ως αυτόνομο επιστημονικό πεδίο και δεν μπορούμε να κωφεύουμε στα μηνύματα των καιρών και να επιστρέφουμε σε αναλυτικά προγράμματα που ανήκουν στο παρελθόν. Ελπίζω το Yπουργείο Παιδείας να λάβει υπόψη του όλες τις τεκμηριωμένες απόψεις που έχουν κατατεθεί σε αυτή τη διαβούλευση και να ανασκευάσει τις προτάσεις του. Με εκτίμηση, Ελένη Χούσου(M.Sc.)