• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος' | 18 Αυγούστου 2013, 22:09

    Αγαπητέ κύριε υπουργέ, Σας παραθέτω χωρίς πολλά λόγια τις παρατηρήσεις μου όσον αφορά τη διάρθρωση του ωρολογίου προγράμματος στο Γενικό Λύκειο: 1. Τα μαθήματα επιλογής της Α΄ Λυκείου δεν αντανακλούν τα ενδιαφέροντα των μαθητών.. Λείπουν μαθήματα όπως Ψυχολογία κ.λ.π. 2. Τα Θρησκευτικά ειδικά στη Γ΄Λυκείου τι ενδιαφέρον να προκαλέσουν στους μαθητές; Δυστυχώς δεν μπορέσατε να μείνετε έξω από την επιρροή της Εκκλησίας...Λάβετε υπόψη σας και την απαλλαγή που ζητούν κατά κόρον μαθητές από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών...Χάθηκαν άλλα πιο ενδιαφέροντα μαθήματα για τους αυριανούς πολίτες της κοινωνίας; 3. Η πληροφορική καλώς δεν εισήχθη ως μάθημα γενικής παιδείας στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου...Οι περισσότεροι μαθητές την προτιμούσαν ως επιλογή μόνο και μόνο επειδή δεν εξεταζόταν γραπτώς... Επιπλέον, η συνδιδασκαλία στα εργαστήρια πληροφορικής ή ο υπεύθυνος εργαστηρίου (τα ίδια ακριβώς και με τον υπεύθυνο Φυσικών Επιστημών) με τη μείωση των 3 ωρών ... απλώς αναστάτωση και αδικία δημιουργούσε...για να μην αναφέρω κάτι παραπάνω.. 4. Τα Αρχαία που θα διδάσκονται 11 ώρες στην ομάδα προσανατολισμού στην Γ΄Λυκείου ή τα Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής που θα διδάσκονται 8 ώρες την εβδομάδα μήπως είναι υπερβολικό για τους μαθητές; Μήπως θα φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκεται; Ξέρετε τι σημαίνει για τους μαθητές περίπου 2,5 ώρες Αρχαία την ημέρα; 5. Τα Αγγλικά ειδικά στη Γ΄ Λυκείου όπου τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει πολύ νωρίτερα τα πτυχία τους (Lower, Advance κ.λ.π.)τι ωφελούν; Είναι κοινό μυστικό ότι στη Β΄ Λυκείου αποκτούν τα πτυχία τους για να ασχοληθούν στη Γ΄ Λυκείου με τις πανελλαδικές εξετάσεις τους.. 6. Τα project, αν εξαιρέσουμε κάποιες φιλότιμες προσπάθειες κάποιων εκπαιδευτικών, τι συνεισφορά στη γνώση των μαθητών δημιούργησαν; Απλώς κατάντησαν η ώρα του παιδιού... και συμπλήρωναν διδακτικό ωράριο κάποιες ειδικότητες...Επιπλέον, λίγοι ήταν οι εκπαιδευτικοί που είχαν επαρκή γνώση για να συνθέσουν ένα ερευνητικό ερώτημα, να εισαγάγουν έναν ερευνητικό σκοπό και να συνεπικουρούν τους μαθητές με τη στατιστική μέθοδο να φέρουν ένα αποτέλεσμα...για όσους καταλαβαίνουν... 7. Χρόνια παρατηρώ τον κατακερματισμό της Επιστήμης και δεν μπορώ να λάβω μια πειστική απάντηση από κανέναν... Τι σημαίνει Ιστορία γενικής Παιδείας και Ιστορία κατεύθυνσης (προσανατολισμού τώρα); Τι σημαίνει Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και Μαθηματικά προσανατολισμού; Πολλοί απαντούν περαιτέρω εξειδίκευση...Τότε, να εισαχθεί και Γυμναστική Γενικής παιδείας και Γυμναστική κατεύθυνσης και ούτω καθεξής... Απλώς... καλύπτουν ώρες ειδικοτήτων... 8. Επίσης, τα μονόωρα μαθήματα που μάλλον θα υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα με τις εργατοώρες που χάνονται τι θα προσφέρουν στους μαθητές; Εν κατακλείδι, θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμη μέσα από την πολύχρονη ενασχόλησή μου με την εκπαίδευση....Απλώς, μήπως ήρθε η ώρα θέματα εκπαίδευσης να σχεδιάζονται από ειδικούς και όχι από ανθρώπους που με διάφορους τρόπους εισχωρούν σε τέτοιες θέσεις; Ανθρώπους που δεν έχουν διδάξει καθόλου ή που δίδαξαν λίγα χρόνια και μετά αποσύρθηκαν σε άλλες θέσεις και κάνουν τους ειδικούς; Με τιμή