- Με ποια κριτήρια ο Τομέας Υγείας μεταφέρεται από την εκπαίδευση στην κατάρτιση; Κατά γενική ομολογία της εκπαιδευτικής κοινότητας ο Τομέας αυτός ήταν η «αφρόκρεμα» των ΕΠΑΛ, τόσο από πλευράς αριθμού, όσο και επιπέδου μαθητών (και για το τελευταίο μιλούν οι επιτυχίες τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις). Όσον αφορά την επαγγελματική τους αποκατάσταση οι ιθύνοντες ίσως να έπρεπε να επισκεφτούν κάποιο Δημόσιο Νοσοκομείο και να διαπιστώσουν ιδιοίς όμμασι τα ποσοστά των ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών που εργάζονται εκεί σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους.(Εκτός βέβαια αν έχουν υπ’όψη τους να εξοπλίσουν από δω και στο εξής όλα τα Νοσοκομεία με Νοσηλευτές ΠΕ και ΤΕ και να πληρώνουν ανάλογους μισθούς). Και επιπρόσθετα πότε υπάρχει «κακή ποιότητα υπηρεσιών» (όπως επικαλείται ο Υπουργός); Όταν ο επαγγελματίας παίρνει εκπαίδευση ή κατάρτιση;
- Για ποιο λόγο ένας μαθητής που θέλει να φοιτήσει στον Τομέα Υγείας να είναι αναγκασμένος να πληρώνει φροντιστήρια για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του Γενικού Λυκείου; Ή γιατί να σπαταλήσει τρία χρόνια αναγκασμένος να σπουδάσει μια ειδικότηταπου δεν τον ενδιαφέρει; Και τελικά γιατί να σπαταλήσει άλλα δυόμισι χρόνια στα ΙΕΚ (αν ανήκει στους τυχερούς που θα έχουν την οικονομική άνεση να πληρώνουν το Δημόσιο ΙΕΚ, γιατί τα δίδακτρα των Ιδιωτικών σήμερα είναι απαγορευτικά) για να καταφέρει τελικά να σπουδάσει αυτό που πραγματικά θέλει;
- Γιατί αυτή η διάκριση σε σχέση με τις άλλες ειδικότητες; Μήπως για όλες τις άλλες υπάρχει αφθονία θέσεων εργασίας; Μήπως γιατί όλες οι άλλες δίνονται μόνο από τα ΕΠΑΛ και όχι από ΙΕΚ, ΤΕΙ και Πανεπιστήμια;
- Φαίνεται τελικά ότι εμείς από όλη την Ευρώπη θα είμαστε και πάλι οι πρωτοπόροι στον αποκλεισμό του Τομέα Υγείας από την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Κάτι θα ξέρει παραπάνω ο Έλληνας Υπουργός Παιδείας από τους ομολόγους του Ευρωπαίους που έχουν εγκλωβιστεί στις «στρεβλώσεις του παρελθόντος»…
Προτείνω την επαναφορά του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στα ΕΠΑΛ με την ίδια ή άλλη ονομασία.
- Με ποια κριτήρια ο Τομέας Υγείας μεταφέρεται από την εκπαίδευση στην κατάρτιση; Κατά γενική ομολογία της εκπαιδευτικής κοινότητας ο Τομέας αυτός ήταν η «αφρόκρεμα» των ΕΠΑΛ, τόσο από πλευράς αριθμού, όσο και επιπέδου μαθητών (και για το τελευταίο μιλούν οι επιτυχίες τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις). Όσον αφορά την επαγγελματική τους αποκατάσταση οι ιθύνοντες ίσως να έπρεπε να επισκεφτούν κάποιο Δημόσιο Νοσοκομείο και να διαπιστώσουν ιδιοίς όμμασι τα ποσοστά των ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών που εργάζονται εκεί σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους.(Εκτός βέβαια αν έχουν υπ’όψη τους να εξοπλίσουν από δω και στο εξής όλα τα Νοσοκομεία με Νοσηλευτές ΠΕ και ΤΕ και να πληρώνουν ανάλογους μισθούς). Και επιπρόσθετα πότε υπάρχει «κακή ποιότητα υπηρεσιών» (όπως επικαλείται ο Υπουργός); Όταν ο επαγγελματίας παίρνει εκπαίδευση ή κατάρτιση; - Για ποιο λόγο ένας μαθητής που θέλει να φοιτήσει στον Τομέα Υγείας να είναι αναγκασμένος να πληρώνει φροντιστήρια για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του Γενικού Λυκείου; Ή γιατί να σπαταλήσει τρία χρόνια αναγκασμένος να σπουδάσει μια ειδικότηταπου δεν τον ενδιαφέρει; Και τελικά γιατί να σπαταλήσει άλλα δυόμισι χρόνια στα ΙΕΚ (αν ανήκει στους τυχερούς που θα έχουν την οικονομική άνεση να πληρώνουν το Δημόσιο ΙΕΚ, γιατί τα δίδακτρα των Ιδιωτικών σήμερα είναι απαγορευτικά) για να καταφέρει τελικά να σπουδάσει αυτό που πραγματικά θέλει; - Γιατί αυτή η διάκριση σε σχέση με τις άλλες ειδικότητες; Μήπως για όλες τις άλλες υπάρχει αφθονία θέσεων εργασίας; Μήπως γιατί όλες οι άλλες δίνονται μόνο από τα ΕΠΑΛ και όχι από ΙΕΚ, ΤΕΙ και Πανεπιστήμια; - Φαίνεται τελικά ότι εμείς από όλη την Ευρώπη θα είμαστε και πάλι οι πρωτοπόροι στον αποκλεισμό του Τομέα Υγείας από την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Κάτι θα ξέρει παραπάνω ο Έλληνας Υπουργός Παιδείας από τους ομολόγους του Ευρωπαίους που έχουν εγκλωβιστεί στις «στρεβλώσεις του παρελθόντος»… Προτείνω την επαναφορά του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στα ΕΠΑΛ με την ίδια ή άλλη ονομασία.