Στην Ελλάδα του 21 ου αιώνα, γκρεμίζονται τα θεμέλια του πολιτισμού. Καταργείται το μάθημα της μουσικής!!! Ξανασκεφτείτε το θέμα.
Παραθέτω ένα απόσπασμα από μια ερευνητική εργασία της Α΄Λυκείου του Μουσικού Λυκείου Παλλήνης. Μην ξεχνάμε ότι το μάθημα της μουσικής στα σχολεία ακόμα και στην πιο απλουστευμένη του μορφή βασίζεται στα χορωδιακά μουσικά σύνολα.
Στην ερώτηση λοιπόν: «Γιατί τα μουσικά σύνολα είναι ένα τόσο σημαντικό μάθημα;» μαθητές και καθηγητές μας απάντησαν:
«…….γιατί ένα μουσικό σύνολο δίνει τη δυνατότητα να “μιλήσει” κι εκείνος που συνήθως στην κοινωνική του ζωή στέκει παράμερα και σιωπά...»
«…….γιατί σε αυτά αναπτύσσονται αξίες που βιώνονται μέσω ενεργοποίησης τόσο του νοητικού, όσο και του συναισθηματικού κόσμου των μελών του συνόλου»
«…….γιατί οι μαθητές μαθαίνουν με ευχάριστο – διασκεδαστικό τρόπο να πειθαρχούν,να αποκτούν υπευθυνότητα, να συνυπάρχουν και να συνδημιουργούν»
«…….Τα μουσικά σύνολα προάγουν τη θετική κοινωνική επικοινωνία. Η εμπειρία είναι το κλειδί για να κατακτήσουμε κάτι. Είναι μια διδακτική προσέγγιση που καλλιεργεί την αυτοπεποίθηση στους μαθητές και μπορεί να δράσει ως ένα ισχυρό κίνητρο για περαιτέρω μάθηση»
«…….με τη συμμετοχή τους στα σύνολα, τα μέλη αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες τις οποίες αξιοποιούν στην καθημερινή του ζωή»
«…….Τα μουσικά σύνολα αναπτύσσουν τη συνεργασία»
«…….Τα μαθητικά μουσικά σύνολα έχουν κύριο στόχο τη συγκρότηση ανθρώπων που ακούν, σκέφτονται και πράττουν για το συμφέρον της ομάδας»
«…….Με τη μουσική πρωταρχικά εκφράζεται το συναίσθημα και μετά η νόηση. Οι μαθητές με τη συμμετοχή τους στα μουσικά σύνολα εκφράζοντας τα συναισθήματά τους αποκτούν αυτοπεποίθηση και παρουσία. Κοινωνικοποιούνται,αναδεικνύονται και βρίσκουν τον εαυτό τους.»
Στην Ελλάδα του 21 ου αιώνα, γκρεμίζονται τα θεμέλια του πολιτισμού. Καταργείται το μάθημα της μουσικής!!! Ξανασκεφτείτε το θέμα. Παραθέτω ένα απόσπασμα από μια ερευνητική εργασία της Α΄Λυκείου του Μουσικού Λυκείου Παλλήνης. Μην ξεχνάμε ότι το μάθημα της μουσικής στα σχολεία ακόμα και στην πιο απλουστευμένη του μορφή βασίζεται στα χορωδιακά μουσικά σύνολα. Στην ερώτηση λοιπόν: «Γιατί τα μουσικά σύνολα είναι ένα τόσο σημαντικό μάθημα;» μαθητές και καθηγητές μας απάντησαν: «…….γιατί ένα μουσικό σύνολο δίνει τη δυνατότητα να “μιλήσει” κι εκείνος που συνήθως στην κοινωνική του ζωή στέκει παράμερα και σιωπά...» «…….γιατί σε αυτά αναπτύσσονται αξίες που βιώνονται μέσω ενεργοποίησης τόσο του νοητικού, όσο και του συναισθηματικού κόσμου των μελών του συνόλου» «…….γιατί οι μαθητές μαθαίνουν με ευχάριστο – διασκεδαστικό τρόπο να πειθαρχούν,να αποκτούν υπευθυνότητα, να συνυπάρχουν και να συνδημιουργούν» «…….Τα μουσικά σύνολα προάγουν τη θετική κοινωνική επικοινωνία. Η εμπειρία είναι το κλειδί για να κατακτήσουμε κάτι. Είναι μια διδακτική προσέγγιση που καλλιεργεί την αυτοπεποίθηση στους μαθητές και μπορεί να δράσει ως ένα ισχυρό κίνητρο για περαιτέρω μάθηση» «…….με τη συμμετοχή τους στα σύνολα, τα μέλη αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες τις οποίες αξιοποιούν στην καθημερινή του ζωή» «…….Τα μουσικά σύνολα αναπτύσσουν τη συνεργασία» «…….Τα μαθητικά μουσικά σύνολα έχουν κύριο στόχο τη συγκρότηση ανθρώπων που ακούν, σκέφτονται και πράττουν για το συμφέρον της ομάδας» «…….Με τη μουσική πρωταρχικά εκφράζεται το συναίσθημα και μετά η νόηση. Οι μαθητές με τη συμμετοχή τους στα μουσικά σύνολα εκφράζοντας τα συναισθήματά τους αποκτούν αυτοπεποίθηση και παρουσία. Κοινωνικοποιούνται,αναδεικνύονται και βρίσκουν τον εαυτό τους.»