Η χρησιμότητα των γνώσεων πληροφορικής στη σύγχρονη εποχή είναι δεδομένη, σε όλο το φάσμα των θετικών (και όχι μόνον) επιστημών. Η απαξίωση των σχετικών μαθημάτων στη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του νέου εκπαιδευτικού συστήματος προκαλεί δυσάρεστη έκπληξη, και από διδακτική άποψη για τα θετικά μαθήματα συνολικά. Ο προγραμματισμός, ο σχεδιασμός και η ανάλυση αλγορίθμων είναι κεντρικά αντικείμενα μελέτης της πληροφορικής επιστήμης, η οποία (1) προσδίδει μια σύγχρονη οπτική στις υπόλοιπες θετικές επιστήμες και (2) απαιτεί την πρακτική εξάσκηση γνώσεων από αυτές. Έπομένως, η διδασκαλία της πληροφορικής αποτελεί -- πλέον των γνώσεων και δεξιοτήτων που παρέχει -- ένα ανεκτίμητο διδακτικό εργαλείο για το σύνολο της θετικής σκέψης. Ως εκ τούτου, πιστεύω ότι ο προγραμματισμός, ο σχεδιασμός και η ανάλυση αλγορίθμων, πρέπει να αποτελούν αντικείμενα διδασκαλίας σε όλο το λύκειο και να εξετάζονται πανελλαδικά.
Ορέστης Τελέλης
Ερευνητής,
Τμήμα Πληροφορικής,
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η χρησιμότητα των γνώσεων πληροφορικής στη σύγχρονη εποχή είναι δεδομένη, σε όλο το φάσμα των θετικών (και όχι μόνον) επιστημών. Η απαξίωση των σχετικών μαθημάτων στη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του νέου εκπαιδευτικού συστήματος προκαλεί δυσάρεστη έκπληξη, και από διδακτική άποψη για τα θετικά μαθήματα συνολικά. Ο προγραμματισμός, ο σχεδιασμός και η ανάλυση αλγορίθμων είναι κεντρικά αντικείμενα μελέτης της πληροφορικής επιστήμης, η οποία (1) προσδίδει μια σύγχρονη οπτική στις υπόλοιπες θετικές επιστήμες και (2) απαιτεί την πρακτική εξάσκηση γνώσεων από αυτές. Έπομένως, η διδασκαλία της πληροφορικής αποτελεί -- πλέον των γνώσεων και δεξιοτήτων που παρέχει -- ένα ανεκτίμητο διδακτικό εργαλείο για το σύνολο της θετικής σκέψης. Ως εκ τούτου, πιστεύω ότι ο προγραμματισμός, ο σχεδιασμός και η ανάλυση αλγορίθμων, πρέπει να αποτελούν αντικείμενα διδασκαλίας σε όλο το λύκειο και να εξετάζονται πανελλαδικά. Ορέστης Τελέλης Ερευνητής, Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών