Θεωρώ πως το γενικό λύκειο στην προηγούμενή του μορφή ήταν ελλιπές σε σχέση με ό,τι αφορά την τεχνολογία και την ευρύτερη πραγματικότητα γύρω μας. Επιπροσθέτως, είναι αποδεδειγμένο από εκπαιδευτικές έρευνες ότι η αλγοριθμική προσέγγιση είναι αρκετά δύσκολη στην κατανόηση και εμπέδωση της όχι μόνο από τους μαθητές αλλά και τους φοιτητές. Ας μη νομίζουμε ότι κάποιος που τελειώνει το Πανεπιστήμιο γνωρίζει να γράφει οπωσδήποτε καλό κώδικα.
Θα πρότεινα λοιπόν να παρέμενε το μάθημα της αλγοριθμικής στο λύκειο καθώς και να διδασκόταν κι ένα μάθημα π.χ. "Αρχές Δομών Δεδομένων". Και τα δύο τα θεωρώ θεμελιώδη για την ανάπτυξη της αναλυτικής και κριτικής σκέψης.
Η εξοικείωση των μαθητών με θέματα αλγοριθμικής θεωρώ σωστό να συμβαίνει από το λύκειο. Δεδομένου ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και της τεχνολογίας δεν μπορώ να πιστεψω ότι σε αυτά δεν περιλαμβάνεται η πληροφορική.
Άλλωστε η συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων των θετικών επιστημών (Φυσική, Μαθηματικά), κάνει μεταπτυχιακό στην πληροφορική καθώς αυτή θεωρείται επιστήμη αιχμής.
Επίσης ο εφοδιασμός της αγοράς (δημόσιος και ιδιωτικός τομέας) με καλούς επιστήμονες πληροφορικής είναι υψίστης σημασίας, καθώς ο καλός επιστήμονας γνωρίζει και μπορεί να αποφύγει κακοτοπιές, μπορεί να κρίνει σωστά πιθανές προτάσεις και να γνωρίζει τις σωστές τεχνικές λύσεις και το αντίστοιχο χρονικό πλαίσιο περάτωσής τους.
Για όλα τα παραπάνω και δεδομένου ότι ζούμε σε μια χώρα που χρειαζόμαστε ανάπτυξη, θεωρώ σημαντική την προσθήκη των δύο παραπάνω μαθημάτων πληροφορικής στο γενικό λύκειο.
Τέλος, ταπεινά θυμίζω πως η επιστήμη της πληροφορικής καλό είναι να μην συγχαίεται με δεξιότητες γραμματειακής υποστήριξής - υπάλληλοι γραφείου. Δεν είναι αυτό η πληροφορική.
Ευχαριστώ.
Θεωρώ πως το γενικό λύκειο στην προηγούμενή του μορφή ήταν ελλιπές σε σχέση με ό,τι αφορά την τεχνολογία και την ευρύτερη πραγματικότητα γύρω μας. Επιπροσθέτως, είναι αποδεδειγμένο από εκπαιδευτικές έρευνες ότι η αλγοριθμική προσέγγιση είναι αρκετά δύσκολη στην κατανόηση και εμπέδωση της όχι μόνο από τους μαθητές αλλά και τους φοιτητές. Ας μη νομίζουμε ότι κάποιος που τελειώνει το Πανεπιστήμιο γνωρίζει να γράφει οπωσδήποτε καλό κώδικα. Θα πρότεινα λοιπόν να παρέμενε το μάθημα της αλγοριθμικής στο λύκειο καθώς και να διδασκόταν κι ένα μάθημα π.χ. "Αρχές Δομών Δεδομένων". Και τα δύο τα θεωρώ θεμελιώδη για την ανάπτυξη της αναλυτικής και κριτικής σκέψης. Η εξοικείωση των μαθητών με θέματα αλγοριθμικής θεωρώ σωστό να συμβαίνει από το λύκειο. Δεδομένου ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και της τεχνολογίας δεν μπορώ να πιστεψω ότι σε αυτά δεν περιλαμβάνεται η πληροφορική. Άλλωστε η συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων των θετικών επιστημών (Φυσική, Μαθηματικά), κάνει μεταπτυχιακό στην πληροφορική καθώς αυτή θεωρείται επιστήμη αιχμής. Επίσης ο εφοδιασμός της αγοράς (δημόσιος και ιδιωτικός τομέας) με καλούς επιστήμονες πληροφορικής είναι υψίστης σημασίας, καθώς ο καλός επιστήμονας γνωρίζει και μπορεί να αποφύγει κακοτοπιές, μπορεί να κρίνει σωστά πιθανές προτάσεις και να γνωρίζει τις σωστές τεχνικές λύσεις και το αντίστοιχο χρονικό πλαίσιο περάτωσής τους. Για όλα τα παραπάνω και δεδομένου ότι ζούμε σε μια χώρα που χρειαζόμαστε ανάπτυξη, θεωρώ σημαντική την προσθήκη των δύο παραπάνω μαθημάτων πληροφορικής στο γενικό λύκειο. Τέλος, ταπεινά θυμίζω πως η επιστήμη της πληροφορικής καλό είναι να μην συγχαίεται με δεξιότητες γραμματειακής υποστήριξής - υπάλληλοι γραφείου. Δεν είναι αυτό η πληροφορική. Ευχαριστώ.