Αγαπητοί και αγαπητές, τα πράγματα για το μέλλον της εκπαίδευσης, είναι απλά. Λίγο θάρρος χρειάζεται μόνο.
Ο Υπουργός λοιπόν (ο παρών ή άλλος), επί των ημερών του οποίου διαμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου (Γενικό/ΕΠΑΛ) έτσι, ώστε να καταστούν τα φροντιστήρια περιττά, θα προσφέρει ελεύθερο χρόνο στους μαθητές για πραγματική αναζήτηση της γνώσης, χρήματα στους γονείς τους και θα μείνει στην ιστορία, ως Μεταρρυθμιστής της εκπαίδευσης. Ίσως και ήρωας κατά λάθος. Πάντως, το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετρά.
Στο νέο πρόγραμμα σπουδών, για το Λύκειο που ευαγγελίζεται η παρούσα ηγεσία, τα μαθήματα που προσφέρουν γνώσεις στο μαθητή, ώστε όταν τελειώσει το σχολείο, να σταθεί δυνατά στα πόδια του και να ανοίξει άμεσα τους επαγγελματικούς του ορίζοντες, είναι πλέον ελάχιστα.
Μελετήστε το παρόν πρόγραμμα σπουδών, αλλά και αυτό υπό συζήτηση, διαβάστε ένα ένα τα μαθήματα και αναρωτηθείτε. Ποια μαθήματα είναι αυτά που μπορούν να συμβάλλουν ΑΜΕΣΑ στην επαγγελματική αποκατάσταση ενός αποφοίτου Λυκείου; Σχεδόν κανένα.
Είναι λυπηρό που σε μια χώρα, με +60% των νέων να είναι άνεργοι, να σφραγίζεται και η τελευταία χαραμάδα, από την οποία οι νέοι μπορούν να δουν φως στο τούνελ. Αυτό επιτυγχάνει η κατάργηση των εξειδικευμένων μαθημάτων ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ από τα Γενικά Λύκεια, σε συνδυασμό με αντίστοιχους καθηγητές Πληροφορικής, που είναι ΑΡΤΙΑ καταρτισμένοι στο αντικείμενο, οι περισσότεροι εκ των οποίων, μεταφέρουν στους μαθητές και την σχετικά πρόσφατη εμπειρία τους από τον ιδιωτικό τομέα.
Δεν είναι ο τουρισμός (αν και σημαντικός) η "βαριά βιομηχανία" της χώρας. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή, πρέπει να επενδύσει στη βασική της κινητήρια δύναμη : Το μυαλό των ανθρώπων της, το οποίο περισσεύει. Δεν χρειάζεται να το εξάγουμε, αλλά να το εκμεταλλευθούμε. Ο Έλληνας ανέκαθεν ήταν ειδικός στο να βρίσκει λύσεις σε δύσκολες καταστάσεις. Και η Πληροφορική ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του. Του πάει, πώς να το κάνουμε.
Σταματήστε, ή επαναφέρετε στη σωστή τροχιά αυτό το νομοσχέδιο. Βοηθήστε το μυαλό να κάνει θαύματα.
Ιορδάνης Σαββουλίδης
Πληροφορικός
Αγαπητοί και αγαπητές, τα πράγματα για το μέλλον της εκπαίδευσης, είναι απλά. Λίγο θάρρος χρειάζεται μόνο. Ο Υπουργός λοιπόν (ο παρών ή άλλος), επί των ημερών του οποίου διαμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου (Γενικό/ΕΠΑΛ) έτσι, ώστε να καταστούν τα φροντιστήρια περιττά, θα προσφέρει ελεύθερο χρόνο στους μαθητές για πραγματική αναζήτηση της γνώσης, χρήματα στους γονείς τους και θα μείνει στην ιστορία, ως Μεταρρυθμιστής της εκπαίδευσης. Ίσως και ήρωας κατά λάθος. Πάντως, το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετρά. Στο νέο πρόγραμμα σπουδών, για το Λύκειο που ευαγγελίζεται η παρούσα ηγεσία, τα μαθήματα που προσφέρουν γνώσεις στο μαθητή, ώστε όταν τελειώσει το σχολείο, να σταθεί δυνατά στα πόδια του και να ανοίξει άμεσα τους επαγγελματικούς του ορίζοντες, είναι πλέον ελάχιστα. Μελετήστε το παρόν πρόγραμμα σπουδών, αλλά και αυτό υπό συζήτηση, διαβάστε ένα ένα τα μαθήματα και αναρωτηθείτε. Ποια μαθήματα είναι αυτά που μπορούν να συμβάλλουν ΑΜΕΣΑ στην επαγγελματική αποκατάσταση ενός αποφοίτου Λυκείου; Σχεδόν κανένα. Είναι λυπηρό που σε μια χώρα, με +60% των νέων να είναι άνεργοι, να σφραγίζεται και η τελευταία χαραμάδα, από την οποία οι νέοι μπορούν να δουν φως στο τούνελ. Αυτό επιτυγχάνει η κατάργηση των εξειδικευμένων μαθημάτων ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ από τα Γενικά Λύκεια, σε συνδυασμό με αντίστοιχους καθηγητές Πληροφορικής, που είναι ΑΡΤΙΑ καταρτισμένοι στο αντικείμενο, οι περισσότεροι εκ των οποίων, μεταφέρουν στους μαθητές και την σχετικά πρόσφατη εμπειρία τους από τον ιδιωτικό τομέα. Δεν είναι ο τουρισμός (αν και σημαντικός) η "βαριά βιομηχανία" της χώρας. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή, πρέπει να επενδύσει στη βασική της κινητήρια δύναμη : Το μυαλό των ανθρώπων της, το οποίο περισσεύει. Δεν χρειάζεται να το εξάγουμε, αλλά να το εκμεταλλευθούμε. Ο Έλληνας ανέκαθεν ήταν ειδικός στο να βρίσκει λύσεις σε δύσκολες καταστάσεις. Και η Πληροφορική ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του. Του πάει, πώς να το κάνουμε. Σταματήστε, ή επαναφέρετε στη σωστή τροχιά αυτό το νομοσχέδιο. Βοηθήστε το μυαλό να κάνει θαύματα. Ιορδάνης Σαββουλίδης Πληροφορικός