• Σχόλιο του χρήστη 'Φίλιππος Κουτσάκας' | 19 Αυγούστου 2013, 00:03

    Ομάδες προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες. ----------------------------------------------------- Α) Προτείνεται ο διαχωρισμός της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών σε περισσότερες διακριτές ομάδες, αφού είναι η μοναδική που καλύπτει ΠΕΝΤΕ (5) διαφορετικούς τομείς που στην ουσία αποτελούν πέντε διακριτές επιστημονικές / διδακτικές περιοχές, και η δημιουργία ανεξάρτητης “Ομάδας Προσανατολισμού Πληροφορικής”. H Ομαδοποίηση πέντε (5) Τομέων σε μία Ομάδα Προσανατολισμομού προκαλεί σημαντικές δυσλειτουργίες σε σχολεία και μαθητές όλων των συγκεκριμένων “δημοφιλών” ειδικοτήτων. Ειδικότερα, και οι πέντε Τομείς της Ομάδας καλούνται να μοιραστούν τις επτά (7) ώρες των μαθημάτων προσανατολισμού που απομένουν από τις 13 συνολικά ώρες αν αφαιρέσουμε τις 2 ώρες του μαθήματος “Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή” και τις 4 ώρες (οι 2 ώρες ΤΠΕ ΜΟΝΟ για αυτή την ομάδα προσανατολισμού δεν γίνεται παρά να είναι τυπογραφικό λάθος) του μαθήματος ΤΠΕ. Το γεγονός αυτό δημιουργεί έναν απαράδεκτο “συνωστισμό” και επί της ουσίας στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις απαιτούμενες ώρες μαθημάτων προσανατολισμού για τον Τομέα τους. Επιπλέον οι μαθητές της Ομάδας αυτής δε διδάσκονται αποκλειστικά μαθήματα του τομέα τους, όπως συμβαίνει με τους μαθητές όλων των υπολοίπων Ομάδων, αλλά διδακτικά αντικείμενα που έχουν από ελάχιστη έως καμία σχέση με τον Τομέα που θα επιλέξουν στην Β' τάξη. Για παράδειγμα οι μαθητές που θα επιλέξουν τον Τομέα Πληροφορικής θα έχουν παρακολουθήσει στην Α’ τάξη για εννιά διδακτικές ώρες αντικείμενα Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας και Δομικών Έργων. Αυτό έχει τις εξής αρνητικές συνέπειες: 1. οι διδακτικές ώρες δεν αξιοποιούνται κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο και έτσι να χάνεται η δυνατότητα για περαιτέρω εμβάθυνση και εξειδίκευση σε αντικείμενα όλων των τομέων 2. οι μαθητές να δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που αισθάνονται ότι δεν τους αφορούν. 3. υπάρχει ανομοιομορφία και ανομοιγένεια στα τμήματα. Αν κατ' ανάγκη θα έπρεπε να συνδυαστεί με κάποιον τομέα ο Τομέας Πληροφορικής αυτός θα μπορούσε να είναι ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας, δημιουργώντας την Ομάδα Προσανατολισμού “Πληροφορικής, Διοίκησης και Οικονομίας”. Η συνάφεια των δύο τομέων αποδεικνύεται από τον μεγάλο βαθμό ενσωμάτωσης της πληροφορικής στις δομές κάθε σύγχρονης επιχείρησης, από την ανάγκη της αγοράς για “υβριδικά” στελέχη με υπόβαθρο πληροφορικής και οικονομίας / διοίκησης, από το e-επιχειρείν που αποτελεί κοινή πρακτική σε πληθώρα επιχειρήσεων, καθώς και από τα προγράμματα σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ελληνικών και διεθνών πανεπιστημίων. Β) Για τον τομέα Πληροφορικής προτείνονται οι εξής δύο (2) ειδικότητες: 1. Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ, ειδικότητα η οποία θα εξειδικεύει τις γνώσεις του μαθητή: a. στο υλικό του ΗΥ (Hardware), στην αρχιτεκτονική και στη συντήρησή του. Το αντικείμενο αυτό θα παρέχει στον μαθητή τα απαραίτητα εφόδια ώστε να μπορέσει να κατανοήσει την δεύτερη, άρρηκτα συνδεδεμένη με το αυτό, συνιστώσα των υπολογιστικών συστημάτων, του Λογισμικού (Software) b. στις επικοινωνίες δεδομένων και στα δίκτυα υπολογιστών με έμφαση στη δομή, στην κατανόηση των προτύπων τους, καθώς και σε θέματα απόδοσης και ασφάλειας ώστε να είναι ικανός να κάνει ρυθμίσεις και να διαχειρίζεται ένα δίκτυο υπολογιστών Τα αντικείμενα αυτά ανήκουν ξεκαθαρά στον τομέα Πληροφορικής γεγονός που αποδεικνύεται από τα προγράμματα σπουδών ελληνικών και ξένων πανεπιστημών και τμημάτων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 2. Τεχνικός Σχεδίασης και Ανάπτυξης a. Ψυχαγωγικών και Πολυμεσικών Εφαρμογών (Multimedia – Computer Game designer & developer), b. Διαδικτυακών Τόπων και c. Εφαρμογών για Κινητές Συσκευές (Web designer & developer, Mobile App developer) Ταυτόχρονη μετονομασία της ειδικότητας «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού σε «Τεχνικός Τηλεπικοινωνιών» έτσι ώστε να αποφεύγεται η σύγχυση των μαθητών σε σχέση με τα αντίστοιχα διδακτικά αντικείμενα.