Δεν είναι λίγο σχήμα οξύμωρο να μιλάμε για το Νέο Λύκειο, για το λύκειο του 21ου αιώνα, και σ' αυτό το πρόγραμμα σπουδών του να αφορά μαθήματα που διδάσκονταν την δεκαετία του 70; Ψηφιακή εποχή, ψηφιακός αναλφαβητισμός είναι έννοιες που αφορούν μόνο φιλοσοφικές συζητήσεις και όχι τα παιδία της χώρας μας, τους αυριανούς πόλιτές της δηλαδή;
Ζούμε σε μια εποχή που η τεχνολογία των υπολογιστών έχει μπει στην καθημερινότητά μας. Δεν πρέπει τα παιδία μας να αποκτήσουν γνώσεις που να άπτονται σε τεχνολογικά θέματα; Για την έξοδο από την κρίση ακούμε συνέχεια ότι πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας παρέχουν οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο, αλήθεια αναρωτιέμαι πως μπορεί να γίνει αυτό όταν το μάθημα της πληροφορικής και του ΑΕΠΠ εξοστρακίζονται από το νέο πρόγραμμα σπουδών; Ακούμε διαρκώς για την ηλεκτρονική εγκληματικότητα και διερωτώμαι πως το υπουργείο παιδείας σκέφτεται να θωρακίσει τα παιδία μας απέναντι σ’ αυτήν την μάστιγα διώχνοντας την πληροφορική από το λύκειο; Ηλεκτρονικές συναλλαγές, ηλεκτρονικά καταστήματα, ηλεκτρονική δημοκρατία, δημιουργία ιστοσελίδων αναρωτιέμαι πως οι έφηβοι θα εξοικιωθούν με αυτές τις έννοιες, που θα τους φανούν χρήσιμες ως αυριανοί πολίτες, όταν η πληροφορική δεν υπάρχει στον Νέο Λύκειο;
Η πρότασή μου είναι η παρακάτω:
Να υπάρχει το μάθημα της πληροφορικής ως γενικής παιδείας και στην Β και στην Γ λυκείου.
Για τα μαθήματα προσανατολισμού θετικών σπουδών για την Γ λυκειου:
α) φυσική (6 ώρες)
β) μαθηματικά (8 ώρες) η βιολογία (8 ώρες για τις Επιστήμες Υγείας)
γ)χημεια (6 ώρες) ή ΑΕΠΠ(6 ώρες για τα πολυτεχνικά, φυσικομαθηματικά και τμήματα πληροφορικής)
Δεν είναι λίγο σχήμα οξύμωρο να μιλάμε για το Νέο Λύκειο, για το λύκειο του 21ου αιώνα, και σ' αυτό το πρόγραμμα σπουδών του να αφορά μαθήματα που διδάσκονταν την δεκαετία του 70; Ψηφιακή εποχή, ψηφιακός αναλφαβητισμός είναι έννοιες που αφορούν μόνο φιλοσοφικές συζητήσεις και όχι τα παιδία της χώρας μας, τους αυριανούς πόλιτές της δηλαδή; Ζούμε σε μια εποχή που η τεχνολογία των υπολογιστών έχει μπει στην καθημερινότητά μας. Δεν πρέπει τα παιδία μας να αποκτήσουν γνώσεις που να άπτονται σε τεχνολογικά θέματα; Για την έξοδο από την κρίση ακούμε συνέχεια ότι πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας παρέχουν οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο, αλήθεια αναρωτιέμαι πως μπορεί να γίνει αυτό όταν το μάθημα της πληροφορικής και του ΑΕΠΠ εξοστρακίζονται από το νέο πρόγραμμα σπουδών; Ακούμε διαρκώς για την ηλεκτρονική εγκληματικότητα και διερωτώμαι πως το υπουργείο παιδείας σκέφτεται να θωρακίσει τα παιδία μας απέναντι σ’ αυτήν την μάστιγα διώχνοντας την πληροφορική από το λύκειο; Ηλεκτρονικές συναλλαγές, ηλεκτρονικά καταστήματα, ηλεκτρονική δημοκρατία, δημιουργία ιστοσελίδων αναρωτιέμαι πως οι έφηβοι θα εξοικιωθούν με αυτές τις έννοιες, που θα τους φανούν χρήσιμες ως αυριανοί πολίτες, όταν η πληροφορική δεν υπάρχει στον Νέο Λύκειο; Η πρότασή μου είναι η παρακάτω: Να υπάρχει το μάθημα της πληροφορικής ως γενικής παιδείας και στην Β και στην Γ λυκείου. Για τα μαθήματα προσανατολισμού θετικών σπουδών για την Γ λυκειου: α) φυσική (6 ώρες) β) μαθηματικά (8 ώρες) η βιολογία (8 ώρες για τις Επιστήμες Υγείας) γ)χημεια (6 ώρες) ή ΑΕΠΠ(6 ώρες για τα πολυτεχνικά, φυσικομαθηματικά και τμήματα πληροφορικής)