Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 26: Διοίκηση Δημοσίων Φορέων Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Σ.Ε.Κ. και Ι.Ε.Κ.Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΑΟΣ | 19 Αυγούστου 2013, 01:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο διευθυντής ΙΕΚ θα πρέπει να επιλέγεται με διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες και μετρήσιμα προσόντα (μεταπτυχιακές σπουδές διοίκησης κλπ) συνεκτιμούμενης και της προϋπάρχουσας διοικητικής του εμπειρίας και επίτευξης στόχων. Οι εργασίες και οι πολλαπλές ευθύνες που έχει ο διευθυντής Ι.Ε.Κ. υπερκαλύπτουν το ωράριο εργασίας του (πολλές φορές και εκτός ωραρίου) και πολύ σωστά δεν αναλαμβάνει και διδακτικό έργο . Άλλωστε οι διευθυντές των ΙΕΚ υπό την εποπτεία του ΟΕΕΚ δίδασκαν προαιρετικά για 05 ώρες ανά εβδομάδα και αμειβόντουσαν υπερωριακά πράγμα το οποίο έχει πλέον απολεσθεί και πρέπει να επανέλθει ως δημιουργικό διοικητικό-εκπαιδευτικό κίνητρο. Η θέση του διευθυντή ΙΕΚ έχει πολλές ευθύνες και εργασιακό όγκο και ένα ελάχιστο πλέον επίδομα ευθύνης (των 170 ευρώ ) είναι δυσανάλογο των ευθυνών και του ψυχοβιολογικού φόρτου και του ρόλου της ηγεσίας σε μια μεταδευτεροβάθμια εκπαιδευτική μονάδα ενηλίκων. Επίσης το επίδομα ευθύνης διευθυντή ΙΕΚ, υπολείπεται του επιδόματος του διευθυντή Λυκείου και είναι κοντά στο επίδομα του τομεάρχη των τομέων του ΕΠΑΛ και των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων. Ανάλογες προϋποθέσεις και κίνητρα θα πρέπει να ισχύσουν και για τους διευθυντές που θα στελεχώσουν τις νέες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και τα Δημόσια Κολέγια που θεσμοθετεί για πρώτη φορά το νέο σχέδιο Νόμου. Τα ΙΕΚ πλέον θα πρέπει να λειτουργούν και με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια επίτευξης, ποσοτικών και ποιοτικών εκπαιδευτικών και οικονομικών στόχων Θα πρέπει να αναπτύσσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές συνέργιες με άλλα ιδρύματα, να χορηγούν Βεβαιώσεις γνώσεων Πληροφορικής μέσα από ταχύρυθμα προγράμματα, να οργανώνουν Θερινά Σχολεία τον Ιούλιο και Εξειδικευμένα ταχύρυθμα Σεμινάρια που η αγορά εργασίας και γνώσης έχουν ανάγκη. Τα ΙΕΚ θα πρέπει να αναπτύσσουν διαύλους επικοινωνίας για μεταφορά τεχνογνωσίας, στους καταρτιζόμενους από γειτνιάζουσες επιχειρήσεις του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.