Καθησα και διαβασα με μεγαλη προσοχη ολα τα σχολια που αναρτηθηκαν ( 770 μεχρι αυτη τη στιγμη ) και εχω να κανω τις ακολουθες παρατηρησεις.
1. Αδυνατω να κατανοησω την σκοπιμοτητα εισαγωγης του μαθηματος της φιλοσοφιας στην Β’ λυκειου. Ενα μαθημα γενικης παιδειας που διδαχθηκα ως μαθητης Γ’ λυκειου πριν πολλα χρονια νομιζω οτι δεν εχει θεση στο σχολειο σημερα. Καποιος συμβουλος του υπουργου με μεγαλη φαινεται επιρροη επιμενει σε αυτον τον αναχρονισμο.
Εκτος και αν η λογικη εισαγωγης του μαθηματος ειναι η εξης: αφου μετα το λυκειο οι μαθητες θα ειναι που θα ειναι ανεργοι τουλαχιστον ας μαθουν να το φιλοσοφουν απο τωρα.
2. Κατανοω αλλα δεν συμμεριζομαι την διατηρηση των θρησκευτικων. Ενα μαθημα κατηχησης που διδασκονται οι μαθητες ανελλιπως απο την τριτη δημοτικου θα μπορουσε να περιοριστει ή τουλαχιστον να αλλαξει μορφη ή τιτλο ( πχ. Ηθικη ). Αλλα απο μια κυβερνηση δεξιας με την γνωστη ευαισθησια στα θρησκευτικα ζητηματα δεν περιμενα κατι διαφορετικο.
3. Κατανοω αλλα δεν συμμεριζομαι την εξαφανιση της πληροφορικης. Θα μπορουσε στην χειροτερη περιπτωση να διδασκεται ως μαθημα γενικης παιδειας Γ΄ λυκειου ( ολα τα υπολοιπα μαθηματα γενικης ειναι θεωρητικης κατευθυνσης). Νομιζω ομως οτι τη μεγαλυτερη ευθυνη γι’ αυτη την δυαρεστη εξελιξη φερουν οι ιδιοι οι καθηγητες πληροφορικης που απαξιωσαν μονοι τους το μαθημα που κατεληξε να ειναι η «ωρα του παιδιου» στην προσπαθεια τους να προσελκυσουν περισσοτερους μαθητες να το επιλεξουν.
Διαβαζοντας τωρα τα σχολια των καθηγητων αυτων δε βλεπω παρα μονο αηθεις επιθεσεις εναντιον αλλων κλαδων, αυθαιρετες και ατεκμηριωτες προτασεις αντικαταστασης αλλων μαθηματων απο το δικο τους υπαγορευομενες απο μια συντεχνιακη και μονο λογικη « να σωθουμε εμεις και ασε τον αλλο να πνιγει»( Ευτυχως εδω υπαρχουν και εξαιρεσεις). Δεν διαβασα ομως ουτε μια λεξη αυτοκριτικης για το πως φτασαμε ως εδω λες και το υπουργειο δεν θα επαιρνε ποτε χαμπαρι τι γινοτανε μεσα στην ταξη. Διαβαζω συνεχεις αναφορες για το τι θα στερηθουν οι μαθητες στο εξης με την καταργηση του μαθηματος και αναρωτιεμαι εαν ολα αυτα, τα παιδια τα μαθαινουν σημερα. Δεν ειδα ουτε μια αναφορα για συνδεση του μαθηματος στο σχολειο με ενα πιστοποιητικο γνωσης Η/Υ. ( π.χ .ECDL). Αυτο θα καθιστουσε την πληροφορικη πιο απαραιτητη , θα ανακουφιζε οικονομικα τους γονεις και θα ισχυροποιουσε τις αξιωσεις των πληροφορικων. Προυποθετει ομως πολυ περισσοτερη δουλεια απο τους καθηγητες.
Παντως θεωρω εντελως αστοχο και αδικο , μαθητες να εισαγονται σε τμηματα πληροφορικης ΑΕΙ χωρις να διδασκονται το μαθημα στο λυκειο.
Αδυνατω ομως να προτεινω κατι εναλακτικα αμεσα εφαρμοσιμο.
4. Με μεγαλη μου εκπληξη διαπιστωνω οτι δεν υπαρχει ουτε ενα σχολιο για την σπουδαιοτερη κατ’ εμε ρυθμιση του νεου λυκειου. Αναφερομαι στο μαθημα αρχες φυσικων επιστημων ως προαπαιτουμενο για την εισαγωγη στα παιδαγωγικα τμηματα. Επιτελους διορθωνεται μια στρεβλη πρακτικη δεκαετιων. Γενιες απο δασκαλες εκ τριτης δεσμης ταλαιπωρουν τους μαθητες του δημοτικου σημερα και δυστυχως θα συνεχισουν να το κανουν για πολλα χρονια ακομα. Δασκαλες που για την εισαγωγη τους στο πανεπιστημιο μαθαν πολυ καλα αρχαια, παπαγαλισαν την ιστορια και απεχθανονταν τα μαθηματικα διδασκουν σημερα στα δημοτικα αυτα που γνωριζουν .Δηλαδη μονο θεωρητικα μαθηματα. Κι αντε για τα μαθηματικα μπορει να κανουν μια μικρη παραχωρηση. Για τις φυσικες επιστημες ομως, το απιστευτο και χειροτερο ολων ειναι οτι θεωρουν δεδομενο πως δεν ειναι υποχρεωση τους να γνωριζουν το αντικειμενο,
Διαβαζω συνεχως οτι το υπουργειο σχεδιαζει να καταπολεμησει την παπαγαλια στο σχολειο και διερωτωμαι δεν θα σκεφτει καποιος οτι το κακο πρεπει να χτυπηθει στη ριζα του, δηλαδη στο δημοτικο;
Θα ηθελα να γνωριζα τον συμβουλο του υπουργου που προτεινε και επιμενει στην υλοποιηση της συγκεκριμενης προσθηκης για να του απονειμω τα ευσημα και να τον διαβεβαιωσω οτι ειναι υπευθυνος του σημαντικοτερου μετρου που παρθηκε στην ελληνικη παιδεια τα τελευταια 30 χρονια.
Δυστυχως τα αποτελεσματα της αλλαγης αυτης , αν ισχυσει τελικα, θα φανουν μετα απο τουλαχιστον 20 χρονια, οταν οι πρωτοι δασκαλοι που θα εισαχθουν με το νεο συστημα διοριστουν στα δημοτικα και οι μαθητες τους φτασουν μεχρι το λυκειο.
Αν υπαρχει Ελλαδα ή δημοσιο σχολειο ως τοτε.
5. Πολύ σημαντικη επισης ρυθμιση ειναι η καταργηση αυτης της ανοησιας που επικρατει σημερα και επιτρεπει μαθητες μιας κατευθυνσης να εισαγονται σε σχολες με προγραμματα σπουδων μαθηματα αλλης κατευθυνσης. Ετσι θα σταματησουν για παραδειγμα μαθητες θεωρητικης κατευθυνσης να εισαγονται στη γεωπονια.( Αυτο πρεπει να ειναι παγκοσμια πρωτοτυπια )
Το νεο λυκειο εχει πιθανοτατα αστοχιες, ειναι ομως πολυ καλυτερο απο αυτο που αντικαθιστα ( θυμαστε τι αντιδρασεις προκαλεσε η εισαγωγη του σημερινου συστηματος απο τον Αρσενη)
Προτεινω στο υπουργειο να το προωθησει αμεσα χωρις καμια αλλαγη γιατι αν γινει εστω και μια μετα ολοι θα ζητανε και αλλες.
Επισης να ισχυσει απο φετος και για την Β’ λυκειου μιας και οι αλλαγες με το ισχυον προγραμμα για την ταξη αυτη ειναι ελαχιστες.
Καθησα και διαβασα με μεγαλη προσοχη ολα τα σχολια που αναρτηθηκαν ( 770 μεχρι αυτη τη στιγμη ) και εχω να κανω τις ακολουθες παρατηρησεις. 1. Αδυνατω να κατανοησω την σκοπιμοτητα εισαγωγης του μαθηματος της φιλοσοφιας στην Β’ λυκειου. Ενα μαθημα γενικης παιδειας που διδαχθηκα ως μαθητης Γ’ λυκειου πριν πολλα χρονια νομιζω οτι δεν εχει θεση στο σχολειο σημερα. Καποιος συμβουλος του υπουργου με μεγαλη φαινεται επιρροη επιμενει σε αυτον τον αναχρονισμο. Εκτος και αν η λογικη εισαγωγης του μαθηματος ειναι η εξης: αφου μετα το λυκειο οι μαθητες θα ειναι που θα ειναι ανεργοι τουλαχιστον ας μαθουν να το φιλοσοφουν απο τωρα. 2. Κατανοω αλλα δεν συμμεριζομαι την διατηρηση των θρησκευτικων. Ενα μαθημα κατηχησης που διδασκονται οι μαθητες ανελλιπως απο την τριτη δημοτικου θα μπορουσε να περιοριστει ή τουλαχιστον να αλλαξει μορφη ή τιτλο ( πχ. Ηθικη ). Αλλα απο μια κυβερνηση δεξιας με την γνωστη ευαισθησια στα θρησκευτικα ζητηματα δεν περιμενα κατι διαφορετικο. 3. Κατανοω αλλα δεν συμμεριζομαι την εξαφανιση της πληροφορικης. Θα μπορουσε στην χειροτερη περιπτωση να διδασκεται ως μαθημα γενικης παιδειας Γ΄ λυκειου ( ολα τα υπολοιπα μαθηματα γενικης ειναι θεωρητικης κατευθυνσης). Νομιζω ομως οτι τη μεγαλυτερη ευθυνη γι’ αυτη την δυαρεστη εξελιξη φερουν οι ιδιοι οι καθηγητες πληροφορικης που απαξιωσαν μονοι τους το μαθημα που κατεληξε να ειναι η «ωρα του παιδιου» στην προσπαθεια τους να προσελκυσουν περισσοτερους μαθητες να το επιλεξουν. Διαβαζοντας τωρα τα σχολια των καθηγητων αυτων δε βλεπω παρα μονο αηθεις επιθεσεις εναντιον αλλων κλαδων, αυθαιρετες και ατεκμηριωτες προτασεις αντικαταστασης αλλων μαθηματων απο το δικο τους υπαγορευομενες απο μια συντεχνιακη και μονο λογικη « να σωθουμε εμεις και ασε τον αλλο να πνιγει»( Ευτυχως εδω υπαρχουν και εξαιρεσεις). Δεν διαβασα ομως ουτε μια λεξη αυτοκριτικης για το πως φτασαμε ως εδω λες και το υπουργειο δεν θα επαιρνε ποτε χαμπαρι τι γινοτανε μεσα στην ταξη. Διαβαζω συνεχεις αναφορες για το τι θα στερηθουν οι μαθητες στο εξης με την καταργηση του μαθηματος και αναρωτιεμαι εαν ολα αυτα, τα παιδια τα μαθαινουν σημερα. Δεν ειδα ουτε μια αναφορα για συνδεση του μαθηματος στο σχολειο με ενα πιστοποιητικο γνωσης Η/Υ. ( π.χ .ECDL). Αυτο θα καθιστουσε την πληροφορικη πιο απαραιτητη , θα ανακουφιζε οικονομικα τους γονεις και θα ισχυροποιουσε τις αξιωσεις των πληροφορικων. Προυποθετει ομως πολυ περισσοτερη δουλεια απο τους καθηγητες. Παντως θεωρω εντελως αστοχο και αδικο , μαθητες να εισαγονται σε τμηματα πληροφορικης ΑΕΙ χωρις να διδασκονται το μαθημα στο λυκειο. Αδυνατω ομως να προτεινω κατι εναλακτικα αμεσα εφαρμοσιμο. 4. Με μεγαλη μου εκπληξη διαπιστωνω οτι δεν υπαρχει ουτε ενα σχολιο για την σπουδαιοτερη κατ’ εμε ρυθμιση του νεου λυκειου. Αναφερομαι στο μαθημα αρχες φυσικων επιστημων ως προαπαιτουμενο για την εισαγωγη στα παιδαγωγικα τμηματα. Επιτελους διορθωνεται μια στρεβλη πρακτικη δεκαετιων. Γενιες απο δασκαλες εκ τριτης δεσμης ταλαιπωρουν τους μαθητες του δημοτικου σημερα και δυστυχως θα συνεχισουν να το κανουν για πολλα χρονια ακομα. Δασκαλες που για την εισαγωγη τους στο πανεπιστημιο μαθαν πολυ καλα αρχαια, παπαγαλισαν την ιστορια και απεχθανονταν τα μαθηματικα διδασκουν σημερα στα δημοτικα αυτα που γνωριζουν .Δηλαδη μονο θεωρητικα μαθηματα. Κι αντε για τα μαθηματικα μπορει να κανουν μια μικρη παραχωρηση. Για τις φυσικες επιστημες ομως, το απιστευτο και χειροτερο ολων ειναι οτι θεωρουν δεδομενο πως δεν ειναι υποχρεωση τους να γνωριζουν το αντικειμενο, Διαβαζω συνεχως οτι το υπουργειο σχεδιαζει να καταπολεμησει την παπαγαλια στο σχολειο και διερωτωμαι δεν θα σκεφτει καποιος οτι το κακο πρεπει να χτυπηθει στη ριζα του, δηλαδη στο δημοτικο; Θα ηθελα να γνωριζα τον συμβουλο του υπουργου που προτεινε και επιμενει στην υλοποιηση της συγκεκριμενης προσθηκης για να του απονειμω τα ευσημα και να τον διαβεβαιωσω οτι ειναι υπευθυνος του σημαντικοτερου μετρου που παρθηκε στην ελληνικη παιδεια τα τελευταια 30 χρονια. Δυστυχως τα αποτελεσματα της αλλαγης αυτης , αν ισχυσει τελικα, θα φανουν μετα απο τουλαχιστον 20 χρονια, οταν οι πρωτοι δασκαλοι που θα εισαχθουν με το νεο συστημα διοριστουν στα δημοτικα και οι μαθητες τους φτασουν μεχρι το λυκειο. Αν υπαρχει Ελλαδα ή δημοσιο σχολειο ως τοτε. 5. Πολύ σημαντικη επισης ρυθμιση ειναι η καταργηση αυτης της ανοησιας που επικρατει σημερα και επιτρεπει μαθητες μιας κατευθυνσης να εισαγονται σε σχολες με προγραμματα σπουδων μαθηματα αλλης κατευθυνσης. Ετσι θα σταματησουν για παραδειγμα μαθητες θεωρητικης κατευθυνσης να εισαγονται στη γεωπονια.( Αυτο πρεπει να ειναι παγκοσμια πρωτοτυπια ) Το νεο λυκειο εχει πιθανοτατα αστοχιες, ειναι ομως πολυ καλυτερο απο αυτο που αντικαθιστα ( θυμαστε τι αντιδρασεις προκαλεσε η εισαγωγη του σημερινου συστηματος απο τον Αρσενη) Προτεινω στο υπουργειο να το προωθησει αμεσα χωρις καμια αλλαγη γιατι αν γινει εστω και μια μετα ολοι θα ζητανε και αλλες. Επισης να ισχυσει απο φετος και για την Β’ λυκειου μιας και οι αλλαγες με το ισχυον προγραμμα για την ταξη αυτη ειναι ελαχιστες.