Η βιασύνη και η προχειρότητα φαίνεται να διατρέχει όλα τα άρθρα του σχεδίου.
Παρουσιάζεται μια κατανομή ωρών στα εβδομαδιαία προγράμματα των τάξεων, η οποία δεν τεκμηριώνεται και το κυριότερο δεν συνδέεται με τα ΑΠΣ, τα οποία κάποια μεταγενέστερη στιγμή θα κάνουν την εμφάνισή τους, πιθανότατα, «ατάκτως ερριμμένα».
Πολλές ερωτήσεις προκύπτουν για τους συντάκτες του σχεδίου.
Με ποια βιβλία θα υλοποιηθούν τα νέα ΑΠΣ;
Η διαθεματικότητα και η διεπιστημονικότητα θα έχουν κάποια θέση στα νέα ΑΠΣ;
Με ποια τεκμηρίωση, μαθήματα σχετικά με την επιστήμη της πληροφορικής, απουσιάζουν;
Ποια αναγκαιότητα επιβάλλει την ύπαρξη του μαθήματος των Θρησκευτικών και μάλιστα ως 2ωρου/εβδομάδα;
Ποια σύνδεση και ποια συμπληρωματικότητα υπάρχει ή θα υπάρξει με τα ΑΠΣ του Δημοτικού και του Γυμνασίου;
Αναρωτήθηκαν οι συντάκτες του σχεδίου γιατί οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις στη Β΄ Λυκείου, 2 φορές τα τελευταία 30 χρόνια απέτυχαν παταγωδώς και τελικά καταργήθηκαν;
Πόσο θα επιβαρυνθούν οι οικογένειες των μαθητών που θα κυνηγούν τους βαθμούς και μάλιστα από την Α΄ τάξη του Λυκείου χωρίς να νοιάζονται για την ουσιαστική εκπαίδευση; (η οποία δεν είναι δυνατόν να καταγράφεται από κάποιο «μέσο όρο βαθμολογίας»)
Είναι γνωστή στους συντάκτες του νομοσχεδίου η ανεκτίμητη προσφορά των καθηγητών πληροφορικής, που εκτός των διδακτικών τους υποχρεώσεων έχουν αναπτύξει και υποστηρίζουν χιλιάδες ιστότοπους σχολείων, οι οποίοι αποτελούν την εικόνα των σχολείων στην κοινωνία, συμβάλλουν στην επικοινωνία, την ενημέρωση των γονέων, τη διαφάνεια στη λειτουργία των σχολικών μονάδων αλλά και την εκπαίδευση των μαθητών εκτός του τυπικού πρωινού προγράμματος;
Ποιοι υπεύθυνοι θα αναλάβουν αυτό το σημαντικό έργο της διαχείρισης των ιστοτόπων των σχολείων μετά την εκδίωξη των καθηγητών πληροφορικής από τα Λύκεια;
Ποιοι κλάδοι καθηγητών (και χωρίς να έχουν τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο) θα επιφορτιστούν να συνδράμουν στην ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες μηχανοργάνωσης των Λυκείων;
Μήπως είναι ατυχής ο τίτλος «Ανθρωπιστικών Σπουδών» της αντίστοιχης ομάδας Προσανατολισμού; Τα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία στερούνται ανθρωπιστικού πνεύματος; Η λέξη "θεωρητικών" δεν θα ήταν ορθότερη;
Αυτά τα λίγα, εν μέσω θέρους δυστυχώς…
Αυτή η βιασύνη και η προχειρότητα νομίζω πως αλλού αποσκοπεί και όχι στην πραγματική μεταρρύθμιση.
Οι στόχοι είναι οικονομικοί. Περικοπές, περικοπές, περικοπές…
Η βιασύνη και η προχειρότητα φαίνεται να διατρέχει όλα τα άρθρα του σχεδίου. Παρουσιάζεται μια κατανομή ωρών στα εβδομαδιαία προγράμματα των τάξεων, η οποία δεν τεκμηριώνεται και το κυριότερο δεν συνδέεται με τα ΑΠΣ, τα οποία κάποια μεταγενέστερη στιγμή θα κάνουν την εμφάνισή τους, πιθανότατα, «ατάκτως ερριμμένα». Πολλές ερωτήσεις προκύπτουν για τους συντάκτες του σχεδίου. Με ποια βιβλία θα υλοποιηθούν τα νέα ΑΠΣ; Η διαθεματικότητα και η διεπιστημονικότητα θα έχουν κάποια θέση στα νέα ΑΠΣ; Με ποια τεκμηρίωση, μαθήματα σχετικά με την επιστήμη της πληροφορικής, απουσιάζουν; Ποια αναγκαιότητα επιβάλλει την ύπαρξη του μαθήματος των Θρησκευτικών και μάλιστα ως 2ωρου/εβδομάδα; Ποια σύνδεση και ποια συμπληρωματικότητα υπάρχει ή θα υπάρξει με τα ΑΠΣ του Δημοτικού και του Γυμνασίου; Αναρωτήθηκαν οι συντάκτες του σχεδίου γιατί οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις στη Β΄ Λυκείου, 2 φορές τα τελευταία 30 χρόνια απέτυχαν παταγωδώς και τελικά καταργήθηκαν; Πόσο θα επιβαρυνθούν οι οικογένειες των μαθητών που θα κυνηγούν τους βαθμούς και μάλιστα από την Α΄ τάξη του Λυκείου χωρίς να νοιάζονται για την ουσιαστική εκπαίδευση; (η οποία δεν είναι δυνατόν να καταγράφεται από κάποιο «μέσο όρο βαθμολογίας») Είναι γνωστή στους συντάκτες του νομοσχεδίου η ανεκτίμητη προσφορά των καθηγητών πληροφορικής, που εκτός των διδακτικών τους υποχρεώσεων έχουν αναπτύξει και υποστηρίζουν χιλιάδες ιστότοπους σχολείων, οι οποίοι αποτελούν την εικόνα των σχολείων στην κοινωνία, συμβάλλουν στην επικοινωνία, την ενημέρωση των γονέων, τη διαφάνεια στη λειτουργία των σχολικών μονάδων αλλά και την εκπαίδευση των μαθητών εκτός του τυπικού πρωινού προγράμματος; Ποιοι υπεύθυνοι θα αναλάβουν αυτό το σημαντικό έργο της διαχείρισης των ιστοτόπων των σχολείων μετά την εκδίωξη των καθηγητών πληροφορικής από τα Λύκεια; Ποιοι κλάδοι καθηγητών (και χωρίς να έχουν τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο) θα επιφορτιστούν να συνδράμουν στην ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες μηχανοργάνωσης των Λυκείων; Μήπως είναι ατυχής ο τίτλος «Ανθρωπιστικών Σπουδών» της αντίστοιχης ομάδας Προσανατολισμού; Τα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία στερούνται ανθρωπιστικού πνεύματος; Η λέξη "θεωρητικών" δεν θα ήταν ορθότερη; Αυτά τα λίγα, εν μέσω θέρους δυστυχώς… Αυτή η βιασύνη και η προχειρότητα νομίζω πως αλλού αποσκοπεί και όχι στην πραγματική μεταρρύθμιση. Οι στόχοι είναι οικονομικοί. Περικοπές, περικοπές, περικοπές…