Ο τομέας Δομικών Έργων στο ΕΠΑΛ
Ο τομέας των Δομικών Έργων είναι απαραίτητο να υπάρχει διευρυμένος στη Δευτεροβάθμια και τη Μετά-Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μέσα στο πλαίσιο του νέου Τεχνολογικού Λυκείου. Είναι ένας από τους τομείς που υπάρχουν από τα πρώτα βήματα της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συνεχίζει έως και σήμερα παρών σε κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Ο οικοδομικός κλάδος ήταν πάντα συνώνυμος με την ανάπτυξη και την ευημερία κάθε χώρας. Η κατασκευαστική και οικοδομική δραστηριότητα αποτελούν μια από τις συνιστώσες της οικονομικής ανάπτυξης που δυστυχώς επλήγησαν ιδιαίτερα από την οικονομική ύφεση στη χώρα μας. Σε κάθε όμως αναπτυξιακή πορεία η ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας και των έργων υποδομής είναι παρούσα.
Οι τεχνικοί Δομικών Έργων επιπέδου 3 και οι πιστοποιημένοι τεχνικοί επιπέδου 4 μπορούν να δραστηριοποιούνται σε μικρότερης ή μεγαλύτερης εμβέλειας τομείς τεχνικών έργων στη χώρα όπως:
•τα δημόσια έργα που αναμένεται να έχουν ανοδική πορεία μέσα από την αναπτυξιακή πορεία της χώρας,
•τα ιδιωτικά έργα συμβάλλοντας στη ασφαλή κατασκευή και τη ποιοτική αναβάθμιση τους,
•στη συντήρηση των τεχνικών έργων, οικονομική δραστηριότητα πολύ σημαντική και ευρέως αναπτυσσόμενη παγκοσμίως,
•στην εφαρμογή μεθόδων αντισεισμικής θωράκιση των υπαρχουσών αλλά και των νέων κατασκευών, σημαντική στη σεισμογενή χώρα μας αλλά και
•στην εφαρμογή μεθόδων εξοικονόμησης ενέργειας στα κτιριακά έργα και τα έργα υποδομής της χώρας.
Στα τεχνικά έργα σήμερα έχουν αναπτυχθεί νέες υλικά και καινοτόμες τεχνικές για τις οποίες είναι απαραίτητο το θεωρητικό υπόβαθρο και η εργαστηριακή υποστήριξη την οποία μπορεί να παρέχει η εκπαιδευτική δομή των ΕΠΑΛ και των Σχολικών Εργαστηρίων.
Ο απόφοιτος του τομέα Δομικών έργων καλείται να λειτουργήσει σε ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό επάγγελμα. Χρειάζεται ολοκληρωμένη γενική παιδεία μέσα από το πλαίσιο ενός Τεχνολογικού Λυκείου που θα του δώσει όλες τις τεχνολογικές γνώσεις που απαιτεί η ειδικότητα του αλλά και κριτική ικανότητα ικανή να διαφυλάξει αυτόν και την κοινωνία από εργατικά ατυχήματα και αστοχίες στις κατασκευές.
Βρυσούλη Νικόλ
Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Πολιτικός Μηχανικός
Msc στον Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό Έργων Υποδομής
Ο τομέας Δομικών Έργων στο ΕΠΑΛ Ο τομέας των Δομικών Έργων είναι απαραίτητο να υπάρχει διευρυμένος στη Δευτεροβάθμια και τη Μετά-Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μέσα στο πλαίσιο του νέου Τεχνολογικού Λυκείου. Είναι ένας από τους τομείς που υπάρχουν από τα πρώτα βήματα της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συνεχίζει έως και σήμερα παρών σε κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Ο οικοδομικός κλάδος ήταν πάντα συνώνυμος με την ανάπτυξη και την ευημερία κάθε χώρας. Η κατασκευαστική και οικοδομική δραστηριότητα αποτελούν μια από τις συνιστώσες της οικονομικής ανάπτυξης που δυστυχώς επλήγησαν ιδιαίτερα από την οικονομική ύφεση στη χώρα μας. Σε κάθε όμως αναπτυξιακή πορεία η ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας και των έργων υποδομής είναι παρούσα. Οι τεχνικοί Δομικών Έργων επιπέδου 3 και οι πιστοποιημένοι τεχνικοί επιπέδου 4 μπορούν να δραστηριοποιούνται σε μικρότερης ή μεγαλύτερης εμβέλειας τομείς τεχνικών έργων στη χώρα όπως: •τα δημόσια έργα που αναμένεται να έχουν ανοδική πορεία μέσα από την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, •τα ιδιωτικά έργα συμβάλλοντας στη ασφαλή κατασκευή και τη ποιοτική αναβάθμιση τους, •στη συντήρηση των τεχνικών έργων, οικονομική δραστηριότητα πολύ σημαντική και ευρέως αναπτυσσόμενη παγκοσμίως, •στην εφαρμογή μεθόδων αντισεισμικής θωράκιση των υπαρχουσών αλλά και των νέων κατασκευών, σημαντική στη σεισμογενή χώρα μας αλλά και •στην εφαρμογή μεθόδων εξοικονόμησης ενέργειας στα κτιριακά έργα και τα έργα υποδομής της χώρας. Στα τεχνικά έργα σήμερα έχουν αναπτυχθεί νέες υλικά και καινοτόμες τεχνικές για τις οποίες είναι απαραίτητο το θεωρητικό υπόβαθρο και η εργαστηριακή υποστήριξη την οποία μπορεί να παρέχει η εκπαιδευτική δομή των ΕΠΑΛ και των Σχολικών Εργαστηρίων. Ο απόφοιτος του τομέα Δομικών έργων καλείται να λειτουργήσει σε ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό επάγγελμα. Χρειάζεται ολοκληρωμένη γενική παιδεία μέσα από το πλαίσιο ενός Τεχνολογικού Λυκείου που θα του δώσει όλες τις τεχνολογικές γνώσεις που απαιτεί η ειδικότητα του αλλά και κριτική ικανότητα ικανή να διαφυλάξει αυτόν και την κοινωνία από εργατικά ατυχήματα και αστοχίες στις κατασκευές. Βρυσούλη Νικόλ Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Πολιτικός Μηχανικός Msc στον Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό Έργων Υποδομής