Με αφορμή την ανακοίνωση των τομέων και ειδικοτήτων του Επαγγελματικού Λυκείου παρουσιάστηκε κάποιος προβληματισμός, σχετικά με τον τομέα στον οποίο πρέπει να ανήκει η ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών».
Πρέπει καταρχήν να υπενθυμίσουμε ότι, μέχρι τώρα, η συναφής ειδικότητα «Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων» λειτουργούσε απρόσκοπτα στα ΕΠΑ.Λ, (αλλά και προγενέστερα στα Τ.Ε.Ε. και τα Τ.Ε.Λ με παρεμφερείς ονομασίες), ενταγμένη στον τομέα Ηλεκτρονικών.
Το ότι οι Πληροφορικοί (όχι όλοι) διδάσκονται μαθήματα με ηλεκτρονικό περιεχόμενο δεν τους καθιστά Ηλεκτρονικούς, όπως και τους Ηλεκτρονικούς δεν τους καθιστά Πληροφορικούς το ότι διδάσκονται μαθήματα με περιεχόμενο πληροφορικής. Μια ματιά στα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ μπορεί να το αποδείξει αυτό (αν και τα προγράμματα της πληροφορικής μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από σχολή σε σχολή, ενώ των Ηλεκτρονικών, τα τμήματα των οποίων είναι ανεξάρτητα και όχι στον τομέα πληροφορικής, όπως λανθασμένα φαίνεται στο σχετικό πίνακα που αναρτήθηκε, είναι σχετικά «συμπαγή»).
Επίσης μια ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη των δύο τομέων, αλλά και στην προοπτική τους δείχνει ότι απαιτείται συνεργασία.
Ο τεχνικός κάθε ειδικότητας, εκτός από τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες πρέπει να έχει αναπτύξει και την ανάλογη τεχνική αντίληψη, πράγμα που απαιτεί αρκετή τριβή κυρίως σε πρακτικό επίπεδο. Οι δεξιότητες που απαιτούνται για την ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» είναι ευρύτερες αναπτύσσονται στο εργαστήριο των Ηλεκτρονικών. Αυτό μας δείχνει και η εμπειρία μας από την μακροχρόνια ενασχόληση με τα ΣΕΚ.
Στην σημερινή δύσκολη εποχή, που εμφανίζονται τάσεις «ανθρωποφαγίας» και απαιτείται η ανάπτυξη της αλληλεγγύης είναι αδιανόητο κάποιοι, ευτυχώς λίγοι, να προσπαθούν να «εκπαραθυρώσουν» συναδέλφους τους από μια ειδικότητα που έχουν σπουδάσει, έχουν στηρίξει και αναπτύξει για πολλά χρόνια, έχουν δημιουργήσει αξιόλογη εργαστηριακή υποδομή, την υποστηρίζουν με βιβλίο ( το οποίο χρησιμοποιεί και ο τομέας πληροφορικής).
Με αφορμή την ανακοίνωση των τομέων και ειδικοτήτων του Επαγγελματικού Λυκείου παρουσιάστηκε κάποιος προβληματισμός, σχετικά με τον τομέα στον οποίο πρέπει να ανήκει η ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών». Πρέπει καταρχήν να υπενθυμίσουμε ότι, μέχρι τώρα, η συναφής ειδικότητα «Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων» λειτουργούσε απρόσκοπτα στα ΕΠΑ.Λ, (αλλά και προγενέστερα στα Τ.Ε.Ε. και τα Τ.Ε.Λ με παρεμφερείς ονομασίες), ενταγμένη στον τομέα Ηλεκτρονικών. Το ότι οι Πληροφορικοί (όχι όλοι) διδάσκονται μαθήματα με ηλεκτρονικό περιεχόμενο δεν τους καθιστά Ηλεκτρονικούς, όπως και τους Ηλεκτρονικούς δεν τους καθιστά Πληροφορικούς το ότι διδάσκονται μαθήματα με περιεχόμενο πληροφορικής. Μια ματιά στα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ μπορεί να το αποδείξει αυτό (αν και τα προγράμματα της πληροφορικής μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από σχολή σε σχολή, ενώ των Ηλεκτρονικών, τα τμήματα των οποίων είναι ανεξάρτητα και όχι στον τομέα πληροφορικής, όπως λανθασμένα φαίνεται στο σχετικό πίνακα που αναρτήθηκε, είναι σχετικά «συμπαγή»). Επίσης μια ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη των δύο τομέων, αλλά και στην προοπτική τους δείχνει ότι απαιτείται συνεργασία. Ο τεχνικός κάθε ειδικότητας, εκτός από τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες πρέπει να έχει αναπτύξει και την ανάλογη τεχνική αντίληψη, πράγμα που απαιτεί αρκετή τριβή κυρίως σε πρακτικό επίπεδο. Οι δεξιότητες που απαιτούνται για την ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» είναι ευρύτερες αναπτύσσονται στο εργαστήριο των Ηλεκτρονικών. Αυτό μας δείχνει και η εμπειρία μας από την μακροχρόνια ενασχόληση με τα ΣΕΚ. Στην σημερινή δύσκολη εποχή, που εμφανίζονται τάσεις «ανθρωποφαγίας» και απαιτείται η ανάπτυξη της αλληλεγγύης είναι αδιανόητο κάποιοι, ευτυχώς λίγοι, να προσπαθούν να «εκπαραθυρώσουν» συναδέλφους τους από μια ειδικότητα που έχουν σπουδάσει, έχουν στηρίξει και αναπτύξει για πολλά χρόνια, έχουν δημιουργήσει αξιόλογη εργαστηριακή υποδομή, την υποστηρίζουν με βιβλίο ( το οποίο χρησιμοποιεί και ο τομέας πληροφορικής).