Έχω την αίσθηση ότι στο προτεινόμενο «νέο σχολείο» υποστηρίζονται συγκεκριμένες ειδικότητες και η Πληροφορική δεν αντιμετωπίζεται ως Επιστήμη πλάι στις υπόλοιπες Θετικές/Τεχνολογικές Επιστήμες. Η ανάπτυξη αλγορίθμων και η υλοποίησή τους σε μια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού που αποτελεί βασικό μάθημα σε δεκάδες Πανεπιστημιακά τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών παραμερίζεται συνειδητά. Το ίδιο συνειδητά παραμερίζονται και τα παρακάτω που αφορούν την Ελληνική πραγματικότητα.
Υπάρχουν 23 ΑΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο του μηχανογραφικού που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 143 ΑΕΙ (Ποσοστό 16%).
Υπάρχουν 31 ΤΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 100 ΤΕΙ (Ποσοστό 31%).
Υπάρχουν 54 σχολές στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 243 σχολών (Ποσοστό 22,2%).
Δηλαδή, 1 στις 5 σχολές του μηχανογραφικού των μη ιατρικών σχολών σχετίζεται άμεσα με την Πληροφορική. Δεν συμπεριλαμβάνονται καν σχολές όπως Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Μηχανικοί κτλ.
Ταυτόχρονα ενισχύονται μαθήματα συγκεκριμένου προσανατολισμού όπως γινόταν με το σύστημα των «ΔΕΣΜΩΝ» των προηγούμενων δεκαετιών.
Η αλγοριθμική σκέψη βοηθά το μαθητή πέρα από την απομνημόνευση να έχει λογική κριτική σκέψη επίλυσης προβλημάτων σε πραγματικά περιβάλλοντα.
Η διδασκαλία της στο Λύκειο βοηθά τους μαθητές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των Θετικών και Τεχνολογικών σχολών στη διάρκεια των σπουδών τους στην Ελλάδα και εκτός αυτής.
Η Πληροφορική θεωρείται πυλώνας του τομέα παροχής υπηρεσιών στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Για όσους ισχυρίζονται ότι η Πληροφορική) δεν διδάσκεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο επίπεδο του Λυκείου, η απάντηση είναι εδώ: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/048EN.pdf (EURYDICE «Key Data on Information and Communication Technology in Schools in Europe»)
Εύκολα μπορεί κάποιος να δει στο κείμενο ότι η «Ανάπτυξη ικανοτήτων Προγραμματισμού» η οποία περιλαμβάνει «την κατανόηση της λογικής στην οποία βασίζονται οι υπολογιστές και/ή την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη δημιουργία απλών προγραμμάτων», διδάσκεται στο Λύκειο στις εξής χώρες:
Δανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Φιλανδία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισλανδία, Βουλγαρία, Τσεχία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία.
Πρόταση για το Γενικό Λύκειο:
Α’ Λυκείου: 2ωρο Μάθημα πληροφορικής επιλογής
Β’ Λυκείου: 2ώρο Μάθημα “εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών” γενικής παιδείας
Γ’ Λυκείου: 6ωρο Μάθημα αλγοριθμικής εξεταζόμενο σε πανελλαδικό επίπεδο για την εισαγωγή μαθητών σε τμήματα του τεχνολογικών ή/και θετικών επιστημών
Το μάθημα ΑΕΠΠ (μέχρι σήμερα.) της τεχνολογικής κατεύθυνσης είναι μάθημα που ενισχύει σημαντικά την αναλυτική σκέψη και συνθετική σκέψη του μαθητή στην επίλυση προβλημάτων.
Η ψηφοθηρική λογική και η «μνημονιακή» λογική που βλέπουν την εκπαίδευση με αριθμούς θα οδηγήσει σε «πληροφορικώς αγράμματους» αποφοίτους λυκείου.
Αυτό θέλει η Ελληνική κοινωνία;
Πάνος Πετρόπουλος – Εκπαιδευτικός ΠΕ20
Έχω την αίσθηση ότι στο προτεινόμενο «νέο σχολείο» υποστηρίζονται συγκεκριμένες ειδικότητες και η Πληροφορική δεν αντιμετωπίζεται ως Επιστήμη πλάι στις υπόλοιπες Θετικές/Τεχνολογικές Επιστήμες. Η ανάπτυξη αλγορίθμων και η υλοποίησή τους σε μια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού που αποτελεί βασικό μάθημα σε δεκάδες Πανεπιστημιακά τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών παραμερίζεται συνειδητά. Το ίδιο συνειδητά παραμερίζονται και τα παρακάτω που αφορούν την Ελληνική πραγματικότητα. Υπάρχουν 23 ΑΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο του μηχανογραφικού που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 143 ΑΕΙ (Ποσοστό 16%). Υπάρχουν 31 ΤΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 100 ΤΕΙ (Ποσοστό 31%). Υπάρχουν 54 σχολές στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 243 σχολών (Ποσοστό 22,2%). Δηλαδή, 1 στις 5 σχολές του μηχανογραφικού των μη ιατρικών σχολών σχετίζεται άμεσα με την Πληροφορική. Δεν συμπεριλαμβάνονται καν σχολές όπως Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Μηχανικοί κτλ. Ταυτόχρονα ενισχύονται μαθήματα συγκεκριμένου προσανατολισμού όπως γινόταν με το σύστημα των «ΔΕΣΜΩΝ» των προηγούμενων δεκαετιών. Η αλγοριθμική σκέψη βοηθά το μαθητή πέρα από την απομνημόνευση να έχει λογική κριτική σκέψη επίλυσης προβλημάτων σε πραγματικά περιβάλλοντα. Η διδασκαλία της στο Λύκειο βοηθά τους μαθητές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των Θετικών και Τεχνολογικών σχολών στη διάρκεια των σπουδών τους στην Ελλάδα και εκτός αυτής. Η Πληροφορική θεωρείται πυλώνας του τομέα παροχής υπηρεσιών στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για όσους ισχυρίζονται ότι η Πληροφορική) δεν διδάσκεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο επίπεδο του Λυκείου, η απάντηση είναι εδώ: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/048EN.pdf (EURYDICE «Key Data on Information and Communication Technology in Schools in Europe») Εύκολα μπορεί κάποιος να δει στο κείμενο ότι η «Ανάπτυξη ικανοτήτων Προγραμματισμού» η οποία περιλαμβάνει «την κατανόηση της λογικής στην οποία βασίζονται οι υπολογιστές και/ή την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη δημιουργία απλών προγραμμάτων», διδάσκεται στο Λύκειο στις εξής χώρες: Δανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Φιλανδία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισλανδία, Βουλγαρία, Τσεχία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία. Πρόταση για το Γενικό Λύκειο: Α’ Λυκείου: 2ωρο Μάθημα πληροφορικής επιλογής Β’ Λυκείου: 2ώρο Μάθημα “εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών” γενικής παιδείας Γ’ Λυκείου: 6ωρο Μάθημα αλγοριθμικής εξεταζόμενο σε πανελλαδικό επίπεδο για την εισαγωγή μαθητών σε τμήματα του τεχνολογικών ή/και θετικών επιστημών Το μάθημα ΑΕΠΠ (μέχρι σήμερα.) της τεχνολογικής κατεύθυνσης είναι μάθημα που ενισχύει σημαντικά την αναλυτική σκέψη και συνθετική σκέψη του μαθητή στην επίλυση προβλημάτων. Η ψηφοθηρική λογική και η «μνημονιακή» λογική που βλέπουν την εκπαίδευση με αριθμούς θα οδηγήσει σε «πληροφορικώς αγράμματους» αποφοίτους λυκείου. Αυτό θέλει η Ελληνική κοινωνία; Πάνος Πετρόπουλος – Εκπαιδευτικός ΠΕ20