Σκοποί του Γενικού Λυκείου:
α) Η παροχή γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου, που θα συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη όλων των μαθητών,
- Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό;
β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών.
- Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό;
στ) Η διασφάλιση της ισορροπίας στη σχολική ζωή ούτως ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη γνώση, τον ελεύθερο χρόνο, τη δημιουργία και τη συμμετοχή,
- Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό;
η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων,
- Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό;
θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και
- Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό;
ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας.
- Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό;
Η ερώτηση στις παραπάνω ερωτήσεις είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Πρέπει στο Λύκειο να υπάρχει ένα μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών το οποίο θα εξοπλίζει τους μαθητές με ικανότητες που σχετίζονται με την επίλυση προβλημάτων: ανάλυση, σύνθεση, γενίκευση, αφαίρεση (abstraction), μοντελοποίηση, λογική συλλογιστική, δημιουργικός σχεδιασμός και αλγοριθμική σκέψη. Σημαντικές είναι επίσης και οι ικανότητες αξιολόγησης λύσεων, αφού οι μαθητές αναπτύσσουν επίγνωση των πόρων που απαιτούνται για την υλοποίηση, τον έλεγχο και την ανάπτυξη μιας λύσης και πως να αντιμετωπίζουν περιορισμούς του πραγματικού κόσμου. Τέλος έχουμε τις μεταγνωστικές ικανότητες καθώς οι μαθητές διδάσκονται να σκέφτονται για την ίδια τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων.
Σκοποί του Γενικού Λυκείου: α) Η παροχή γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου, που θα συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη όλων των μαθητών, - Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό; β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών. - Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό; στ) Η διασφάλιση της ισορροπίας στη σχολική ζωή ούτως ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη γνώση, τον ελεύθερο χρόνο, τη δημιουργία και τη συμμετοχή, - Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό; η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων, - Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό; θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και - Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό; ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας. - Η εξαφάνιση της Πληροφορικής από το Λύκειο συμβάλλει σε αυτό; Η ερώτηση στις παραπάνω ερωτήσεις είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ. Πρέπει στο Λύκειο να υπάρχει ένα μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών το οποίο θα εξοπλίζει τους μαθητές με ικανότητες που σχετίζονται με την επίλυση προβλημάτων: ανάλυση, σύνθεση, γενίκευση, αφαίρεση (abstraction), μοντελοποίηση, λογική συλλογιστική, δημιουργικός σχεδιασμός και αλγοριθμική σκέψη. Σημαντικές είναι επίσης και οι ικανότητες αξιολόγησης λύσεων, αφού οι μαθητές αναπτύσσουν επίγνωση των πόρων που απαιτούνται για την υλοποίηση, τον έλεγχο και την ανάπτυξη μιας λύσης και πως να αντιμετωπίζουν περιορισμούς του πραγματικού κόσμου. Τέλος έχουμε τις μεταγνωστικές ικανότητες καθώς οι μαθητές διδάσκονται να σκέφτονται για την ίδια τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων.