Επειδή στη διαβούλευση έχουν γραφτεί ανακρίβειες είτε λόγω άγνοιας, είτε στα πλαίσια του Κοινωνικού Αυτοματισμού, καλό θα ήταν να διευκρινισθούν κάποια πράγματα σε σχέση με συγκεκριμένα θέματα.
1)Ερευνητική Eργασία - project δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση copy-paste αλλά στοχοθεσία έργου, προγραμματισμός, έρευνα μέσα από συγκεκριμένες επιστημονικές πηγές, ανάλυση, σύνθεση και παρουσίαση τελικού έργου πάντα σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο. Ο ρόλος του Eκπαιδευτικού λοιπόν είναι καθοδηγητικός και συντονιστικός του έργου των παιδιών δίνοντας έτσι την ευκαιρία της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας στους ίδιους τους μαθητές. Για αυτούς τους λόγους, ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει τις κατάλληλες γνώσεις μέσω σπουδών ή επιμόρφωσης και οι ώρες του μαθήματος να μην είναι απλά η ευκαιρία για συμπλήρωση του ωραρίου του, αλλά να προσμετρώνται ως Α΄ανάθεση στο υποχρεωτικό του ωράριο - οργανικότητα.
2)Σε ότι αφορά την Πολιτική Παιδεία ως μάθημα Γενικής Παιδείας, για πρώτη φορά το Υπουργείο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση εισάγοντας το τρίπτυχο Οικονομία - Δίκαιο – Κοινωνιολογία , με στόχο να διαμορφώσει Συνειδητοποιημένους - Ενεργούς Πολίτες, που θα έχουν γνώση των Κοινωνικών Θεσμών - Φαινομένων και Προβλημάτων, γνώση του Πολιτικού και Νομικού πλαισίου της Δημοκρατίας αλλά και Οικονομική συνειδητότητα. Αυτές οι γνώσεις είναι αυτονόητο ότι είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίες στους νέους σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερα ταραγμένη και έκρυθμη Κοινωνική συγκυρία της εποχής μας. Το Υπουργείο κίνειται στην ίδια σωστή κατεύθυνση και σε οτι αφορά την ένταξη του μαθήματος των Κοινωνικών - Πολιτικών Επιστημων στη Γ΄Λυκείου στη συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Επειδή στη διαβούλευση έχουν γραφτεί ανακρίβειες είτε λόγω άγνοιας, είτε στα πλαίσια του Κοινωνικού Αυτοματισμού, καλό θα ήταν να διευκρινισθούν κάποια πράγματα σε σχέση με συγκεκριμένα θέματα. 1)Ερευνητική Eργασία - project δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση copy-paste αλλά στοχοθεσία έργου, προγραμματισμός, έρευνα μέσα από συγκεκριμένες επιστημονικές πηγές, ανάλυση, σύνθεση και παρουσίαση τελικού έργου πάντα σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο. Ο ρόλος του Eκπαιδευτικού λοιπόν είναι καθοδηγητικός και συντονιστικός του έργου των παιδιών δίνοντας έτσι την ευκαιρία της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας στους ίδιους τους μαθητές. Για αυτούς τους λόγους, ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει τις κατάλληλες γνώσεις μέσω σπουδών ή επιμόρφωσης και οι ώρες του μαθήματος να μην είναι απλά η ευκαιρία για συμπλήρωση του ωραρίου του, αλλά να προσμετρώνται ως Α΄ανάθεση στο υποχρεωτικό του ωράριο - οργανικότητα. 2)Σε ότι αφορά την Πολιτική Παιδεία ως μάθημα Γενικής Παιδείας, για πρώτη φορά το Υπουργείο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση εισάγοντας το τρίπτυχο Οικονομία - Δίκαιο – Κοινωνιολογία , με στόχο να διαμορφώσει Συνειδητοποιημένους - Ενεργούς Πολίτες, που θα έχουν γνώση των Κοινωνικών Θεσμών - Φαινομένων και Προβλημάτων, γνώση του Πολιτικού και Νομικού πλαισίου της Δημοκρατίας αλλά και Οικονομική συνειδητότητα. Αυτές οι γνώσεις είναι αυτονόητο ότι είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίες στους νέους σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερα ταραγμένη και έκρυθμη Κοινωνική συγκυρία της εποχής μας. Το Υπουργείο κίνειται στην ίδια σωστή κατεύθυνση και σε οτι αφορά την ένταξη του μαθήματος των Κοινωνικών - Πολιτικών Επιστημων στη Γ΄Λυκείου στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ευχαριστώ για το χρόνο σας.