Θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να σχολιάσω το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Αν και προσπαθώ να δω καλοπροαίρετα την επιθυμία του Υπουργείου για εκσυγχρονισμό του Λυκείου θα πρέπει να σταθώ σε κάποια σημεία.
Α. Σε ένα Νέο Λύκειο θα περίμενα να δω να παίρνουν τη θέση που τους αξίζει μαθήματα που μπορούν να εφοδιάσουν τα παιδιά μας με κάποια κατάλληλα εργαλεία για τη μετέπειτα πορεία τους. Κατά την ταπεινή μου γνώμη όλη θα πρέπει να έχουν ένα σημαντικό υπόβαθρο γνώσεων όσον αφορά στις Ξένες Γλώσσες, Βασικές Οικονομικές Αρχές αλλά και την Πληροφορική.
Συνεπώς θα ήθελα να δω αυτά τα μαθήματα να διδάσκονται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου με διαφορετικό ίσως βαθμό εμβάθυνσης σε κάθε τάξη.
Β. Όσον αφορά στην εξειδίκευση τους στην Γ' τάξη του Λυκείου θα έλεγα πως θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος βαθμός επιλογής σύμφωνα με το τι θέλουν τα παιδιά να ακολουθήσουν. Σαφώς και να επιλέγουν Χημεία για τις σχολές που θα απαιτούν γνώσεις Χημείας, αλλά τι θα γίνει με αυτούς που θα ακολουθήσουν κάποιο από τα τμήματα Πληροφορικής και Επιστήμης Υπολογιστών; Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να μπορούν να επιλέξουν μία αναβαθμισμένη σε ώρες και τρόπο διδασκαλίας έκδοση της σημερινής ΑΕΠΠ, καθώς αποτελεί τη βάση για οτιδήποτε θα διδαχθούν πάνω στον προγραμματισμό στη συνέχεια στις σπουδές τους.
Γ. Με λύπη διαπιστώνω τέλος και την υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Γνωρίζω πως το μάθημα δε γίνονταν με τον τρόπο που θα έπρεπε σε πολλά σχολεία, αλλά όλοι ξέρουμε πως "τα υγιή μυαλά κατοικούν σε υγιή σώματα".
Συμπερασματικά, για να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα δε σβήνουμε τα μαθήματα που είναι απαραίτητα, αλλά δε διδάσκονται σωστά. Αντιθέτως, θα έπρεπε να ψάξουμε τρόπους για να τα αναβαθμίσουμε και να τους δώσουμε την πρέπουσα σημασία.
Θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να σχολιάσω το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Αν και προσπαθώ να δω καλοπροαίρετα την επιθυμία του Υπουργείου για εκσυγχρονισμό του Λυκείου θα πρέπει να σταθώ σε κάποια σημεία. Α. Σε ένα Νέο Λύκειο θα περίμενα να δω να παίρνουν τη θέση που τους αξίζει μαθήματα που μπορούν να εφοδιάσουν τα παιδιά μας με κάποια κατάλληλα εργαλεία για τη μετέπειτα πορεία τους. Κατά την ταπεινή μου γνώμη όλη θα πρέπει να έχουν ένα σημαντικό υπόβαθρο γνώσεων όσον αφορά στις Ξένες Γλώσσες, Βασικές Οικονομικές Αρχές αλλά και την Πληροφορική. Συνεπώς θα ήθελα να δω αυτά τα μαθήματα να διδάσκονται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου με διαφορετικό ίσως βαθμό εμβάθυνσης σε κάθε τάξη. Β. Όσον αφορά στην εξειδίκευση τους στην Γ' τάξη του Λυκείου θα έλεγα πως θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος βαθμός επιλογής σύμφωνα με το τι θέλουν τα παιδιά να ακολουθήσουν. Σαφώς και να επιλέγουν Χημεία για τις σχολές που θα απαιτούν γνώσεις Χημείας, αλλά τι θα γίνει με αυτούς που θα ακολουθήσουν κάποιο από τα τμήματα Πληροφορικής και Επιστήμης Υπολογιστών; Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να μπορούν να επιλέξουν μία αναβαθμισμένη σε ώρες και τρόπο διδασκαλίας έκδοση της σημερινής ΑΕΠΠ, καθώς αποτελεί τη βάση για οτιδήποτε θα διδαχθούν πάνω στον προγραμματισμό στη συνέχεια στις σπουδές τους. Γ. Με λύπη διαπιστώνω τέλος και την υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Γνωρίζω πως το μάθημα δε γίνονταν με τον τρόπο που θα έπρεπε σε πολλά σχολεία, αλλά όλοι ξέρουμε πως "τα υγιή μυαλά κατοικούν σε υγιή σώματα". Συμπερασματικά, για να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα δε σβήνουμε τα μαθήματα που είναι απαραίτητα, αλλά δε διδάσκονται σωστά. Αντιθέτως, θα έπρεπε να ψάξουμε τρόπους για να τα αναβαθμίσουμε και να τους δώσουμε την πρέπουσα σημασία.