Θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις σε σχέση με το σχέδιο νόμου.
- Η Γ΄ τάξη περιλαμβάνει κατά τα 2/3 της μαθήματα προσανατολισμού, λίγα σε πλήθος και με μεγάλο πλήθος ωρών (πχ .Αρχαία 11 ώρες). Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα που υπήρχε μέχρι τώρα για τους μαθητές ήταν οι λίγες ώρες ανά μάθημα, αλλά ο υπερβολικός όγκος ύλης (ιδίως σε μαθήματα βαρύτητας). Μια καλύτερη επιλογή ύλης που θα διδάσκεται σε επαρκή χρόνο θα έχει σίγουρα καλύτερα αποτελέσματα γνώσης που δεν θα εξαφανίζεται μετά τις εξετάσεις. Επίσης τα μαθήματα στις ομάδες προσανατολισμού θα μπορούσαν να ήταν περισσότερα από τα 4. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη διεύρυνση των επιλογών των μαθητών σε σχολές.
- Με έκπληξη παρατηρώ την μη ύπαρξη μαθήματος Αλγοριθμικής – Προγραμματισμού που εισάγει τους μαθητές στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού και καλλιεργεί την αναλυτική και τη συνθετική σκέψη και την γνώση μέσα από την αξιοποίηση των λαθών. Ένα τέτοιο μάθημα είναι αναγκαίο για τους μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν στις αρκετές σχολές Πληροφορικής αλλά και σε άλλα τεχνολογικά ή μη τμήματα (όπως Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι, Μαθηματικό κλπ.).
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών που υπάρχει τώρα ενεργοποιεί αρκετά το ενδιαφέρον των μαθητών. Αυτό αποδεικνύεται από το ότι σ’ αυτό δεν έχουν καλή επίδοση μόνο οι άριστοι μαθητές αλλά και μαθητές που υστερούν στα άλλα μαθήματα.
- Εκπλήσσομαι που η Πληροφορική αντιμετωπίζεται ως δεξιότητα και όχι σ’ αυτό που είναι, μια σύγχρονη επιστήμη που συμβάλλει με τα επιτεύγματα της στην ανάπτυξη καινοτομιών από τους επιστήμονες όλων των κλάδων. Η Πληροφορική δεν είναι το Facebook αλλά ο προγραμματισμός, οι βάσεις δεδομένων, τα πολυμέσα, τα δίκτυα και οι εφαρμογές τους κλπ. Είναι απαραίτητη λοιπόν η ύπαρξη μαθήματος γενικής παιδείας στην Α’ και Β’ τάξη. Αυτό ακριβώς πράττουν εδώ και καιρό πολλές χώρες της Ευρώπης αλλά και εκτός αυτής.
Θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις σε σχέση με το σχέδιο νόμου. - Η Γ΄ τάξη περιλαμβάνει κατά τα 2/3 της μαθήματα προσανατολισμού, λίγα σε πλήθος και με μεγάλο πλήθος ωρών (πχ .Αρχαία 11 ώρες). Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα που υπήρχε μέχρι τώρα για τους μαθητές ήταν οι λίγες ώρες ανά μάθημα, αλλά ο υπερβολικός όγκος ύλης (ιδίως σε μαθήματα βαρύτητας). Μια καλύτερη επιλογή ύλης που θα διδάσκεται σε επαρκή χρόνο θα έχει σίγουρα καλύτερα αποτελέσματα γνώσης που δεν θα εξαφανίζεται μετά τις εξετάσεις. Επίσης τα μαθήματα στις ομάδες προσανατολισμού θα μπορούσαν να ήταν περισσότερα από τα 4. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη διεύρυνση των επιλογών των μαθητών σε σχολές. - Με έκπληξη παρατηρώ την μη ύπαρξη μαθήματος Αλγοριθμικής – Προγραμματισμού που εισάγει τους μαθητές στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού και καλλιεργεί την αναλυτική και τη συνθετική σκέψη και την γνώση μέσα από την αξιοποίηση των λαθών. Ένα τέτοιο μάθημα είναι αναγκαίο για τους μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν στις αρκετές σχολές Πληροφορικής αλλά και σε άλλα τεχνολογικά ή μη τμήματα (όπως Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι, Μαθηματικό κλπ.). Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών που υπάρχει τώρα ενεργοποιεί αρκετά το ενδιαφέρον των μαθητών. Αυτό αποδεικνύεται από το ότι σ’ αυτό δεν έχουν καλή επίδοση μόνο οι άριστοι μαθητές αλλά και μαθητές που υστερούν στα άλλα μαθήματα. - Εκπλήσσομαι που η Πληροφορική αντιμετωπίζεται ως δεξιότητα και όχι σ’ αυτό που είναι, μια σύγχρονη επιστήμη που συμβάλλει με τα επιτεύγματα της στην ανάπτυξη καινοτομιών από τους επιστήμονες όλων των κλάδων. Η Πληροφορική δεν είναι το Facebook αλλά ο προγραμματισμός, οι βάσεις δεδομένων, τα πολυμέσα, τα δίκτυα και οι εφαρμογές τους κλπ. Είναι απαραίτητη λοιπόν η ύπαρξη μαθήματος γενικής παιδείας στην Α’ και Β’ τάξη. Αυτό ακριβώς πράττουν εδώ και καιρό πολλές χώρες της Ευρώπης αλλά και εκτός αυτής.