Όσον αφορά τον προβληματισμό, σχετικά με τον τομέα στον οποίο πρέπει να ανήκει η ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» είναι σαφές ,διάφανο και πλήρως κατανοητό, αν γίνει μια αναδρομή στο παρελθόν.
Να θυμήσω ότι η ειδικότητα υπάρχει στους ηλεκτρονικούς από τα ΤΕΛ, υπάρχει εμπειρία, υπάρχουν θεσμοθετημένα επαγγελματικά δικαιώματα στην ειδικότητα, στο ΕΠΑΛ χρησιμοποιείται βιβλίο των ηλεκτρονικών από όλους τους τομείς.
Η ειδικότητα «Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων» λειτουργούσε απρόσκοπτα στα ΕΠΑ.Λ, (αλλά και προγενέστερα στα Τ.Ε.Ε.), ενταγμένη στον τομέα Ηλεκτρονικής.
Οι ηλεκτρονικοί κατασκεύασαν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα σχετικά με αυτούς συστήματα.Οι προγραμματιστές τους ήταν ηλεκτρονικοί.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η πολυπλοκότητα των δομών των Η/Υ,επέβαλαν την ανάγκη δημιουργίας του κλάδου της Πληροφορικής, διότι διαπιστώθηκε ότι οι σχεδιαστής, κατασκευαστής και τεχνικός υπολογιστών δε χρειάζεται να είναι συγχρόνως και ο προγραμματιστής τους.
Σίγουρα η ειδικότητα του Πληροφορικής είναι ευρύτερη από αυτήν του Προγραμματισμού, με την παλιά της έννοια, αλλά δεν φθάνει στο σημείο να αντικαταστήσει την ειδικότητα του Ηλεκτρονικού.
Σε ό,τι αφορά στο σχολικό περιβάλλον, τα εργαστήρια πληροφορικής αποτελούνται αμιγώς από υπολογιστές. Οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ δεν κάνουν χρήση εργαλείων, οργάνων μέτρησης, συσκευών κλπ, δεν έχουν καν τη δυνατότητα να δουν από κοντά και να χρησιμοποιήσουν μια απλή κεραία-δίπολο, για να κατανοήσουν τη λειτουργία της. Στα ΑΕΙ οι ηλεκτρονικοί διδάσκονται τα σχετικά αντικείμενα κανένα τμήμα ηλεκτρονικής δεν ανήκει σε τομέα πληροφορικής.
Ο τεχνικός Η/Υ στο Εξωτερικό,βλέπε Γερμανία, Αγγλία, είναι Ηλεκτρονικός, Information Technology System Electronic.
Έχω να παρατηρήσω ακόμη, ότι η ειδικότητα Τεχνικός Ιατρικών Οργάνων είναι ξένη με τον Τομέα Μηχανολογίας και πρέπει να ανήκει στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
Επίσης προτείνω:
α) επαναφορά του μαθήματος της Τεχνολογίας. Απαιτείται ως δίωρο μάθημα του κοινού προγράμματος της Α τάξης(άρθρο 2)
β) Τα εργαστηριακά μαθήματα πρέπει να διδάσκονται στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ) και στα Σχολικά Εργαστήρια (ΣΕ) των ΕΠΑΛ.
γ) Άδειες άσκησης επαγγέλματος σε όλες τις ειδικότητες
δ) Η αναφορά στις Σ.Ε.Κ. (Σχολές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) και στα Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα), δημιουργεί σύγχυση με την χρήση του ίδιου ακρώνυμου για δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές δομές. ε) Η ύπαρξη φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης, θα πρέπει να είναι μόνο σε μεταλυκειακό επίπεδο.
στ) Τα ΙΕΚ δεν πρέπει να υποκαθιστούν την τυπική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Πρέπει να επαναπροσανατολιστεί και να επανασχεδιαστεί ο ρόλος τους και
ζ)Αυτόνομοι τομείς Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Καπλάνης Π. Ιωάννης
Όσον αφορά τον προβληματισμό, σχετικά με τον τομέα στον οποίο πρέπει να ανήκει η ειδικότητα «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» είναι σαφές ,διάφανο και πλήρως κατανοητό, αν γίνει μια αναδρομή στο παρελθόν. Να θυμήσω ότι η ειδικότητα υπάρχει στους ηλεκτρονικούς από τα ΤΕΛ, υπάρχει εμπειρία, υπάρχουν θεσμοθετημένα επαγγελματικά δικαιώματα στην ειδικότητα, στο ΕΠΑΛ χρησιμοποιείται βιβλίο των ηλεκτρονικών από όλους τους τομείς. Η ειδικότητα «Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων» λειτουργούσε απρόσκοπτα στα ΕΠΑ.Λ, (αλλά και προγενέστερα στα Τ.Ε.Ε.), ενταγμένη στον τομέα Ηλεκτρονικής. Οι ηλεκτρονικοί κατασκεύασαν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα σχετικά με αυτούς συστήματα.Οι προγραμματιστές τους ήταν ηλεκτρονικοί. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η πολυπλοκότητα των δομών των Η/Υ,επέβαλαν την ανάγκη δημιουργίας του κλάδου της Πληροφορικής, διότι διαπιστώθηκε ότι οι σχεδιαστής, κατασκευαστής και τεχνικός υπολογιστών δε χρειάζεται να είναι συγχρόνως και ο προγραμματιστής τους. Σίγουρα η ειδικότητα του Πληροφορικής είναι ευρύτερη από αυτήν του Προγραμματισμού, με την παλιά της έννοια, αλλά δεν φθάνει στο σημείο να αντικαταστήσει την ειδικότητα του Ηλεκτρονικού. Σε ό,τι αφορά στο σχολικό περιβάλλον, τα εργαστήρια πληροφορικής αποτελούνται αμιγώς από υπολογιστές. Οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ δεν κάνουν χρήση εργαλείων, οργάνων μέτρησης, συσκευών κλπ, δεν έχουν καν τη δυνατότητα να δουν από κοντά και να χρησιμοποιήσουν μια απλή κεραία-δίπολο, για να κατανοήσουν τη λειτουργία της. Στα ΑΕΙ οι ηλεκτρονικοί διδάσκονται τα σχετικά αντικείμενα κανένα τμήμα ηλεκτρονικής δεν ανήκει σε τομέα πληροφορικής. Ο τεχνικός Η/Υ στο Εξωτερικό,βλέπε Γερμανία, Αγγλία, είναι Ηλεκτρονικός, Information Technology System Electronic. Έχω να παρατηρήσω ακόμη, ότι η ειδικότητα Τεχνικός Ιατρικών Οργάνων είναι ξένη με τον Τομέα Μηχανολογίας και πρέπει να ανήκει στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού Επίσης προτείνω: α) επαναφορά του μαθήματος της Τεχνολογίας. Απαιτείται ως δίωρο μάθημα του κοινού προγράμματος της Α τάξης(άρθρο 2) β) Τα εργαστηριακά μαθήματα πρέπει να διδάσκονται στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ) και στα Σχολικά Εργαστήρια (ΣΕ) των ΕΠΑΛ. γ) Άδειες άσκησης επαγγέλματος σε όλες τις ειδικότητες δ) Η αναφορά στις Σ.Ε.Κ. (Σχολές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) και στα Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα), δημιουργεί σύγχυση με την χρήση του ίδιου ακρώνυμου για δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές δομές. ε) Η ύπαρξη φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης, θα πρέπει να είναι μόνο σε μεταλυκειακό επίπεδο. στ) Τα ΙΕΚ δεν πρέπει να υποκαθιστούν την τυπική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Πρέπει να επαναπροσανατολιστεί και να επανασχεδιαστεί ο ρόλος τους και ζ)Αυτόνομοι τομείς Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής Ευχαριστώ για τη φιλοξενία Καπλάνης Π. Ιωάννης