Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗΣ | 28 Νοεμβρίου 2009, 10:52
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
κ. Υπουργέ Με αφορμή την Δημόσια Διαβούλευση για το πλαίσιο αρχών και προτάσεων στο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών αποκλειστικά και μόνο μέσω Α.Σ.Ε.Π. υπογραμμίζουμε κατηγορηματικά ότι: 1) Σε ό,τι αφορά το γνωστικό μας αντικείμενο, έχουμε προηγουμένως εξεταστεί με την κείμενη Νομοθεσία από τα εξουσιοδοτημένα για το σκοπό αυτό Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του κράτους. 2) Σε ό,τι αφορά την παιδαγωγική μας επάρκεια, έχουμε προηγουμένως εξεταστεί με την κείμενη Νομοθεσία ως απόφοιτοι Καθηγητικών σχολών. 3) Σε ό,τι αφορά την ισονομία και την ισότιμη μεταχείριση των Ελλήνων πολιτών σε σχέση με την διαδικασία πρόσληψής τους στο δημόσιο τομέα, οι καθηγητές εξαιρούμαστε αυτής της δίκαιης μεταχείρισης. Το Α.Σ.Ε.Π. και η κυβέρνηση αμφισβητεί την εγκυρότητα των τίτλων σπουδών μας και πιστεύει πως χρήζουμε επανεξέτασης μέσω γραπτού διαγωνισμού όταν άλλοι πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. όπως ιατροί, δικαστικοί, στρατιωτικοί, ιερωμένοι, γενικοί γραμματείς, μέλη Δ.Ε.Π., λέκτορες κ.ο.κ. διορίζονται σε ανώτατα και υπεύθυνα αξιώματα χωρίς γραπτό διαγωνισμό. Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε και διεκδικούμε: 1) Άμεση κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. των εκπαιδευτικών. 2) Προσλήψεις ( μονίμων – αναπληρωτών ) υπό την εποπτεία του Α.Σ.Ε.Π. με αντικειμενικά κριτήρια, όπως σε άλλους κλάδους. Κατάταξη και επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού με σειρά προτεραιότητας που θα προκύπτει με μοριοδότηση οποιονδήποτε εκ’ των κάτωθι: α) Υπάρχουσας και μελλοντικής προϋπηρεσίας στην εκπαίδευση με βαρύνουσα σημασία. ( Τονίζουμε ότι στο λοιπό δημόσιο τομέα η προϋπηρεσία σε συναφή θέση μοριοδοτείται σημαντικά). β) Κάθε χρόνου αναμονής στην καταργηθείσα επετηρίδα. Επισημαίνουμε την υποχρέωση ενός δημοκρατικού κράτους στη συνέπεια και συνέχεία του. Υπενθυμίζουμε την υποχρεωτική αναμονή στην επετηρίδα χωρίς καμία άλλη επαγγελματική διέξοδο για τους καθηγητικούς κλάδους. (π.χ. ΠΕ01,ΠΕ02 μόνο στην εκπαίδευση). γ) Βαθμού και χρόνου κτήσης πτυχίου. (Βλέπε σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών Κυπριακής Δημοκρατίας). δ) Μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων. ε) Κοινωνικών κριτηρίων ( τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, Α.Μ.Ε.Α.). στ) Επιτυχίας μόνο των δύο γραπτών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ (2006- 2008) που άλλωστε θα είναι και οι τελευταίοι. ζ) Γνώσης και χειρισμού Η/Υ εν’ όψη των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.(Διαδραστικοί πίνακες, ηλεκτρονικό βιβλίο). Εννοείται ότι απαιτούμε: α) την άμεση κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας και μετατροπή της σε καθεστώς αναπλήρωσης. β) Την υπαγωγή στην παραπάνω διαδικασία όλων των προσλήψεων στην εκπαίδευση. ( Σιβιτανίδειος, Εκκλησιαστικά λύκεια, Σ.Δ.Ε., Διαπολιτισμικά, Σχολές μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ., Π.Δ.Σ., φυλακές, ΣΜΕΑΕ, κ.ο.κ.). Με το παραπάνω σύστημα θα προκύπτει κάθε χρόνο ένας αξιολογικός πίνακας με ουσιαστικά προσόντα όπου το υπουργείο έγκαιρα θα μπορεί να προγραμματίζει τις απαιτούμενες προσλήψεις, οι δε εκπαιδευτικοί θα έχουν το κίνητρο ν’αυξάνουν κάθε χρόνο τα προσόντα τους είτε σε προϋπηρεσία είτε με απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων. Καταλήγοντας, πιστεύουμε ότι η αποδοχή των παραπάνω προτάσεων θα άρει την αδικία που έχει υποστεί ο εκπαιδευτικός κλάδος επί σειρά ετών και θα αποκαταστήσει το αίσθημα δικαίου που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα! Με τιμή ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ03 ΜΟΥΖΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ ΠΕ02