Διαπιστώνεται ότι ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών δεν υφίσταται στα νέα ΕΠΑΛ, γεγονός που δημιουργεί κενό σχετικά με την πρόσβαση των μαθητών/τριών μέσω της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στα αντικείμενα σπουδών της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών, όπως μετονομάσθηκε πρόσφατα η Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΑΤΕΙ Αθήνας (σύμφωνα με το σχέδιο Αθηνά), ενώ τα τμήματά της τυγχάνει να είναι μοναδικά στην Ελλάδα. Ο τόμεας αυτός αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για παιδιά με καλλιτεχνικές δεξιότητες και ανησυχίες στη δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Οπότε είναι αναγκαία η θεσμοθέτηση του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών στα νέα ΕΠΑΛ με τις εξής ειδικότητες: Γραφικών Τεχνών, Διακόσμησης – Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων και Συντηρητών Έργων Τέχνης & Αποκατάστασης.
Διαπιστώνεται ότι ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών δεν υφίσταται στα νέα ΕΠΑΛ, γεγονός που δημιουργεί κενό σχετικά με την πρόσβαση των μαθητών/τριών μέσω της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στα αντικείμενα σπουδών της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών, όπως μετονομάσθηκε πρόσφατα η Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΑΤΕΙ Αθήνας (σύμφωνα με το σχέδιο Αθηνά), ενώ τα τμήματά της τυγχάνει να είναι μοναδικά στην Ελλάδα. Ο τόμεας αυτός αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για παιδιά με καλλιτεχνικές δεξιότητες και ανησυχίες στη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Οπότε είναι αναγκαία η θεσμοθέτηση του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών στα νέα ΕΠΑΛ με τις εξής ειδικότητες: Γραφικών Τεχνών, Διακόσμησης – Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων και Συντηρητών Έργων Τέχνης & Αποκατάστασης.