Θα πρότεινα τον διαχωρισμό της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών από τον κλάδο της Πληροφορικής και τη δημιουργία ανεξάρτητης “Ομάδας Προσανατολισμού Πληροφορικής”. Τα στατιστικά στοιχεία των περασμένων ετών των ΕΠΑΛ και ΤΕΕ έχουν δείξει ότι είναι από τους πλέον δημοφιλείς κλάδους. Επίσης με την δημιουργία ανεξάρτητης “Ομάδας Προσανατολισμού Πληροφορικής” θα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να παρακολουθήσουν περισσότερα μαθήματα Πληροφορικής από την Α’τάξη και όχι π.χ. Μηχανολογία. Παραθέτω την ομάδα όπως την προτείνω, σύμφωνα με τη διάταξη που έχει το νομοσχέδιο:
Ομάδα Προσανατολισμού Πληροφορικής
Τομέας Πληροφορικής
1.Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ
2.Ειδικότητα Τεχνικού Προγραμματισμού Ψυχαγωγικών και Πολυμεσικών Εφαρμογών (Multimedia - Computer Game designer & developer)
3.Ειδικότητα Τεχνικού Σχεδίασης και Ανάπτυξης Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για Κινητές Συσκευές (Web designer & developer, Mobile App developer)
Σχολιασμός των ειδικοτήτων που προτείνω:
- Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ. Τα αντικείμενα αυτά ανήκουν στον τομέα Πληροφορικής γεγονός που αποδεικνύεται από τα προγράμματα σπουδών ελληνικών και ξένων πανεπιστήμιων και τμημάτων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Άλλου τύπου δίκτυα π.χ. τηλεπικοινωνιακά ανήκουν σε άλλους κλάδους. Για το λόγο αυτό θα πρότεινα επίσης τη μετονομασία της ειδικότητας «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, σε «Τεχνικός Τηλεπικοινωνιών» έτσι ώστε να αποφεύγεται η σύγχυση των μαθητών σε σχέση με τα αντίστοιχα διδακτικά αντικείμενα.
- Για τις ειδικότητες 2 και 3 που προτείνω, πρόκειται για ειδικότητες αμιγώς προσανατολισμένες στην ανάπτυξη λογισμικού με αρκετά κοινά μαθήματα (όλες τις θεμελιώδεις αρχές και τεχνικές ανάπτυξης λογισμικού) αλλά ο διαχωρισμός τους προσφέρει τη δυνατότητα εξειδίκευσης ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
Νακάσης Χρυσόστομος ΠΕ19
Θα πρότεινα τον διαχωρισμό της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών από τον κλάδο της Πληροφορικής και τη δημιουργία ανεξάρτητης “Ομάδας Προσανατολισμού Πληροφορικής”. Τα στατιστικά στοιχεία των περασμένων ετών των ΕΠΑΛ και ΤΕΕ έχουν δείξει ότι είναι από τους πλέον δημοφιλείς κλάδους. Επίσης με την δημιουργία ανεξάρτητης “Ομάδας Προσανατολισμού Πληροφορικής” θα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να παρακολουθήσουν περισσότερα μαθήματα Πληροφορικής από την Α’τάξη και όχι π.χ. Μηχανολογία. Παραθέτω την ομάδα όπως την προτείνω, σύμφωνα με τη διάταξη που έχει το νομοσχέδιο: Ομάδα Προσανατολισμού Πληροφορικής Τομέας Πληροφορικής 1.Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ 2.Ειδικότητα Τεχνικού Προγραμματισμού Ψυχαγωγικών και Πολυμεσικών Εφαρμογών (Multimedia - Computer Game designer & developer) 3.Ειδικότητα Τεχνικού Σχεδίασης και Ανάπτυξης Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για Κινητές Συσκευές (Web designer & developer, Mobile App developer) Σχολιασμός των ειδικοτήτων που προτείνω: - Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ. Τα αντικείμενα αυτά ανήκουν στον τομέα Πληροφορικής γεγονός που αποδεικνύεται από τα προγράμματα σπουδών ελληνικών και ξένων πανεπιστήμιων και τμημάτων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Άλλου τύπου δίκτυα π.χ. τηλεπικοινωνιακά ανήκουν σε άλλους κλάδους. Για το λόγο αυτό θα πρότεινα επίσης τη μετονομασία της ειδικότητας «Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών» του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, σε «Τεχνικός Τηλεπικοινωνιών» έτσι ώστε να αποφεύγεται η σύγχυση των μαθητών σε σχέση με τα αντίστοιχα διδακτικά αντικείμενα. - Για τις ειδικότητες 2 και 3 που προτείνω, πρόκειται για ειδικότητες αμιγώς προσανατολισμένες στην ανάπτυξη λογισμικού με αρκετά κοινά μαθήματα (όλες τις θεμελιώδεις αρχές και τεχνικές ανάπτυξης λογισμικού) αλλά ο διαχωρισμός τους προσφέρει τη δυνατότητα εξειδίκευσης ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Νακάσης Χρυσόστομος ΠΕ19