Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και ΕιδικότητεςΣχόλιο του χρήστη ΓΚΡΕΣΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ , ΓΚΡΕΣΤΑ ΑΓΑΠΗ | 19 Αυγούστου 2013, 11:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ- ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Σε όλα τα προηγμένα κράτη η τεχνική εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας τους. Ειδικότερα στην Ελλάδα που η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει συνθήκες παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης και μεγάλο ποσοστό ανεργίας ειδικά στους νέους, η τεχνική εκπαίδευση πρέπει να έχει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη. Χρειάζεται λοιπόν ενίσχυση και όχι υποβάθμιση και συρρίκνωση όπως αυτή προκύπτει με την κατάργηση του τομέα υγείας πρόνοιας και μάλιστα ειδικοτήτων πολύ σημαντικών για την αγορά εργασίας όπως π.χ. η ειδικότητα της Νοσηλευτικής. Ο τομέας Υγείας-Πρόνοιας των ΕΠΑΛ , ένας από τους τομείς με τη μεγαλύτερη ζήτηση μέχρι τώρα, πρόκειται να καταργηθεί, στερώντας από χιλιάδες νέους τη δυνατότητα όχι μόνο να τελειώσουν το Λύκειο έχοντας καταρτιστεί επαγγελματικά, αλλά και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση . Στα πλαίσια της διαβούλευσης θα ήθελα να τονίσω τα εξής: 1.Με την κατάργηση του τομέα Υγείας και πρόνοιας θα επιτευχθεί η συρρίκνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. 2.Ο θηλυκός μαθητικός πληθυσμός δεν θα έχει την δυνατότητα της επιλογής ειδικότητας της αρεσκείας του (αρχή των ίσων ευκαιριών) 3.Εκπαιδευτικοί με μακρόχρονη εμπειρία στην εκπαίδευση και με προσόντα θα οδηγηθούν στην ανεργία ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.. 4.Τα επαγγελματικά δικαιώματα των Βοηθών Νοσηλευτών, π.χ., είναι ευδιάκριτα και διαφέρουν σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ. 5.Η δέσμευση της κυβέρνηση για απολύσεις δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε ανθρωποθυσίες αλλά θα πρέπει να προέλθει μέσα από ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ 6. Δυστυχώς δεν υπάρχει ούτε ένα λογικό επιχείρημα που να συνηγορεί στην κατάργηση των ειδικοτήτων του τομέα υγείας και πρόνοιας, ειδικοτήτων απαραίτητων για μια κοινωνία που θέλει να χαρακτηρίζεται ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ!!! 7. Οι εκπαιδευτικοί του τομέα υγείας Πρόνοιας επέλεξαν την εκπαίδευση και μετά από διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες π.χ. γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ διορίστηκαν στο υπουργείο Παιδείας. Για ποιο λόγο και με ποια κριτήρια οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα πρέπει αναγκαστικά να οδηγηθούν στο υπουργείο Υγείας όταν στο υπουργείο Παιδείας υπάρχουν δομές στις οποίες μπορούν διδάξουν. 8. Τα ΙΕΚ παρέχουν εξειδίκευση μεν , όχι όμως ολοκληρωμένη γνώση και βέβαια όχι πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές που το επιθυμούν και μπορούν να ανταποκριθούν. 9. Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών της τεχνικής εκπαίδευσης επιλέγει τον τομέα Υγείας – Πρόνοιας. 10. Πληθαίνουν οι φωνές που ισχυρίζονται ότι η κατάργηση των ειδικοτήτων από ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ έγινε για την πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Στο χέρι σας είναι να αποδείξετε ότι αυτό δεν ισχύει με την επαναφορά του τομέα υγείας-πρόνοιας στο δημόσιο σχολείο. ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΚΡΕΣΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΚΡΕΣΤΑ ΑΓΑΠΗ