Με βάση το σχέδιο Νόμου διατυπώνω τις εξής απορίες μου:
1.Γιατί ο κάθε νέος υπουργός Παιδείας πρέπει να αλλάζει το εξεταστικό σύστημα; Από αυτά που γνωρίζω δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο στις σοβαρές χώρες (πχ. στην Γερμανία γνωρίζω από προσωπική πείρα ότι αυτό παραμένει το ίδιο τουλάχιστον από το 1978).
2.Γιατί επείγεται τόσο πολύ το Υπουργείο να εφαρμόσει άμεσα τις όποιες αλλαγές από την εφετεινή Α! Λυκείου μη δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής σε παιδιά και γονείς και όταν μάλιστα ούτε το ίδιο Υπουργείο είναι έτοιμο για κάτι τέτοιο (πχ.βιβλία,τράπεζες θεμάτων, υποδομές,θεσμοί και ειδικά αυτοί που εξασφαλίζουν την διαφάνεια και την αμεροληψία του νέου εξεταστικού συστήματος); Διαβλέπω καταστάσεις ανάλογες ή και χειρότερες από εκείνες προηγουμένων ετών όπου τα παιδιά μας αντί βιβλίων έπαιρναν σελίδα με φωτοτυπία το μάθημα της ημέρας.
3.Πόσο κοστίζει στο χρεωκοπημένο Ελληνικό Δημόσιο η κάθε ένα ή δύο χρόνια αλλαγή βιβλίων του Λυκείου (η προηγούμενη έγινε προ διετίας ως αποτέλεσμα των αλλαγών στο Λύκειο της προηγουμένης Υπουργού Παιδείας) και ποιός επωφελείται από αυτή;
4.Με το προτεινόμενο σύστημα ο βαθμός του Λυκείου παίζει ρόλο κατά 20% στον τελικό βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.Το υπό κρίσιν Νομοσχέδιο όμως δεν μας λέγει τίποτε απολύτως για το πως θα εξασφαλισθεί η ισότητα και οι ίσες ευκαιρίες όλων των παιδιών που συμμετέχουν στις εξετάσεις.Αγνοεί λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας ότι και σήμερα παρά το γεγονός ότι δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο ο βαθμός του Λυκείου εν τούτοις εξαιτίας αυτού του λόγου κάποια Λύκεια δημόσια ή ΙΔΙΩΤΙΚΑ πριμοδοτούν τους μαθητές τους με υψηλές βαθμολογίες; Αν πράγματι το αγνοεί ας ερευνήσει Πανελλαδικά για κάθε Λύκειο χωριστά τους μέσους όρους βαθμολογίας των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις με τους αντίστοιχους του Λυκείου. ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΟ 5%.
5.Αγνοεί το Υπουργείο Παιδείας ότι έτσι αυξάνει αντί να μειώνει την παραπαιδεία και την ανάγκη για φροντιστήρια, αφού προσθέτει και τις τάξεις της Α! και Β! Λυκείου στη δίνη της παραπαιδείας και μάλιστα για πολύ περισσότερα μαθήματα αντί των έξι πανελλαδικά εξεταζόμενων σήμερα;
6.Αγνοεί το Υπουργείο Οικονομικών και ο αρμόδιος Γεν.Γραμματεύς κ.Θεοχάρης ότι όσο αυξάνεται η παραπαιδεία τόσο αυξάνεται και η φοροδιαφυγή, αφού τα περισσότερα μαθήματα γίνονται σε ιδιαίτερα και καμμία απολύτως απόδειξη δεν κόβεται σε αυτά (και ειδικά από φέτος που δεν υπάρχει και το κίνητρο της φοροαπαλλαγής) για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά; Τι εννοώ: Πως μπορεί να κόψει απόδειξη ένας καθηγητής Λυκείου που κάνει ιδιαίτερα μαθήματα; Ή αν κάποιος ζητήσει απόδειξη από κάποιον όχι δημόσιο υπάλληλο φροντιστή αυτός δεν θα ζητήσει επιπλέον τον ΦΠΑ και ποιός γονέας θα τον πληρώσει στην σημερινή εποχή ανέχειας και οικονομικής κρίσης, όταν μάλιστα δεν έχει και κανένα ισοδύναμο οικονομικά όφελος από την Πολιτεία; Απορώ πραγματικά γιατί μέχρι σήμερα δεν υπάρχει η έξυπνη παρέμβαση του Υπουργείου Οικονομικών και του αρμόδιου Γεν.Γραμματέα κ. Θεοχάρη στο υπό κρίση Νομοσχέδιο.
7.Και επειδή το Υπουργείο Παιδείας με το προτεινόμενο Νομοσχέδιο δείχνει να αγνοεί όλα τα παραπάνω, οφείλομε ως Έλληνες Πολίτες να το ενημερώσουμε, ότι το εν λόγω Νομοσχέδιο πέραν των άλλων, είναι και τελείως ασαφές και αόριστο ειδικά στο θέμα της εξασφάλισης της διαφάνειας και των ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά πού θα συμμετέχουν στις νέου τύπου Πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι αυτό αποτέλεσμα βιασύνης και ελληνικής προχειρότητος ή σκοπιμότητος; Δεν το γνωρίζω. Τό μέλλον θα το δείξει. ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΧΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΕΤΕΙΝΗ Α! ΛΥΚΕΙΟΥ.
8.Με ενδιαφέρον θα περίμενα από το Υπουργείο Παιδείας μια δημόσια τοποθέτηση-εξήγηση πως είναι δυνατόν, όταν ο βαθμός του Λυκείου επηρρεάζει κατά 20% τον βαθμό εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ να μην σπρώχνονται τα παιδιά να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα στους καθηγητές τους στο Λύκειο;Και πώς είναι δυνατόν να αποφύγει ο καθηγητής Λυκείου να πριμοδοτήσει βαθμολογικά τα παιδιά τα οποία κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα σε αυτόν και να μην αδικήσει τα υπόλοιπα; Κάτι ανάλογο φοβούμε ότι θα συμβεί και με τα ιδιωτικά Λύκεια συγκρίνοντάς τα με τα Δημόσια Λύκεια,εάν δεν αλλάξει το ποσοστό επιρροής του 20% , διότι ο γονέας που πληρώνει 10.000 € το χρόνο δίδακτρα έχει και τις ανάλογες απαιτήσεις του.
Με βάση το σχέδιο Νόμου διατυπώνω τις εξής απορίες μου: 1.Γιατί ο κάθε νέος υπουργός Παιδείας πρέπει να αλλάζει το εξεταστικό σύστημα; Από αυτά που γνωρίζω δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο στις σοβαρές χώρες (πχ. στην Γερμανία γνωρίζω από προσωπική πείρα ότι αυτό παραμένει το ίδιο τουλάχιστον από το 1978). 2.Γιατί επείγεται τόσο πολύ το Υπουργείο να εφαρμόσει άμεσα τις όποιες αλλαγές από την εφετεινή Α! Λυκείου μη δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής σε παιδιά και γονείς και όταν μάλιστα ούτε το ίδιο Υπουργείο είναι έτοιμο για κάτι τέτοιο (πχ.βιβλία,τράπεζες θεμάτων, υποδομές,θεσμοί και ειδικά αυτοί που εξασφαλίζουν την διαφάνεια και την αμεροληψία του νέου εξεταστικού συστήματος); Διαβλέπω καταστάσεις ανάλογες ή και χειρότερες από εκείνες προηγουμένων ετών όπου τα παιδιά μας αντί βιβλίων έπαιρναν σελίδα με φωτοτυπία το μάθημα της ημέρας. 3.Πόσο κοστίζει στο χρεωκοπημένο Ελληνικό Δημόσιο η κάθε ένα ή δύο χρόνια αλλαγή βιβλίων του Λυκείου (η προηγούμενη έγινε προ διετίας ως αποτέλεσμα των αλλαγών στο Λύκειο της προηγουμένης Υπουργού Παιδείας) και ποιός επωφελείται από αυτή; 4.Με το προτεινόμενο σύστημα ο βαθμός του Λυκείου παίζει ρόλο κατά 20% στον τελικό βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.Το υπό κρίσιν Νομοσχέδιο όμως δεν μας λέγει τίποτε απολύτως για το πως θα εξασφαλισθεί η ισότητα και οι ίσες ευκαιρίες όλων των παιδιών που συμμετέχουν στις εξετάσεις.Αγνοεί λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας ότι και σήμερα παρά το γεγονός ότι δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο ο βαθμός του Λυκείου εν τούτοις εξαιτίας αυτού του λόγου κάποια Λύκεια δημόσια ή ΙΔΙΩΤΙΚΑ πριμοδοτούν τους μαθητές τους με υψηλές βαθμολογίες; Αν πράγματι το αγνοεί ας ερευνήσει Πανελλαδικά για κάθε Λύκειο χωριστά τους μέσους όρους βαθμολογίας των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις με τους αντίστοιχους του Λυκείου. ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΟ 5%. 5.Αγνοεί το Υπουργείο Παιδείας ότι έτσι αυξάνει αντί να μειώνει την παραπαιδεία και την ανάγκη για φροντιστήρια, αφού προσθέτει και τις τάξεις της Α! και Β! Λυκείου στη δίνη της παραπαιδείας και μάλιστα για πολύ περισσότερα μαθήματα αντί των έξι πανελλαδικά εξεταζόμενων σήμερα; 6.Αγνοεί το Υπουργείο Οικονομικών και ο αρμόδιος Γεν.Γραμματεύς κ.Θεοχάρης ότι όσο αυξάνεται η παραπαιδεία τόσο αυξάνεται και η φοροδιαφυγή, αφού τα περισσότερα μαθήματα γίνονται σε ιδιαίτερα και καμμία απολύτως απόδειξη δεν κόβεται σε αυτά (και ειδικά από φέτος που δεν υπάρχει και το κίνητρο της φοροαπαλλαγής) για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά; Τι εννοώ: Πως μπορεί να κόψει απόδειξη ένας καθηγητής Λυκείου που κάνει ιδιαίτερα μαθήματα; Ή αν κάποιος ζητήσει απόδειξη από κάποιον όχι δημόσιο υπάλληλο φροντιστή αυτός δεν θα ζητήσει επιπλέον τον ΦΠΑ και ποιός γονέας θα τον πληρώσει στην σημερινή εποχή ανέχειας και οικονομικής κρίσης, όταν μάλιστα δεν έχει και κανένα ισοδύναμο οικονομικά όφελος από την Πολιτεία; Απορώ πραγματικά γιατί μέχρι σήμερα δεν υπάρχει η έξυπνη παρέμβαση του Υπουργείου Οικονομικών και του αρμόδιου Γεν.Γραμματέα κ. Θεοχάρη στο υπό κρίση Νομοσχέδιο. 7.Και επειδή το Υπουργείο Παιδείας με το προτεινόμενο Νομοσχέδιο δείχνει να αγνοεί όλα τα παραπάνω, οφείλομε ως Έλληνες Πολίτες να το ενημερώσουμε, ότι το εν λόγω Νομοσχέδιο πέραν των άλλων, είναι και τελείως ασαφές και αόριστο ειδικά στο θέμα της εξασφάλισης της διαφάνειας και των ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά πού θα συμμετέχουν στις νέου τύπου Πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι αυτό αποτέλεσμα βιασύνης και ελληνικής προχειρότητος ή σκοπιμότητος; Δεν το γνωρίζω. Τό μέλλον θα το δείξει. ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΧΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΕΤΕΙΝΗ Α! ΛΥΚΕΙΟΥ. 8.Με ενδιαφέρον θα περίμενα από το Υπουργείο Παιδείας μια δημόσια τοποθέτηση-εξήγηση πως είναι δυνατόν, όταν ο βαθμός του Λυκείου επηρρεάζει κατά 20% τον βαθμό εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ να μην σπρώχνονται τα παιδιά να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα στους καθηγητές τους στο Λύκειο;Και πώς είναι δυνατόν να αποφύγει ο καθηγητής Λυκείου να πριμοδοτήσει βαθμολογικά τα παιδιά τα οποία κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα σε αυτόν και να μην αδικήσει τα υπόλοιπα; Κάτι ανάλογο φοβούμε ότι θα συμβεί και με τα ιδιωτικά Λύκεια συγκρίνοντάς τα με τα Δημόσια Λύκεια,εάν δεν αλλάξει το ποσοστό επιρροής του 20% , διότι ο γονέας που πληρώνει 10.000 € το χρόνο δίδακτρα έχει και τις ανάλογες απαιτήσεις του.