Οι στόχοι του Νέου Γενικού Λυκείου όπως τους θέσατε δεν ικανοποιούνται από το πρόγραμμα σπουδών που παρουσιάζεται. Ενδεικτικά αναφέρω:
1. Πως συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη όλων των μαθητών, όταν απουσιάζουν μαθήματα πολιτισμού και η κατεξοχήν νέα γλώσσα επικοινωνίας της Πληροφορικής?
2. Πως προάγεται η κριτική σκέψη, η πρωτοβουλία, η δημιουργικότητα και οι ικανότητες των μαθητών όταν η ανάπτυξη της πληροφορικής ικανότητας και της ικανότητας στις τέχνες απουσιάζει από το πρόγραμμα σπουδών?
3. Πως διασφαλίζεται η ισορροπία στη σχολική ζωή ούτως ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη γνώση, τον ελεύθερο χρόνο, τη δημιουργία και τη συμμετοχή,όταν μονόπλευρα βάζουμε 11ωρα, 8ωρα και 6ωρα μαθήματα εξειδίκευσης στα οποία ζητάμε να εξεταστούν πανελλαδικά οι μαθητές?
4. Πως επιτυχγάνεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων χωρίς την επιστήμη της πληροφορικής, την αλγοριθμική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων?
5. Πως θα καλλιεργηθεί η ικανότητα κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών όταν απουσιάζει η πληροφορική από το πρόγραμμα σπουδών,
6. Πως θα καλλιεργηθούν δεξιότητες που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας όταν η τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής που οδηγούν την ανάπτυξη σήμερα και καλύπτουν μεγάλο μέρος της αγορά εργασίας απουσιάζουν από το Γενικό Λύκειο?
Η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι το πρόγραμμα σπουδών για το νέο γενικό λύκειο είναι αποτέλεσμα δουλειάς του ποδαριού όπου μικροσυμφέροντα και πολιτικές σκοπιμότητες παίζουν με το μέλλον των παιδιών μας και την ανάπτυξη της χώρας μας.
Προτείνω την επανεξέταση όλου του σχεδίου νόμου, την καταγραφή συγκεκριμένων στόχων, την εκπόνηση νέων σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών που θα υλοποιούν τους στόχους αυτούς με την αξιοποίηση των προτάσεων των επιστημονικών ενώσεων και ακαδημαϊκών-επιστημόνων κάθε κλάδου, καθώς και την τεκμηρίωση των επιλογών που θα γίνουν.
Η βιαστική ψήφιση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου μπορεί να φέρει μικρά, πρόσκαιρα οφέλη σε κλάδους εκπαιδευτικών ή στον περιορισμό των δαπανών αλλά θα φέρει πολλαπλάσια ζημιά στην δημόσια παιδεία και την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών μας.
Οι στόχοι του Νέου Γενικού Λυκείου όπως τους θέσατε δεν ικανοποιούνται από το πρόγραμμα σπουδών που παρουσιάζεται. Ενδεικτικά αναφέρω: 1. Πως συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη όλων των μαθητών, όταν απουσιάζουν μαθήματα πολιτισμού και η κατεξοχήν νέα γλώσσα επικοινωνίας της Πληροφορικής? 2. Πως προάγεται η κριτική σκέψη, η πρωτοβουλία, η δημιουργικότητα και οι ικανότητες των μαθητών όταν η ανάπτυξη της πληροφορικής ικανότητας και της ικανότητας στις τέχνες απουσιάζει από το πρόγραμμα σπουδών? 3. Πως διασφαλίζεται η ισορροπία στη σχολική ζωή ούτως ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη γνώση, τον ελεύθερο χρόνο, τη δημιουργία και τη συμμετοχή,όταν μονόπλευρα βάζουμε 11ωρα, 8ωρα και 6ωρα μαθήματα εξειδίκευσης στα οποία ζητάμε να εξεταστούν πανελλαδικά οι μαθητές? 4. Πως επιτυχγάνεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων χωρίς την επιστήμη της πληροφορικής, την αλγοριθμική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων? 5. Πως θα καλλιεργηθεί η ικανότητα κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών όταν απουσιάζει η πληροφορική από το πρόγραμμα σπουδών, 6. Πως θα καλλιεργηθούν δεξιότητες που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας όταν η τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής που οδηγούν την ανάπτυξη σήμερα και καλύπτουν μεγάλο μέρος της αγορά εργασίας απουσιάζουν από το Γενικό Λύκειο? Η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι το πρόγραμμα σπουδών για το νέο γενικό λύκειο είναι αποτέλεσμα δουλειάς του ποδαριού όπου μικροσυμφέροντα και πολιτικές σκοπιμότητες παίζουν με το μέλλον των παιδιών μας και την ανάπτυξη της χώρας μας. Προτείνω την επανεξέταση όλου του σχεδίου νόμου, την καταγραφή συγκεκριμένων στόχων, την εκπόνηση νέων σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών που θα υλοποιούν τους στόχους αυτούς με την αξιοποίηση των προτάσεων των επιστημονικών ενώσεων και ακαδημαϊκών-επιστημόνων κάθε κλάδου, καθώς και την τεκμηρίωση των επιλογών που θα γίνουν. Η βιαστική ψήφιση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου μπορεί να φέρει μικρά, πρόσκαιρα οφέλη σε κλάδους εκπαιδευτικών ή στον περιορισμό των δαπανών αλλά θα φέρει πολλαπλάσια ζημιά στην δημόσια παιδεία και την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών μας.