Είναι θετικό ότι άλλαξε ο λανθασμένος τρόπος υπολογισμού του Βαθμού Πρόσβασης.
Παραμένει ωστόσο και στο νέο τρόπο υπολογισμού του μια πολύ σφιχτή/αυστηρή προσαρμογή των βαθμών προαγωγής και απόλυσης. Η προσαρμογή αυτή θυμίζει την προσαρμογή του προφορικού βαθμού στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα με το ισχύον σύστημα, η οποία προβλέφθηκε για να αμβλυνθεί η πληθωριστική επίδραση της προφορικής βαθμολογίας στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Η σφιχτή προσαρμογή πρακτικά ακυρώνει στις περισσότερες περιπτώσεις την συμμετοχή της ενδοσχολικής επίδοσης στο Βαθμό Πρόσβασης.
Όμως με το νέο σύστημα, στον βαθμό Προαγωγής ή Απόλυσης συμμετέχει κατά 50% γραπτή δοκιμασία με στοιχεία Πανελλαδικών εξετάσεων και συνεπώς οι βαθμοί αυτοί –λογικά- θα είναι λιγότερο υποκειμενικοί από ότι οι προφορικοί των Πανελ. Μαθημάτων σήμερα. Μάλιστα στην κατεύθυνση αυτή θα μπορούσαμε να καλύπτουμε τα γραπτά των μαθητών και να διορθώνονται (χωρίς κάποια αμοιβή) από έναν εκπαιδευτικό όμορου σχολείου.
Συνεπώς η προσαρμογή των βαθμών προαγωγής και απόλυσης θα μπορούσε να είναι πιο ελαστική π.χ. στο +2 ή στο +3 ή να υπολογίζεται με έναν άλλο τρόπο όπως έγραψε στις 16 Αυγούστου 2013, 17:03 ο ΤΣΙΡΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ. Ακόμα θα μπορούσε ο (προσαρμοσμένος Β.Π.Α. να συνεισφέρει περισσότερο από 20%, κάτι που γινόταν με το σύστημα των Δεσμών.
Καταλαβαίνω τη δυσπιστία κάποιων που θεωρούν ότι με τη μεγαλύτερη συμμετοχή του Β.Π.Α. το σύστημα γίνεται πιο διαβλητό.
Όμως ο νομοθέτης όπως και πολλοί διδάσκοντες θεωρούν σημαντικότερη την αναβάθμιση του Λυκείου και ειδικά των μαθημάτων Γενικής Παιδείας που έχουν απαξιωθεί σήμερα. Καλώς ή κακώς ο μαθητής δεν πείθεται να ασχοληθεί με το Χ μάθημα που δεν ανήκει στον Προσανατολισμό του μόνο με νουθεσίες αλλά γνωρίζοντας ότι η επίδοση του σε αυτό θα καθορίσει σε κάποιο βαθμό την εισαγωγή του στην Γ/βάθμια.
Στο χέρι όλων μας είναι ΚΑΙ να αναβαθμίσουμε όλα τα μαθήματα ΚΑΙ να κρατήσουμε το σύστημα εισαγωγής ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ.
Είναι θετικό ότι άλλαξε ο λανθασμένος τρόπος υπολογισμού του Βαθμού Πρόσβασης. Παραμένει ωστόσο και στο νέο τρόπο υπολογισμού του μια πολύ σφιχτή/αυστηρή προσαρμογή των βαθμών προαγωγής και απόλυσης. Η προσαρμογή αυτή θυμίζει την προσαρμογή του προφορικού βαθμού στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα με το ισχύον σύστημα, η οποία προβλέφθηκε για να αμβλυνθεί η πληθωριστική επίδραση της προφορικής βαθμολογίας στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Η σφιχτή προσαρμογή πρακτικά ακυρώνει στις περισσότερες περιπτώσεις την συμμετοχή της ενδοσχολικής επίδοσης στο Βαθμό Πρόσβασης. Όμως με το νέο σύστημα, στον βαθμό Προαγωγής ή Απόλυσης συμμετέχει κατά 50% γραπτή δοκιμασία με στοιχεία Πανελλαδικών εξετάσεων και συνεπώς οι βαθμοί αυτοί –λογικά- θα είναι λιγότερο υποκειμενικοί από ότι οι προφορικοί των Πανελ. Μαθημάτων σήμερα. Μάλιστα στην κατεύθυνση αυτή θα μπορούσαμε να καλύπτουμε τα γραπτά των μαθητών και να διορθώνονται (χωρίς κάποια αμοιβή) από έναν εκπαιδευτικό όμορου σχολείου. Συνεπώς η προσαρμογή των βαθμών προαγωγής και απόλυσης θα μπορούσε να είναι πιο ελαστική π.χ. στο +2 ή στο +3 ή να υπολογίζεται με έναν άλλο τρόπο όπως έγραψε στις 16 Αυγούστου 2013, 17:03 ο ΤΣΙΡΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ. Ακόμα θα μπορούσε ο (προσαρμοσμένος Β.Π.Α. να συνεισφέρει περισσότερο από 20%, κάτι που γινόταν με το σύστημα των Δεσμών. Καταλαβαίνω τη δυσπιστία κάποιων που θεωρούν ότι με τη μεγαλύτερη συμμετοχή του Β.Π.Α. το σύστημα γίνεται πιο διαβλητό. Όμως ο νομοθέτης όπως και πολλοί διδάσκοντες θεωρούν σημαντικότερη την αναβάθμιση του Λυκείου και ειδικά των μαθημάτων Γενικής Παιδείας που έχουν απαξιωθεί σήμερα. Καλώς ή κακώς ο μαθητής δεν πείθεται να ασχοληθεί με το Χ μάθημα που δεν ανήκει στον Προσανατολισμό του μόνο με νουθεσίες αλλά γνωρίζοντας ότι η επίδοση του σε αυτό θα καθορίσει σε κάποιο βαθμό την εισαγωγή του στην Γ/βάθμια. Στο χέρι όλων μας είναι ΚΑΙ να αναβαθμίσουμε όλα τα μαθήματα ΚΑΙ να κρατήσουμε το σύστημα εισαγωγής ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ.