Οι δικές μου σκέψεις, στοχευμένα και περιεκτικά:
Γιατί Πληροφορική στο νέο Λύκειο
- Αλγόριθμοι, Επίλυση προβλημάτων: ανώτερη ικανότητα (γενική παιδεία)
- Επιστήμη Υπολογιστών, ανεξάρτητη Επιστήμη (Τριτοβάθμια Εκπαίδευση): Θετική Επιστήμη ισότιμη με τις άλλες
> 45 τμήματα Πληροφορικής, Δεκάδες ακόμη με μαθήματα προγραμματισμού
- Πιο προηγμένα (εκπαιδευτικά) κράτη εισάγουν τέτοιο μάθημα, ενώ η Ελλάδα το έχει πράξει πριν 15 έτη
- Πολύ μεγάλη τεκμηρίωση ήδη με κείμενα στη βιβλιογραφία και στον Ιστό
- Πληροφορικός στη Σχολική Μονάδα: μοχλός καινοτομίας, e-Μέντορας (συντονιστής ΤΠΕ), Β επίπεδο, επίλυση προβλημάτων on site. Το όφελος από αυτό είναι πολλαπλάσιο (εκπαιδευτικό αλλά και οικονομικό)
- Αφορά 6500 καθηγητές στο δημόσιο και ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ στον ιδιωτικό τομέα, υπάρχει σημαντική κοινωνική και εργασιακή διάσταση
Πρόταση
- Μάθημα Γενικής Παιδείας στη Β λυκείου, όπως η Χημεία και η Βιολογία
- Μάθημα Κατεύθυνσης στη Γ Λυκείου, όπως η Χημεία και η Βιολογία
- Μάθημα επιλογής στην Α λυκείου (υπάρχει στο σχέδιο)
Σκέψεις για Εξεταστικό
- Η Επιστήμη Υπολογιστών και η Χημεία είναι σημαντικά μαθήματα στο πεδίο των θετικών και τεχνολογικών τμημάτων στην Τριτοβάθμια όπως άλλωστε και η Βιολογία. Ισοβαρείς Επιστήμες όλες στον 21ο αιώνα
- Αν ο μαθητής δώσει το ένα μάθημα από αυτά (Χημεία ή Επιστήμη Υπολογιστών) χάνει τις μισές σχολές (είναι ορθό αυτό;;; )
- Σε όλα τα συστήματα στην Ελλάδα μέχρι τώρα η βασική διάκριση είναι: θετικές/τεχνολογικές σχολές ή σχολές επιστημών υγείας. Στο σχέδιο Κουλαϊδή (2012) έτσι προβλεπόταν
- Η Επιστήμη Υπολογιστών αν όχι με τη Χημεία, ίσως είναι προτιμότερο να είναι επιλεγόμενο με τη Βιολογία.
- Ο μαθητής να εξετάζεται 4 μαθήματα κατ’ ελάχιστον προσδοκώντας σε συγκεκριμένες σχολές
- Προαιρετικά ο μαθητής να δίνει 5ο μάθημα και να μπορεί να διευρύνει το πλήθος των σχολών στο μέγιστο δυνατό
- Αν ΔΕ δώσει Νέα Ελληνικά τότε τα μαθήματα είναι 4!!!!! (Αν έχει πάρει Απολυτήριο εξεταζόμενος με τράπεζα θεμάτων γιατί να δώσει Νέα Ελληνικά για την είσοδό του σε ΑΕΙ/ΤΕΙ;;;; )
Ομάδες μαθημάτων (Διδασκαλία)
- Φυσική, Μαθηματικά, Χημεία, Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών
- Όλοι οι μαθητές διδάσκονται τα 3 πρώτα και 1 εκ των δυο τελευταίων
Ομάδες μαθημάτων (εξέταση) (με τα Νέα Ελληνικά ή χωρίς)
Ο μαθητές εξετάζεται και διευρύνει τον ορίζοντα τριτοβάθμιων τμημάτων, σε μια απο τις παρακάτω ομάδες
- Φυσική Μαθηματικά, Χημεία
- Φυσική Μαθηματικά, Επιστήμη Υπολογιστών
- Φυσική Χημεία, Βιολογία
- Φυσική Μαθηματικά, Χημεία, Βιολογία
- Φυσική Μαθηματικά, Χημεία, Επιστήμη Υπολογιστών
- Αντίστοιχα για το πεδίο Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών να δίνει Ιστορία ή/και Αρχές Φυσικών Επιστημών
Έτσι ξεμπλοκάρεται η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια και αίρονται όλοι οι περιορισμοί ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ και είναι ΕΦΙΚΤΟ εύκολα.
"Η εξέλιξη της ανθρωπότητας δε βασίζεται παρά στα ευήκοα ώτα"
Παναγιώτης Τσιωτάκης
Καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Οι δικές μου σκέψεις, στοχευμένα και περιεκτικά: Γιατί Πληροφορική στο νέο Λύκειο - Αλγόριθμοι, Επίλυση προβλημάτων: ανώτερη ικανότητα (γενική παιδεία) - Επιστήμη Υπολογιστών, ανεξάρτητη Επιστήμη (Τριτοβάθμια Εκπαίδευση): Θετική Επιστήμη ισότιμη με τις άλλες > 45 τμήματα Πληροφορικής, Δεκάδες ακόμη με μαθήματα προγραμματισμού - Πιο προηγμένα (εκπαιδευτικά) κράτη εισάγουν τέτοιο μάθημα, ενώ η Ελλάδα το έχει πράξει πριν 15 έτη - Πολύ μεγάλη τεκμηρίωση ήδη με κείμενα στη βιβλιογραφία και στον Ιστό - Πληροφορικός στη Σχολική Μονάδα: μοχλός καινοτομίας, e-Μέντορας (συντονιστής ΤΠΕ), Β επίπεδο, επίλυση προβλημάτων on site. Το όφελος από αυτό είναι πολλαπλάσιο (εκπαιδευτικό αλλά και οικονομικό) - Αφορά 6500 καθηγητές στο δημόσιο και ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ στον ιδιωτικό τομέα, υπάρχει σημαντική κοινωνική και εργασιακή διάσταση Πρόταση - Μάθημα Γενικής Παιδείας στη Β λυκείου, όπως η Χημεία και η Βιολογία - Μάθημα Κατεύθυνσης στη Γ Λυκείου, όπως η Χημεία και η Βιολογία - Μάθημα επιλογής στην Α λυκείου (υπάρχει στο σχέδιο) Σκέψεις για Εξεταστικό - Η Επιστήμη Υπολογιστών και η Χημεία είναι σημαντικά μαθήματα στο πεδίο των θετικών και τεχνολογικών τμημάτων στην Τριτοβάθμια όπως άλλωστε και η Βιολογία. Ισοβαρείς Επιστήμες όλες στον 21ο αιώνα - Αν ο μαθητής δώσει το ένα μάθημα από αυτά (Χημεία ή Επιστήμη Υπολογιστών) χάνει τις μισές σχολές (είναι ορθό αυτό;;; ) - Σε όλα τα συστήματα στην Ελλάδα μέχρι τώρα η βασική διάκριση είναι: θετικές/τεχνολογικές σχολές ή σχολές επιστημών υγείας. Στο σχέδιο Κουλαϊδή (2012) έτσι προβλεπόταν - Η Επιστήμη Υπολογιστών αν όχι με τη Χημεία, ίσως είναι προτιμότερο να είναι επιλεγόμενο με τη Βιολογία. - Ο μαθητής να εξετάζεται 4 μαθήματα κατ’ ελάχιστον προσδοκώντας σε συγκεκριμένες σχολές - Προαιρετικά ο μαθητής να δίνει 5ο μάθημα και να μπορεί να διευρύνει το πλήθος των σχολών στο μέγιστο δυνατό - Αν ΔΕ δώσει Νέα Ελληνικά τότε τα μαθήματα είναι 4!!!!! (Αν έχει πάρει Απολυτήριο εξεταζόμενος με τράπεζα θεμάτων γιατί να δώσει Νέα Ελληνικά για την είσοδό του σε ΑΕΙ/ΤΕΙ;;;; ) Ομάδες μαθημάτων (Διδασκαλία) - Φυσική, Μαθηματικά, Χημεία, Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών - Όλοι οι μαθητές διδάσκονται τα 3 πρώτα και 1 εκ των δυο τελευταίων Ομάδες μαθημάτων (εξέταση) (με τα Νέα Ελληνικά ή χωρίς) Ο μαθητές εξετάζεται και διευρύνει τον ορίζοντα τριτοβάθμιων τμημάτων, σε μια απο τις παρακάτω ομάδες - Φυσική Μαθηματικά, Χημεία - Φυσική Μαθηματικά, Επιστήμη Υπολογιστών - Φυσική Χημεία, Βιολογία - Φυσική Μαθηματικά, Χημεία, Βιολογία - Φυσική Μαθηματικά, Χημεία, Επιστήμη Υπολογιστών - Αντίστοιχα για το πεδίο Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών να δίνει Ιστορία ή/και Αρχές Φυσικών Επιστημών Έτσι ξεμπλοκάρεται η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια και αίρονται όλοι οι περιορισμοί ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ και είναι ΕΦΙΚΤΟ εύκολα. "Η εξέλιξη της ανθρωπότητας δε βασίζεται παρά στα ευήκοα ώτα" Παναγιώτης Τσιωτάκης Καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης