Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου για το Γενικό Λύκειο, στο άρθρο 1, αναφέρονται ως σκοποί του Γενικού Λυκείου μεταξύ άλλων και:
παρ. 2η. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων.
παρ. 2θ. Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών.
Διερωτώμαι, λοιπόν:
Εξυπηρετούνται οι στόχοι αυτοί με την απομάκρυνση του μαθήματος της αλγοριθμικής σχεδίασης και προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) από το Νέο Λύκειο, που αντικείμενο έχει την καλλιέργεια της κριτικής και μεθοδολογικής προσέγγισης των μαθητών σε κάθε πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν;
Μήπως, η δυνατότητα πιστοποίησης δεξιοτήτων στην πληροφορική από το Γυμνάσιο, είναι ένα άλλοθι για το ηθελημένο λάθος της απομάκρυνσης των μαθημάτων της επιστήμης της πληροφορικής από το Νέο Λύκειο;
Μήπως, η ανυπαρξία πληροφορικής παιδείας στο Νέο Λύκειο εμποδίζει τον προσανατολισμό των μαθητών προς τα ατομικά ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες για περαιτέρω σπουδές μετά το Λύκειο σε τμήματα Πληροφορικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;
Οποιαδήποτε προτεινόμενη υποβάθμιση της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο οδηγεί την παιδεία της χώρας μας και επομένως και την κοινωνία μας σε σαφή οπισθοδρόμηση.
Η λογική και έξυπνη κίνηση, για μια Ελλάδα της ανάπτυξης, θα ήταν η ενίσχυση της Επιστήμης της Πληροφορικής στο Λύκειο και όχι η εξαφάνισή της.
Με εκτίμηση
Σοφία Μ. (Μητέρα – Εκπαιδευτικός)
Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου για το Γενικό Λύκειο, στο άρθρο 1, αναφέρονται ως σκοποί του Γενικού Λυκείου μεταξύ άλλων και: παρ. 2η. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων. παρ. 2θ. Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών. Διερωτώμαι, λοιπόν: Εξυπηρετούνται οι στόχοι αυτοί με την απομάκρυνση του μαθήματος της αλγοριθμικής σχεδίασης και προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) από το Νέο Λύκειο, που αντικείμενο έχει την καλλιέργεια της κριτικής και μεθοδολογικής προσέγγισης των μαθητών σε κάθε πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν; Μήπως, η δυνατότητα πιστοποίησης δεξιοτήτων στην πληροφορική από το Γυμνάσιο, είναι ένα άλλοθι για το ηθελημένο λάθος της απομάκρυνσης των μαθημάτων της επιστήμης της πληροφορικής από το Νέο Λύκειο; Μήπως, η ανυπαρξία πληροφορικής παιδείας στο Νέο Λύκειο εμποδίζει τον προσανατολισμό των μαθητών προς τα ατομικά ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες για περαιτέρω σπουδές μετά το Λύκειο σε τμήματα Πληροφορικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Οποιαδήποτε προτεινόμενη υποβάθμιση της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο οδηγεί την παιδεία της χώρας μας και επομένως και την κοινωνία μας σε σαφή οπισθοδρόμηση. Η λογική και έξυπνη κίνηση, για μια Ελλάδα της ανάπτυξης, θα ήταν η ενίσχυση της Επιστήμης της Πληροφορικής στο Λύκειο και όχι η εξαφάνισή της. Με εκτίμηση Σοφία Μ. (Μητέρα – Εκπαιδευτικός)