Παρατηρήσεις και Ερωτήσεις στον Υπουργό Παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και γενικά τις Εξετάσεις στο Νέο Λύκειο.
Υπάρχει ηθικό θέμα στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Μετά τα φετινά θέματα το 2013
ειδικά στα Μαθηματικά και την Φυσική,
καθηγητές, μαθητές και γονείς έχουν αντιληφθεί ότι αυτοί που βγάζουν τα θέματα τα φέρνουν από το σπίτι τους.
Όταν τα θέματα έχουν τόσες πράξεις και σχήματα είναι αδύνατον να έχουν προκύψει από συνεργασία 3 ανθρώπων στις λίγες ώρες συνεργασίας την νύχτα την παραμονή της εξέτασης του μαθήματος.
Τα ερωτήματα είναι
---Το Υπουργείο το γνωρίζει αυτό;
---Το Υπουργείο θέλει τα θέματα να είναι προϊόν συνεργασίας της επιτροπής από την δουλειά που θα γίνεται την νύχτα την παραμονή της εξέτασης του μαθήματος η όχι;
---Το Υπουργείο πρέπει να αφήνει στις επιτροπές πολλά χρόνια τους ίδιους καθηγητές;
---Τίθεται θέμα διαρροής των θεμάτων
όταν στις επιτροπές τα θέματα τα φέρνουν από το σπίτι τους;
Σε ποιον τα έχουν ανακοινώσει από πριν κλπ.
Αν το υπουργείο θέλει να μην υπάρχουν υποψίες, μήπως πρέπει να αλλάζει τις επιτροπές κάθε 1-2 χρόνια;
Σε τελική ανάλυση είτε τα γνωρίζετε όλα τα παραπάνω είτε όχι,
η ευθύνη σας είναι τεράστια γιατί εσείς είστε ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου.
Θα συμφωνήσουμε βέβαια ότι ανάληψη ευθύνης σημαίνει πρωτίστως λήψη μέτρων.
Η κατάσταση επιβαρύνεται σαφώς από την παρουσία των ίδιων προσώπων στις επιτροπές. Συζητείται έντονα η περίπτωση εκπαιδευτικού ΠΕ4 που παρόλο που στο παρελθόν έχει απολυθεί από ιδιωτικό σχολείο με αιτιολογία «αντισυναδελφική συμπεριφορά» , κατάφερε να αναδειχθεί ως Σύμβουλος και συμμετέχει στις επιτροπές θεματοδοσίας για 4η συνεχή χρονιά !
Σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, είναι κάτι περισσότερο από επιβεβλημένο,
τα στελέχη της εκπαίδευσης, οι έχοντες την ευθύνη κρισίμων επιλογών,
όχι απλά να είναι ακέραιοι, αλλά και να φαίνονται.
Το αίτημα της ανανέωσης και της στελέχωσης με νέα και άφθαρτα πρόσωπα προβάλλει επιτακτικότερο από ποτέ.
Ας ελπίσουμε με το νέο Λύκειο να εκλείψουν αυτά τα φαινόμενα.
Μετά τιμής.
Μ.Κουλιφέτης – Καθηγητής Χημικός
Παρατηρήσεις και Ερωτήσεις στον Υπουργό Παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και γενικά τις Εξετάσεις στο Νέο Λύκειο. Υπάρχει ηθικό θέμα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μετά τα φετινά θέματα το 2013 ειδικά στα Μαθηματικά και την Φυσική, καθηγητές, μαθητές και γονείς έχουν αντιληφθεί ότι αυτοί που βγάζουν τα θέματα τα φέρνουν από το σπίτι τους. Όταν τα θέματα έχουν τόσες πράξεις και σχήματα είναι αδύνατον να έχουν προκύψει από συνεργασία 3 ανθρώπων στις λίγες ώρες συνεργασίας την νύχτα την παραμονή της εξέτασης του μαθήματος. Τα ερωτήματα είναι ---Το Υπουργείο το γνωρίζει αυτό; ---Το Υπουργείο θέλει τα θέματα να είναι προϊόν συνεργασίας της επιτροπής από την δουλειά που θα γίνεται την νύχτα την παραμονή της εξέτασης του μαθήματος η όχι; ---Το Υπουργείο πρέπει να αφήνει στις επιτροπές πολλά χρόνια τους ίδιους καθηγητές; ---Τίθεται θέμα διαρροής των θεμάτων όταν στις επιτροπές τα θέματα τα φέρνουν από το σπίτι τους; Σε ποιον τα έχουν ανακοινώσει από πριν κλπ. Αν το υπουργείο θέλει να μην υπάρχουν υποψίες, μήπως πρέπει να αλλάζει τις επιτροπές κάθε 1-2 χρόνια; Σε τελική ανάλυση είτε τα γνωρίζετε όλα τα παραπάνω είτε όχι, η ευθύνη σας είναι τεράστια γιατί εσείς είστε ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου. Θα συμφωνήσουμε βέβαια ότι ανάληψη ευθύνης σημαίνει πρωτίστως λήψη μέτρων. Η κατάσταση επιβαρύνεται σαφώς από την παρουσία των ίδιων προσώπων στις επιτροπές. Συζητείται έντονα η περίπτωση εκπαιδευτικού ΠΕ4 που παρόλο που στο παρελθόν έχει απολυθεί από ιδιωτικό σχολείο με αιτιολογία «αντισυναδελφική συμπεριφορά» , κατάφερε να αναδειχθεί ως Σύμβουλος και συμμετέχει στις επιτροπές θεματοδοσίας για 4η συνεχή χρονιά ! Σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, είναι κάτι περισσότερο από επιβεβλημένο, τα στελέχη της εκπαίδευσης, οι έχοντες την ευθύνη κρισίμων επιλογών, όχι απλά να είναι ακέραιοι, αλλά και να φαίνονται. Το αίτημα της ανανέωσης και της στελέχωσης με νέα και άφθαρτα πρόσωπα προβάλλει επιτακτικότερο από ποτέ. Ας ελπίσουμε με το νέο Λύκειο να εκλείψουν αυτά τα φαινόμενα. Μετά τιμής. Μ.Κουλιφέτης – Καθηγητής Χημικός