Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και ΕιδικότητεςΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Κρύσιλας ΠΕ 18.10, ΠΕ 18.25 | 19 Αυγούστου 2013, 13:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ, Μελετώντας κανείς το Σχέδιο Νόμου για την αναδιάρθωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα το άρθρο που αναφέρεται στους Τομείς και τις Ειδικότητες του Επαγγελματικού Λυκείου, διαπιστώνει ότι το νέο Ε.ΠΑΛ έχει ως αντικείμενα μόρφωσης τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τις μηχανές, τα κτίρια, το περιβάλλον, τα λεφτά, τα φυτά, τα ζώα, τα ψάρια, τα καράβια κλπ. Δεν υπάρχει όμως τομέας που έχει ως αντικείμενο τον ΑΝΘΡΩΠΟ. Μήπως είναι περιττός; Ήταν όμως αναμενόμενο μετά την αιφνίδια κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας με την δικαιολογία ότι ο συγκεκριμένος τομέας δημιουργούσε στρεβλώσεις και επικαλύψεις με ανώτερες βαθμίδες τυπικής εκπαίδευσης ή μη τυπικής κατάρτισης. Τη δικαιολογία αυτή όμως έρχεται να καταρρίψει το ίδιο το Σχέδιο Νόμου για την αναδιάρθωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την ταξινόμηση των διαφόρων επαγγελμάτων σε επίπεδα μόρφωσης. Π.χ. Τα επαγγέλματα που αφορούν στον Τουρισμό προσφέρονται στα ΑΕΙ, στα ΤΕΙ, στις Ανώτερες Σχολές Τουρισμού, στα ΙΕΚ, στα ΕΠΑΛ και στα ΣΕΚ, δηλαδή σε 6 βαθμίδες εκπαίδευσης. Ομοίως τα επαγγέλματα τεχνολογικών εφαρμογών (πληροφορικής, δομικών έργων, μηχανολογίας, ηλεκτρολογίας κλπ) και γεωπονίας προσφέρονται στα ΑΕΙ, στα ΤΕΙ, στα ΙΕΚ, στα ΕΠΑΛ και στα ΣΕΚ, δηλαδή σε 5 βαθμίδες εκπαίδευσης. Εδώ δεν υπάρχει στρέβλωση; Δεν υπάρχει επικάλυψη; Αντίθετα τα επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας θα προσφέρονται μόνο στα ΑΕΙ, στα ΤΕΙ και στα ΙΕΚ μετά την κατάργηση των ανάλογων ειδικοτήτων από τα ΕΠΑΛ, δηλαδή σε 3 βαθμίδες εκπαίδευσης. Είναι φανερό ότι η δικαιολογία της επικάλυψης πείθει μόνο τους αφελείς και υποτιμά τη νοημοσύνη εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Άλλη δικαιολογία για την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας είναι ότι ο συγκεκριμένος τομέας συστάθηκε για να εξυπηρετεί συντεχνιακές ανάγκες των εκπαιδευτικών αντιστοίχων ειδικοτήτων (ιατρών, νοσηλευτών, φυσικοθεραπευτών, βρεφονηπιοκόμων κλπ) και όχι για τις ανάγκες των μαθητών και της αγοράς εργασίας, με αποτέλεσμα να οδηγεί στην ανεργία. Η ίδρυση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στο Επαγγελματικό Λύκειο έγινε όταν οι εκπαιδευτικοί που σήμερα είναι σε διαθεσιμότητα ήταν παιδιά. Πως είναι δυνατόν να είχαν δρομολογήσει την δημιουργία ολόκληρου τομέα, παραπλανώντας τον τότε Υπουργό Παιδείας; Είμαι ένας από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα σήμερα και σας πληροφορώ ότι την εποχή που ιδρύονταν ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας είχα στο νου μου να παίζω ποδόσφαιρο στις αλάνες τις γειτονιάς μου και όχι να δημιουργώ ειδικότητες στα ΤΕΛ για μελλοντική μου απορρόφηση. Οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τομέα δεν αντιμετωπίζουν έντονα τον εφιάλτη της ανεργίας αφού σήμερα είναι επιτυχημένοι επαγγελματίες στο χώρο της Υγείας με σπουδές στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και μεταπτυχιακά διπλώματα. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι μεγάλος αριθμός μαθητών επιλέγουν τον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας για την συνέχιση των σπουδών τους κάθε χρόνο. Για την ανεργία δεν ευθύνονται οι τομείς του Επαγγελματικού Λυκείου, αλλά η πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων. Άλλωστε δεν είναι αφελείς οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΙΕΚ που έχουν στο βαρύ τους οπλοστάσιο τις ειδικότητες της Υγείας και διαφημίζουν την απορροφητικότητα τους από την αγορά εργασίας Σύμφωνα με τα παραπάνω καταρρέει το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση Τομέα Υγείας και Πρόνοιας και των αντίστοιχων ειδικοτήτων, γεγονός που θέτει σε καθεστώς διαθεσιμότητας - απόλυσης χιλιάδες εκπαιδευτικούς με αξιόλογα προσόντα. Στο σχολείο μου (1ο ΕΠΑΛ Χαϊδαρίου) οι 6 στους 7 εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα έχουν τουλάχιστον 2ο πτυχίο ΑΕΙ - ΤΕΙ και μεταπτυχιακό δίπλωμα και εισήχθησαν στην εκπαίδευση με τη διαδικασία γραπτών εξετάσεων του ΑΣΕΠ. Μια κατάργηση πού δείχνει σε χιλιάδες μαθητές την έξοδο από το σχολείο και την εκπαίδευση, οδηγώντας τους βίαια στη στείρα κατάρτιση των δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ. Πρόταση: Επαναφορά του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στο ΕΠΑ.Λ με όλες του τις ειδικότητες ακόμη και εκείνες που βρίσκονταν στις ΕΠΑ.Σ. Κρύσιλας Αντώνιος ΠΕ 18.10 Νοσηλευτικής, ΠΕ 18.25 Φυσικοθεραπείας Εκπαιδευτικός MSc, σε διαθεσιμότητα.