1. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα σε μαθητές υποψήφιους των θετικών και τεχνολογικών σπουδών να επιλέγουν τον προγραμματισμό ως εξεταζόμενο μάθημα, όπως προβλέπεται η εξέταση της βιολογίας για τους μαθητές υποψήφιους των σπουδών επιστημών υγείας. Υπάρχουν περισσότερα από 40 τμήματα πληροφορικής σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ καθώς και πλήθος τμημάτων θετικών και τεχνολογικών σχολών στα οποία ο προγραμματισμός είναι απαραίτητη προαπαιτούμενη γνώση. Γιατί αντιμετωπίζονται διαφορετικά οι υποψήφιοι των σχολών επιστημόνων υγείας από τους υποψήφιους των σχολών πληροφορικής και τεχνολογικών εφαρμογών?
2. Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να διευρύνει τις επιλογές του για εισαγωγή σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με επιλογή παραπάνω από ενός επιστημονικών πεδίων ακόμα και με την προϋπόθεση εξέτασης σε παραπάνω μαθήματα πανελλαδικά. Δεν θα ωφελήσει η τόσο μεγάλη εξειδίκευση γιατί θα αναγκάσει τους μαθητές να κάνουν επιλογές μαθημάτων τα οποία μπορεί να μην αντιστοιχούν στις δυνατότητες και στις επιθυμίες τους.
3. Η παρακάτω πρόβλεψη "Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζεται και τροποποιείται ο αριθμός, η ονομασία των επιστημονικών πεδίων, καθώς και η ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων σε αυτά όχι αργότερα της 30ης Μαΐου εκάστου διδακτικού έτους και ισχύουν για το επόμενο διδακτικό έτος." με την οποία ο Υπουργός μπορεί να αλλάζει κάθε χρόνο τις σχολές ανά επιστημονικό πεδίο, τις εισαγωγικές κατευθύνσεις και την κατανομή των επιστημονικών πεδίων-σχολών ανά ομάδα προσανατολισμού δεν βοηθάει τη σωστή επιλογή των μαθητών. Το σύστημα πρέπει να είναι σταθερό με ίδια επιστημονικά πεδία ανά ομάδα προσανατολισμού αφού υποτίθεται ότι έχει γίνει ειδική μελέτη για την επιλογή των μαθημάτων σε κάθε ομάδα, και να γίνεται αλλαγή στις σχολές μόνο σε περίπτωση ίδρυσης νέας ή κατάργηση σχολής-τμήματος.
4. Το πιο σωστό είναι η αποδέσμευση των βαθμών του Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όλα τα άλλα περί "διόρθωσης" βαθμών και συντελεστές βαρύτητας ανά τάξη είναι ημίμετρα που το μόνο που πετυχαίνουν είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων και στις 3 τάξεις του Λυκείου. Οι πανελλαδικές εξετάσεις να γίνονται ανεξάρτητα από το Λύκειο σε μαθήματα που θα ορίσουν από κοινού οι σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το υπουργείο. Ο μαθητής έχοντας τελειώσει το Λύκειο θα επιλέγει σε πόσα μαθήματα θα εξεταστεί για να διευρύνει τις επιλογές του εισαγωγής σε τριτοβάθμια σχολή. Η μόνη σύνδεση μεταξύ του Λυκείου με τις πανελλαδικές εξετάσεις θα είναι η ύλη των μαθημάτων προς εξέταση η οποία υποχρεωτικά θα πρέπει να έχει διδαχτεί στο Λύκειο.
1. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα σε μαθητές υποψήφιους των θετικών και τεχνολογικών σπουδών να επιλέγουν τον προγραμματισμό ως εξεταζόμενο μάθημα, όπως προβλέπεται η εξέταση της βιολογίας για τους μαθητές υποψήφιους των σπουδών επιστημών υγείας. Υπάρχουν περισσότερα από 40 τμήματα πληροφορικής σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ καθώς και πλήθος τμημάτων θετικών και τεχνολογικών σχολών στα οποία ο προγραμματισμός είναι απαραίτητη προαπαιτούμενη γνώση. Γιατί αντιμετωπίζονται διαφορετικά οι υποψήφιοι των σχολών επιστημόνων υγείας από τους υποψήφιους των σχολών πληροφορικής και τεχνολογικών εφαρμογών? 2. Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να διευρύνει τις επιλογές του για εισαγωγή σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με επιλογή παραπάνω από ενός επιστημονικών πεδίων ακόμα και με την προϋπόθεση εξέτασης σε παραπάνω μαθήματα πανελλαδικά. Δεν θα ωφελήσει η τόσο μεγάλη εξειδίκευση γιατί θα αναγκάσει τους μαθητές να κάνουν επιλογές μαθημάτων τα οποία μπορεί να μην αντιστοιχούν στις δυνατότητες και στις επιθυμίες τους. 3. Η παρακάτω πρόβλεψη "Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζεται και τροποποιείται ο αριθμός, η ονομασία των επιστημονικών πεδίων, καθώς και η ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων σε αυτά όχι αργότερα της 30ης Μαΐου εκάστου διδακτικού έτους και ισχύουν για το επόμενο διδακτικό έτος." με την οποία ο Υπουργός μπορεί να αλλάζει κάθε χρόνο τις σχολές ανά επιστημονικό πεδίο, τις εισαγωγικές κατευθύνσεις και την κατανομή των επιστημονικών πεδίων-σχολών ανά ομάδα προσανατολισμού δεν βοηθάει τη σωστή επιλογή των μαθητών. Το σύστημα πρέπει να είναι σταθερό με ίδια επιστημονικά πεδία ανά ομάδα προσανατολισμού αφού υποτίθεται ότι έχει γίνει ειδική μελέτη για την επιλογή των μαθημάτων σε κάθε ομάδα, και να γίνεται αλλαγή στις σχολές μόνο σε περίπτωση ίδρυσης νέας ή κατάργηση σχολής-τμήματος. 4. Το πιο σωστό είναι η αποδέσμευση των βαθμών του Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όλα τα άλλα περί "διόρθωσης" βαθμών και συντελεστές βαρύτητας ανά τάξη είναι ημίμετρα που το μόνο που πετυχαίνουν είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων και στις 3 τάξεις του Λυκείου. Οι πανελλαδικές εξετάσεις να γίνονται ανεξάρτητα από το Λύκειο σε μαθήματα που θα ορίσουν από κοινού οι σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το υπουργείο. Ο μαθητής έχοντας τελειώσει το Λύκειο θα επιλέγει σε πόσα μαθήματα θα εξεταστεί για να διευρύνει τις επιλογές του εισαγωγής σε τριτοβάθμια σχολή. Η μόνη σύνδεση μεταξύ του Λυκείου με τις πανελλαδικές εξετάσεις θα είναι η ύλη των μαθημάτων προς εξέταση η οποία υποχρεωτικά θα πρέπει να έχει διδαχτεί στο Λύκειο.