Το Υπουργείο Παιδείας προτείνει σήμερα την εξαφάνιση της πληροφορικής επιστήμης από τη βαθμίδα του Λυκείου, καταργώντας όλα τα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Γενικού Λυκείου.
- Σήμερα, που οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών αποτελούν σε παγκόσμιο επίπεδο την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη,
- Σήμερα, που η χώρα μας πληρώνει την ανυπαρξία ουσιαστικής μηχανογράφησης και διαλειτουργικότητας μεταξύ των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα μην μπορώντας και μη-θέλοντας να ελέγξει τη φοροδιαφυγή, τη διαφθορά και τη διαπλοκή, ενώ έχουν ξοδευτεί αμύθητα ποσά σε προμήθειες ηλεκτρονικού εξοπλισμού και πληροφοριακών συστημάτων,
- Σήμερα που η ασυδοσία και η σπατάλη των κονδυλίων στα έργα πληροφορικής τα οποία δεν ελέγχονται και δεν εποπτεύονται ως προς την αποτελεσματικότητα και την αναγκαιότητά τους από κανέναν αλλά αντιθέτως χρησιμοποιούνται ως τρόπος κάλυψης άλλων ανελαστικών δαπανών στις υπηρεσίες και τους οργανισμούς της κεντρικής διοίκησης και της αυτοδιοίκησης,
- Σήμερα που ο Έλληνας πολίτης είναι στη συντριπτική του πλειοψηφία ψηφιακά αναλφάβητος με αποτέλεσμα την εύκολη χειραγώγηση και εξαπάτησή του από κάθε κακόβουλο-ιδιοτελή δημόσιο λειτουργό, ιδιώτη ή πολιτευόμενο,
- Σήμερα που σε όλο το δυτικό κόσμο ανανεώνονται τα προγράμματα σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δίνοντας περισσότερη έμφαση στην επιστήμη της πληροφορικής εκτιμώντας την αναγκαιότητά της στη βασική εκπαίδευση και το ρόλο που μπορεί να παίξει στο σύγχρονο κόσμο.
Έστω και την τελευταία στιγμή μέσω της διαδικασίας της διαβούλευσης, η οποία δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την πληροφορική, το υπουργείο θα πρέπει να αφουγκραστεί τα μηνύματα των πολιτών και των επιστημονικών ενώσεων και να αποδείξει ότι η δημόσια διαβούλευση δεν χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την επιβολή μονομερών και πολλές φορές αντιεπιστημονικών αποφάσεων, προχωρώντας στις αναγκαίες αλλαγές στο αρχικό σχέδιο νόμου.
Κάποιες προτάσεις όσον αφορά την πληροφορική παιδεία είναι:
Α' Λυκείου(άρθρο 2):
Το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, δύο (2) ωρών, να είναι μέρος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α' Λυκείου και όχι μάθημα επιλογής. Στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, ο μαθητής θα πρέπει όχι μόνο να γνωρίσει και να κατανοήσει την ορθή χρήση ενός συνόλου από απαραίτητες εφαρμογές της Πληροφορικής αλλά και να αναπτύξει ώριμη «ψηφιακή συμπεριφορά» που θα του επιτρέψει να ενταχθεί και να λειτουργήσει ως πολίτης των μελλοντικών ψηφιακών κοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό το μάθημα θα πρέπει να περιλαμβάνει ζητήματα όπως η ασφαλής χρήση των δικτύων, του διαδικτύου και των υπηρεσιών τους (ασφαλή επικοινωνία και ασφαλείς συναλλαγές, εργαλεία συνεργατικότητας και δυναμική των ψηφιακών κοινοτήτων, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και δημοκρατία, ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα, ζητήματα ψηφιακής ηθικής κλπ.
Β' Λυκείου (άρθρο 2): Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Αλγοριθμική, δύο (2) ωρών, ως μάθημα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Β' Λυκείου. Στο μάθημα αυτό ο μαθητής θα διδάσκεται τις βασικές αρχές της επιστήμης υπολογιστών και θα εισάγεται στην αλγοριθμική αναπτύσσοντας την κριτική, αναλυτική και συνθετική του σκέψη και τη δημιουργικότητά του.
Γ' Λυκείου
Α) (άρθρο 2): Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός, ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών (που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να μετονομαστεί σε Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών). Το μάθημα αυτό έχει σημαντικά οφέλη, τα οποία δεν προσφέρει κανένα από τα υπόλοιπα μαθήματα, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του μαθητή στην ανάλυση, κατανόηση και επίλυση προβλημάτων, καταστάσεων αλλά και εννοιών, που γνωρίζει είτε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του στην Γ' τάξη, είτε στις μετέπειτα σπουδές του σε οποιαδήποτε τμήμα Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Β) (άρθρο 4): Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση στο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (Ε.Π.Ε.) Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, ανάλογα με τα τμήματα που επιθυμεί να σπουδάσει ο μαθητής να μπορεί να επιλέξει αν θέλει να εξεταστεί στην Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός. Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μισές περίπου σχολές του μηχανογραφικού ανήκουν σε αυτό το πεδίο, θα μπορούσε να εξεταστεί η δυνατότητα διαχωρισμού του σε 2 διακριτά πεδία, Ε.Π.Ε. Θετικών και Ε.Π.Ε. Τεχνολογικών, στο δεύτερο από τα οποία η Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός θα ήταν εξεταζόμενο μάθημα. Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο ένας μαθητής που επιθυμεί να συνεχίσει τις σπουδές του σε ένα τμήμα Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να μην εξετάζεται στην Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός, όταν στην συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων της κατεύθυνσης Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών (εξαιρώντας ακόμα και όλα τα τμήματα Πληροφορικής) τα μαθήματα Αλγοριθμικής και Προγραμματισμού παρέχουν απαραίτητες γνώσεις και είναι στο βασικό πρόγραμμα σπουδών, ενώ άλλα μαθήματα, που περιέχονται στο σχέδιο νόμου ως εξεταζόμενα, δεν είναι.
Το Υπουργείο Παιδείας προτείνει σήμερα την εξαφάνιση της πληροφορικής επιστήμης από τη βαθμίδα του Λυκείου, καταργώντας όλα τα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Γενικού Λυκείου. - Σήμερα, που οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών αποτελούν σε παγκόσμιο επίπεδο την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη, - Σήμερα, που η χώρα μας πληρώνει την ανυπαρξία ουσιαστικής μηχανογράφησης και διαλειτουργικότητας μεταξύ των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα μην μπορώντας και μη-θέλοντας να ελέγξει τη φοροδιαφυγή, τη διαφθορά και τη διαπλοκή, ενώ έχουν ξοδευτεί αμύθητα ποσά σε προμήθειες ηλεκτρονικού εξοπλισμού και πληροφοριακών συστημάτων, - Σήμερα που η ασυδοσία και η σπατάλη των κονδυλίων στα έργα πληροφορικής τα οποία δεν ελέγχονται και δεν εποπτεύονται ως προς την αποτελεσματικότητα και την αναγκαιότητά τους από κανέναν αλλά αντιθέτως χρησιμοποιούνται ως τρόπος κάλυψης άλλων ανελαστικών δαπανών στις υπηρεσίες και τους οργανισμούς της κεντρικής διοίκησης και της αυτοδιοίκησης, - Σήμερα που ο Έλληνας πολίτης είναι στη συντριπτική του πλειοψηφία ψηφιακά αναλφάβητος με αποτέλεσμα την εύκολη χειραγώγηση και εξαπάτησή του από κάθε κακόβουλο-ιδιοτελή δημόσιο λειτουργό, ιδιώτη ή πολιτευόμενο, - Σήμερα που σε όλο το δυτικό κόσμο ανανεώνονται τα προγράμματα σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δίνοντας περισσότερη έμφαση στην επιστήμη της πληροφορικής εκτιμώντας την αναγκαιότητά της στη βασική εκπαίδευση και το ρόλο που μπορεί να παίξει στο σύγχρονο κόσμο. Έστω και την τελευταία στιγμή μέσω της διαδικασίας της διαβούλευσης, η οποία δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την πληροφορική, το υπουργείο θα πρέπει να αφουγκραστεί τα μηνύματα των πολιτών και των επιστημονικών ενώσεων και να αποδείξει ότι η δημόσια διαβούλευση δεν χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την επιβολή μονομερών και πολλές φορές αντιεπιστημονικών αποφάσεων, προχωρώντας στις αναγκαίες αλλαγές στο αρχικό σχέδιο νόμου. Κάποιες προτάσεις όσον αφορά την πληροφορική παιδεία είναι: Α' Λυκείου(άρθρο 2): Το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, δύο (2) ωρών, να είναι μέρος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α' Λυκείου και όχι μάθημα επιλογής. Στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, ο μαθητής θα πρέπει όχι μόνο να γνωρίσει και να κατανοήσει την ορθή χρήση ενός συνόλου από απαραίτητες εφαρμογές της Πληροφορικής αλλά και να αναπτύξει ώριμη «ψηφιακή συμπεριφορά» που θα του επιτρέψει να ενταχθεί και να λειτουργήσει ως πολίτης των μελλοντικών ψηφιακών κοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό το μάθημα θα πρέπει να περιλαμβάνει ζητήματα όπως η ασφαλής χρήση των δικτύων, του διαδικτύου και των υπηρεσιών τους (ασφαλή επικοινωνία και ασφαλείς συναλλαγές, εργαλεία συνεργατικότητας και δυναμική των ψηφιακών κοινοτήτων, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και δημοκρατία, ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα, ζητήματα ψηφιακής ηθικής κλπ. Β' Λυκείου (άρθρο 2): Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Αλγοριθμική, δύο (2) ωρών, ως μάθημα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Β' Λυκείου. Στο μάθημα αυτό ο μαθητής θα διδάσκεται τις βασικές αρχές της επιστήμης υπολογιστών και θα εισάγεται στην αλγοριθμική αναπτύσσοντας την κριτική, αναλυτική και συνθετική του σκέψη και τη δημιουργικότητά του. Γ' Λυκείου Α) (άρθρο 2): Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός, ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών (που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να μετονομαστεί σε Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών). Το μάθημα αυτό έχει σημαντικά οφέλη, τα οποία δεν προσφέρει κανένα από τα υπόλοιπα μαθήματα, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του μαθητή στην ανάλυση, κατανόηση και επίλυση προβλημάτων, καταστάσεων αλλά και εννοιών, που γνωρίζει είτε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του στην Γ' τάξη, είτε στις μετέπειτα σπουδές του σε οποιαδήποτε τμήμα Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Β) (άρθρο 4): Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση στο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (Ε.Π.Ε.) Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, ανάλογα με τα τμήματα που επιθυμεί να σπουδάσει ο μαθητής να μπορεί να επιλέξει αν θέλει να εξεταστεί στην Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός. Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μισές περίπου σχολές του μηχανογραφικού ανήκουν σε αυτό το πεδίο, θα μπορούσε να εξεταστεί η δυνατότητα διαχωρισμού του σε 2 διακριτά πεδία, Ε.Π.Ε. Θετικών και Ε.Π.Ε. Τεχνολογικών, στο δεύτερο από τα οποία η Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός θα ήταν εξεταζόμενο μάθημα. Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο ένας μαθητής που επιθυμεί να συνεχίσει τις σπουδές του σε ένα τμήμα Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να μην εξετάζεται στην Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός, όταν στην συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων της κατεύθυνσης Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών (εξαιρώντας ακόμα και όλα τα τμήματα Πληροφορικής) τα μαθήματα Αλγοριθμικής και Προγραμματισμού παρέχουν απαραίτητες γνώσεις και είναι στο βασικό πρόγραμμα σπουδών, ενώ άλλα μαθήματα, που περιέχονται στο σχέδιο νόμου ως εξεταζόμενα, δεν είναι.