Κατάργηση/υποβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο: Άλλο ΤΠΕ και χρήση του υπολογιστή και άλλο Informatics/Comptuter Science κλπ δηλ Επιστήμη των Υπολογιστών, Αλγοριθμική/ Προγραμματισμός κλπ
Υποψιάζομαι ότι ένα από τα επιχειρήματα όσων εισηγήθηκαν/εισηγούνται την κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το νέο Λύκειο είναι του τύπου:
"Αφού πλέον οι μαθητές διδάσκονται από το Δημοτικό μέχρι και το Γυμνάσιο ΤΠΕ ποιος, φθάνοντας στο Λύκειο έχουμε εξασφαλίσει ότι διαθέτουν πλέον υψηλό επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων στην χρήση του ΗΥ"
Αυτό εν μέρει είναι σωστό, ΑΛΛΑ το ζητούμενο για τους μαθητές του Λυκείου θα πρέπει να είναι ο απογαλακτισμός τους από τη λογική του χρήστη χρήστη ενός μηχανήματος και η μύησή τους στην ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, δηλαδή όχι απλά να εκπαιδεύουμε χρήστες έτοιμων προγραμμάτων και πακέτων λογισμικού (τις περισσότερες μάλιστα φορές προϊόντων συγκεκριμένων εταιρειών, κάτι ανάλογο με σχολές οδηγών που εκπαιδεύουν οδηγούς ΜΟΝΟ για αυτοκίνητα μάρκας ΤΟΥΟΤΑ και VW όταν έχουμε ανάγκη από μηχανικούς αυτοκινήτων με φαντασία και δημιουργικότητα).
Το ζητούμενο θα πρέπει να είναι το πως θα απομακρύνουμε τον μαθητή από την λογική του απλά να χρησιμοποιεί ένα εργαλείο (τον ΗΥ) αλλά στο να μπορεί να τροποποιήσει αυτό το εργαλείο, να του προσθέσει νέες δυνατότητες και λειτουργίες και γιατί όχι να δημιουργήσει δικής του εμπνεύσεως εργαλεία.
Μαθήματα όπως η Αλγοριθμική, η Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, η Ρομποτική, η Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική και την Σχεδίαση του ΗΥ είναι μαθήματα που θα μπορούσαν σε αυτή την κατεύθυνση.
Επομένως:
Α) Ας μην συγχέουμε την εκμάθηση της χρήσης του υπολογιστή με την Επιστήμη των Υπολογιστών
Β) Να μην υποβαθμιστεί/καταργηθεί η διδασκαλία της από το Λύκειο, παρά να εμπλουτισθεί και να αναβαθμιστεί.
Δημήτρης Γκίνης.
Κατάργηση/υποβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο: Άλλο ΤΠΕ και χρήση του υπολογιστή και άλλο Informatics/Comptuter Science κλπ δηλ Επιστήμη των Υπολογιστών, Αλγοριθμική/ Προγραμματισμός κλπ Υποψιάζομαι ότι ένα από τα επιχειρήματα όσων εισηγήθηκαν/εισηγούνται την κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το νέο Λύκειο είναι του τύπου: "Αφού πλέον οι μαθητές διδάσκονται από το Δημοτικό μέχρι και το Γυμνάσιο ΤΠΕ ποιος, φθάνοντας στο Λύκειο έχουμε εξασφαλίσει ότι διαθέτουν πλέον υψηλό επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων στην χρήση του ΗΥ" Αυτό εν μέρει είναι σωστό, ΑΛΛΑ το ζητούμενο για τους μαθητές του Λυκείου θα πρέπει να είναι ο απογαλακτισμός τους από τη λογική του χρήστη χρήστη ενός μηχανήματος και η μύησή τους στην ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, δηλαδή όχι απλά να εκπαιδεύουμε χρήστες έτοιμων προγραμμάτων και πακέτων λογισμικού (τις περισσότερες μάλιστα φορές προϊόντων συγκεκριμένων εταιρειών, κάτι ανάλογο με σχολές οδηγών που εκπαιδεύουν οδηγούς ΜΟΝΟ για αυτοκίνητα μάρκας ΤΟΥΟΤΑ και VW όταν έχουμε ανάγκη από μηχανικούς αυτοκινήτων με φαντασία και δημιουργικότητα). Το ζητούμενο θα πρέπει να είναι το πως θα απομακρύνουμε τον μαθητή από την λογική του απλά να χρησιμοποιεί ένα εργαλείο (τον ΗΥ) αλλά στο να μπορεί να τροποποιήσει αυτό το εργαλείο, να του προσθέσει νέες δυνατότητες και λειτουργίες και γιατί όχι να δημιουργήσει δικής του εμπνεύσεως εργαλεία. Μαθήματα όπως η Αλγοριθμική, η Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, η Ρομποτική, η Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική και την Σχεδίαση του ΗΥ είναι μαθήματα που θα μπορούσαν σε αυτή την κατεύθυνση. Επομένως: Α) Ας μην συγχέουμε την εκμάθηση της χρήσης του υπολογιστή με την Επιστήμη των Υπολογιστών Β) Να μην υποβαθμιστεί/καταργηθεί η διδασκαλία της από το Λύκειο, παρά να εμπλουτισθεί και να αναβαθμιστεί. Δημήτρης Γκίνης.