Καταρχήν, είναι αντιεπιστημονική και αυθαίρετη η απόφαση για κατάργηση τομέων τόσο δημοφιλών στους μαθητές χωρίς παράλληλα να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες από άλλες δομές της δημόσιας εκπαίδευσης. Το πρόσκαιρο οικονομικό-πολιτικό όφελος από τις καταργήσεις και απολύσεις είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη ζημιά που γίνεται στη δημόσια εκπαίδευση.
Όσον αφορά τις ομάδες προσανατολισμού, τους τομείς και τις ειδικότητες όπως προβλέπονται στο αρχικό σχέδιο νόμου θεωρώ ότι είναι απαραίτητες οι παρακάτω αλλαγές στον τομέα Πληροφορικής της ομάδας προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών:
1. Να προστεθεί ειδικότητα "Τεχνικός Δικτύων Υπολογιστών" στον Τομέα Πληροφορικής στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 8 με αντικείμενο την εγκατάσταση, συντήρηση και διαχείριση δικτύων υπολογιστών ώστε να καλυφτεί η σχετική ζήτηση από τους μαθητές και οι ανάγκες της αγοράς.
2. Να γίνει 4ωρο το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών της Α’ Λυκείου σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού όπως περιγράφονται στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 9, μια και αποτελεί μάθημα βασικών γνώσεων-δεξιοτήτων και θα πρέπει να παρέχει τις ίδιες γνώσεις σε όλους τους μαθητές της Α’ Λυκείου.
3. Να προστεθεί μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών, δύο (2) ωρών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών. Η ομάδα αυτή, ενώ είναι ομάδα προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής, δεν έχει ούτε ένα μάθημα στο οποίο να μπορούν οι μαθητές να γνωρίσουν τις αρχές τις επιστήμης Υπολογιστών και τις επιμέρους περιοχές της, στο γνωστικό πεδίο των οποίων εντάσσονται και οι ειδικότητες του τομέα που μπορούν να επιλέξουν, ενώ αντιθέτως έχει τα αντίστοιχα μαθήματα για τους άλλους τομείς (αρχές μηχανολογίας, αρχές ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής, τεχνικό σχέδιο).
4. Η ποσόστωση μεταξύ των εργαστηριακών και των θεωρητικών μαθημάτων στον Τομέα Πληροφορικής στις τάξεις Β' και Γ' θα πρέπει να είναι 60/40 και 70/30 αντίστοιχα δίνοντας έμφαση στα εργαστηριακά μαθήματα.
Επίσης θα μπορούσε να εξεταστεί ο διαχωρισμός της ομάδας προσανατολισμού τεχνολογικών εφαρμογών σε δύο διακριτές ομάδες αφού είναι η μοναδική που καλύπτει 5 διαφορετικούς τομείς.
Καταρχήν, είναι αντιεπιστημονική και αυθαίρετη η απόφαση για κατάργηση τομέων τόσο δημοφιλών στους μαθητές χωρίς παράλληλα να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες από άλλες δομές της δημόσιας εκπαίδευσης. Το πρόσκαιρο οικονομικό-πολιτικό όφελος από τις καταργήσεις και απολύσεις είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη ζημιά που γίνεται στη δημόσια εκπαίδευση. Όσον αφορά τις ομάδες προσανατολισμού, τους τομείς και τις ειδικότητες όπως προβλέπονται στο αρχικό σχέδιο νόμου θεωρώ ότι είναι απαραίτητες οι παρακάτω αλλαγές στον τομέα Πληροφορικής της ομάδας προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών: 1. Να προστεθεί ειδικότητα "Τεχνικός Δικτύων Υπολογιστών" στον Τομέα Πληροφορικής στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 8 με αντικείμενο την εγκατάσταση, συντήρηση και διαχείριση δικτύων υπολογιστών ώστε να καλυφτεί η σχετική ζήτηση από τους μαθητές και οι ανάγκες της αγοράς. 2. Να γίνει 4ωρο το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών της Α’ Λυκείου σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού όπως περιγράφονται στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 9, μια και αποτελεί μάθημα βασικών γνώσεων-δεξιοτήτων και θα πρέπει να παρέχει τις ίδιες γνώσεις σε όλους τους μαθητές της Α’ Λυκείου. 3. Να προστεθεί μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών, δύο (2) ωρών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών. Η ομάδα αυτή, ενώ είναι ομάδα προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής, δεν έχει ούτε ένα μάθημα στο οποίο να μπορούν οι μαθητές να γνωρίσουν τις αρχές τις επιστήμης Υπολογιστών και τις επιμέρους περιοχές της, στο γνωστικό πεδίο των οποίων εντάσσονται και οι ειδικότητες του τομέα που μπορούν να επιλέξουν, ενώ αντιθέτως έχει τα αντίστοιχα μαθήματα για τους άλλους τομείς (αρχές μηχανολογίας, αρχές ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής, τεχνικό σχέδιο). 4. Η ποσόστωση μεταξύ των εργαστηριακών και των θεωρητικών μαθημάτων στον Τομέα Πληροφορικής στις τάξεις Β' και Γ' θα πρέπει να είναι 60/40 και 70/30 αντίστοιχα δίνοντας έμφαση στα εργαστηριακά μαθήματα. Επίσης θα μπορούσε να εξεταστεί ο διαχωρισμός της ομάδας προσανατολισμού τεχνολογικών εφαρμογών σε δύο διακριτές ομάδες αφού είναι η μοναδική που καλύπτει 5 διαφορετικούς τομείς.