Στο σχέδιο νόμου απουσιάζει η πλέον σύγχρονη και σημαντική για την οικονομία της χώρας επιστήμη, αυτή της Πληροφορικής. Αμφισβητείται ο πρωταρχικός ρόλος της Πληροφορικής τόσο σαν αυτόνομης επιστήμης όσο και επικουρικά στην ανάπτυξη και την εξέλιξη όλων των άλλων επιστημών.
Στους σκοπούς του Γενικού Λυκείου αναφέρονται
• Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών.
• Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων.
• Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών.
• Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας.
Πως είναι δυνατό να υπάρχουν αυτοί οι σκοποί και να εξοβελίζεται η Πληροφορική από το Γενικό Λύκειο;
Βάζουμε τους στόχους αλλά ξεχνάμε να τους υλοποιήσουμε;
Γιατί οι μαθητές που εισάγονται στις Σχολές Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κ.α. θα πρέπει να εξεταστούν στη Χημεία και όχι στην Πληροφορική; Θα την ξανασυναντήσουν ποτέ στην ακαδημαϊκή ή την επαγγελματική τους ζωή;
Ένα σύγχρονο σχολείο θα πρέπει να παρέχει στον μαθητή την απαραίτητη Πληροφορική Παιδεία για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της «Εποχής της Πληροφορίας» ως μελλοντικός Πολίτης, Επιστήμονας και Επαγγελματίας, ως ισότιμος συμμέτοχος στην Κοινωνία της Γνώσης που διαμορφώνεται.
Το μάθημα της Πληροφορικής θα πρέπει να υπάρχει σε όλες τις τάξεις τους Λυκείου. Στην Α’ και Β΄Λυκείου ως μέρος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας. Στη Γ’ Λυκείου ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα:
Α' Λυκείου: Το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, να είναι μέρος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α' Λυκείου όπου ο μαθητής θα πρέπει όχι μόνο να γνωρίσει και να κατανοήσει την ορθή χρήση ενός συνόλου από απαραίτητες εφαρμογές της Πληροφορικής αλλά και να αναπτύξει ώριμη «ψηφιακή συμπεριφορά» που θα του επιτρέψει να ενταχθεί και να λειτουργήσει ως πολίτης των μελλοντικών ψηφιακών κοινωνιών.
Β' Λυκείου: Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Αλγοριθμική, ως μάθημα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Β' Λυκείου όπου ο μαθητής θα διδάσκεται τις βασικές αρχές της επιστήμης υπολογιστών και θα εισάγεται στην αλγοριθμική αναπτύσσοντας την κριτική, αναλυτική και συνθετική του σκέψη και τη δημιουργικότητά του.
Γ' Λυκείου: Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός, ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών που θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του μαθητή στην ανάλυση, κατανόηση και επίλυση προβλημάτων, καταστάσεων αλλά και εννοιών, που γνωρίζει είτε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του στην Γ' τάξη, είτε στις μετέπειτα σπουδές του σε οποιαδήποτε τμήμα Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στο σχέδιο νόμου απουσιάζει η πλέον σύγχρονη και σημαντική για την οικονομία της χώρας επιστήμη, αυτή της Πληροφορικής. Αμφισβητείται ο πρωταρχικός ρόλος της Πληροφορικής τόσο σαν αυτόνομης επιστήμης όσο και επικουρικά στην ανάπτυξη και την εξέλιξη όλων των άλλων επιστημών. Στους σκοπούς του Γενικού Λυκείου αναφέρονται • Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών. • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων. • Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών. • Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας. Πως είναι δυνατό να υπάρχουν αυτοί οι σκοποί και να εξοβελίζεται η Πληροφορική από το Γενικό Λύκειο; Βάζουμε τους στόχους αλλά ξεχνάμε να τους υλοποιήσουμε; Γιατί οι μαθητές που εισάγονται στις Σχολές Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κ.α. θα πρέπει να εξεταστούν στη Χημεία και όχι στην Πληροφορική; Θα την ξανασυναντήσουν ποτέ στην ακαδημαϊκή ή την επαγγελματική τους ζωή; Ένα σύγχρονο σχολείο θα πρέπει να παρέχει στον μαθητή την απαραίτητη Πληροφορική Παιδεία για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της «Εποχής της Πληροφορίας» ως μελλοντικός Πολίτης, Επιστήμονας και Επαγγελματίας, ως ισότιμος συμμέτοχος στην Κοινωνία της Γνώσης που διαμορφώνεται. Το μάθημα της Πληροφορικής θα πρέπει να υπάρχει σε όλες τις τάξεις τους Λυκείου. Στην Α’ και Β΄Λυκείου ως μέρος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας. Στη Γ’ Λυκείου ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα: Α' Λυκείου: Το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, να είναι μέρος του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α' Λυκείου όπου ο μαθητής θα πρέπει όχι μόνο να γνωρίσει και να κατανοήσει την ορθή χρήση ενός συνόλου από απαραίτητες εφαρμογές της Πληροφορικής αλλά και να αναπτύξει ώριμη «ψηφιακή συμπεριφορά» που θα του επιτρέψει να ενταχθεί και να λειτουργήσει ως πολίτης των μελλοντικών ψηφιακών κοινωνιών. Β' Λυκείου: Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Αλγοριθμική, ως μάθημα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Β' Λυκείου όπου ο μαθητής θα διδάσκεται τις βασικές αρχές της επιστήμης υπολογιστών και θα εισάγεται στην αλγοριθμική αναπτύσσοντας την κριτική, αναλυτική και συνθετική του σκέψη και τη δημιουργικότητά του. Γ' Λυκείου: Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός, ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών που θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του μαθητή στην ανάλυση, κατανόηση και επίλυση προβλημάτων, καταστάσεων αλλά και εννοιών, που γνωρίζει είτε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του στην Γ' τάξη, είτε στις μετέπειτα σπουδές του σε οποιαδήποτε τμήμα Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.