Μετατροπή ΙΔΑΧ σε ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ
Όπως γνωρίζουμε στα Πανεπιστήμια/ΤΕΙ υπηρετεί προσωπικό το οποίο εξυπηρετεί ανάγκες διαφορετικές σε σχέση με την ιδιότητα την οποία έχει. Για παράδειγμα ΙΔΑΧ εκτελεί εργαστηριακό έργο, ΕΤΕΠ να εκτελεί διδαχτικό έργο κλπ. Ο υπάλληλος ΙΔΑΧ ναι μεν διορίστηκε ως διοικητικός υπάλληλος στην πραγματικότητα όμως διορίστηκε για να καλύψει ανάγκες στα εργαστήρια, φροντιστήρια κλπ. Η συνεχής μείωση των προσλήψεων ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ (στην πραγματικότητα καθόλου) έχει δημιουργήσει το γεγονός τα Πανεπιστήμια να μην μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς την συμβολής τους.
Για τα παραπάνω θα πρέπει επιτέλους ο κάθε εργαζόμενος να εξυπηρετεί ανάγκες ανάλογα με την ιδιότητά του. Η μετατροπή των ΙΔΑΧ με διδακτορικό σε ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ εν μέρει διορθώνει αυτή την αντίφαση. Υπάρχουν υπάλληλοι ΙΔΑΧ (με πτυχίο ή/και μεταπτυχιακό) οι οποίοι πολλά χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα εργαστήρια κλπ και οι οποίοι θεωρούνται διοικητικοί υπάλληλοι. Μα πώς να θεωρείσαι διοικητικός υπάλληλος όταν η κύρια εργασία σου είναι μέσα στα εργαστήρια και την εκπαίδευση; Αυτό θα πρέπει να διορθωθεί στο άρθρο 39 και να ενταχθούν οι ΙΔΑΧ με πτυχίο ή/και μεταπτυχιακό (για θέση ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ αντίστοιχα).
Η παραπάνω ένταξη πιστεύω ότι ομαλοποιεί την αντίφαση που υπάρχει μεταξύ ιδιότητας και πραγματικής εργασίας του υπαλλήλου. Η μη εφαρμογή της προτεινόμενης διόρθωσης θα έχει σαν συνέπεια όχι μόνο το εκάστοτε Ίδρυμα να μην γνωρίζει την σχέση προσωπικού-πραγματικής εργασίας εργαζομένου αλλά και το Υπουργείο να μην έχει την πραγματική αίσθηση των καθηκόντων κάθε εργαζομένου.
Σημείωση
Οι ΙΔΑΧ από όσο ξέρω δεν αρνήθηκαν ποτέ την ανοιχτή διαδικασία πρόσληψης σε θέση ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ. Εάν θέλει το υπουργείο καταγράφει τις ανάγκες των Ιδρυμάτων και προκηρύσσει με ανοιχτή διαδικασία θέσεις ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ στα αντίστοιχα Τμήματα/Σχολές. Όσοι εκλεγούν υπηρετούν στα εργαστήρια κλπ και όλοι οι υπόλοιποι σε αμιγώς διοικητικές θέσεις.
Μετατροπή ΙΔΑΧ σε ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ Όπως γνωρίζουμε στα Πανεπιστήμια/ΤΕΙ υπηρετεί προσωπικό το οποίο εξυπηρετεί ανάγκες διαφορετικές σε σχέση με την ιδιότητα την οποία έχει. Για παράδειγμα ΙΔΑΧ εκτελεί εργαστηριακό έργο, ΕΤΕΠ να εκτελεί διδαχτικό έργο κλπ. Ο υπάλληλος ΙΔΑΧ ναι μεν διορίστηκε ως διοικητικός υπάλληλος στην πραγματικότητα όμως διορίστηκε για να καλύψει ανάγκες στα εργαστήρια, φροντιστήρια κλπ. Η συνεχής μείωση των προσλήψεων ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ (στην πραγματικότητα καθόλου) έχει δημιουργήσει το γεγονός τα Πανεπιστήμια να μην μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς την συμβολής τους. Για τα παραπάνω θα πρέπει επιτέλους ο κάθε εργαζόμενος να εξυπηρετεί ανάγκες ανάλογα με την ιδιότητά του. Η μετατροπή των ΙΔΑΧ με διδακτορικό σε ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ εν μέρει διορθώνει αυτή την αντίφαση. Υπάρχουν υπάλληλοι ΙΔΑΧ (με πτυχίο ή/και μεταπτυχιακό) οι οποίοι πολλά χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα εργαστήρια κλπ και οι οποίοι θεωρούνται διοικητικοί υπάλληλοι. Μα πώς να θεωρείσαι διοικητικός υπάλληλος όταν η κύρια εργασία σου είναι μέσα στα εργαστήρια και την εκπαίδευση; Αυτό θα πρέπει να διορθωθεί στο άρθρο 39 και να ενταχθούν οι ΙΔΑΧ με πτυχίο ή/και μεταπτυχιακό (για θέση ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ αντίστοιχα). Η παραπάνω ένταξη πιστεύω ότι ομαλοποιεί την αντίφαση που υπάρχει μεταξύ ιδιότητας και πραγματικής εργασίας του υπαλλήλου. Η μη εφαρμογή της προτεινόμενης διόρθωσης θα έχει σαν συνέπεια όχι μόνο το εκάστοτε Ίδρυμα να μην γνωρίζει την σχέση προσωπικού-πραγματικής εργασίας εργαζομένου αλλά και το Υπουργείο να μην έχει την πραγματική αίσθηση των καθηκόντων κάθε εργαζομένου. Σημείωση Οι ΙΔΑΧ από όσο ξέρω δεν αρνήθηκαν ποτέ την ανοιχτή διαδικασία πρόσληψης σε θέση ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ. Εάν θέλει το υπουργείο καταγράφει τις ανάγκες των Ιδρυμάτων και προκηρύσσει με ανοιχτή διαδικασία θέσεις ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ στα αντίστοιχα Τμήματα/Σχολές. Όσοι εκλεγούν υπηρετούν στα εργαστήρια κλπ και όλοι οι υπόλοιποι σε αμιγώς διοικητικές θέσεις.