Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην ύπαρξη Σχολής κατάρτισης μπορεί να επιλέξει να παρέχει αποκλειστικά όλη την Αρχική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση δημιουργώντας την Διεύθυνση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης διευρύνοντας τις αρμοδιότητες και μετονομάζοντας την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η διεύρυνση αυτή θα έχει σαν αποτέλεσμα και την ένταξη της Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης. Παράλληλα αποκλείει τα λεγόμενα ¨συναρμόδια Υπουργεία¨ από τον συγκεκριμένο χώρο. Έχει αποδειχθεί πλέον ότι ποικίλα προβλήματα θα είχαν αποτραπεί με τον τρόπο αυτό διότι η συνεργασία δεν ήταν και δεν είναι πάντα αγαστή στην Ελληνική πραγματικότητα ιδίως όταν εμπλέκονται τα λεγόμενα ¨συναρμόδια υπουργεία¨. Πόσο μάλλον όταν εμπλέκονται σε εκπαιδευτικά θέματα που δεν διαθέτουν την πολυετή εμπειρία του Υπουργείου Παιδείας. Ενδεικτικά αναφέρεται πως δεν είναι λίγες οι φορές που έχει καταγγελθεί ότι το διδάσκων εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έχει τα απαιτούμενα προσόντα για να διδάξει συγκεκριμένα αντικείμενα, κυρίως παιδαγωγικά. Με τον τρόπο αυτό επίσης τα ΜεταΓυμνασιακά ΙΕΚ που ατόνησαν στην χώρα μας αλλά και τα Μεταλυκειακά θα εντάσσονταν στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης και θα στελεχώνονταν από μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Έτσι επιτέλους θα εκπληρωθεί στη χώρα μας και το διαχρονικό αίτημα για τη δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Εξ αυτού οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση θα μετονομασθούν σε Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Το Υπουργείο Εργασίας θα ασκεί αποκλειστικά την ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ μέσω των υποδομών των ΙΕΚ & ΚΕΚ που εντάσσονται στην άτυπη εκπαίδευση. Σήμερα ως γνωστόν ο Ο.Ε.Ε.Κ. δεν υφίσταται πλέον και τις αρμοδιότητές του έχει ο ΕΟΠΠΕΠ ενώ έχομε την Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης που ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας και θα μπορούσε ένα τμήμα της για παράδειγμα να πάει στο Υπουργείο Εργασίας και ένα τμήμα της να ενισχύσει την Νέα Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας.
Aν η παραπάνω λύση δεν γίνει αποδεκτή να ενταχθούν οι Σχολές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο τυπικό σύστημα.
Και στις δυο προαναφερόμενες περιπτώσεις να υπηρετούν μόνιμοιεκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ήδη βρίσκονται στα σημερινά ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.
Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην ύπαρξη Σχολής κατάρτισης μπορεί να επιλέξει να παρέχει αποκλειστικά όλη την Αρχική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση δημιουργώντας την Διεύθυνση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης διευρύνοντας τις αρμοδιότητες και μετονομάζοντας την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η διεύρυνση αυτή θα έχει σαν αποτέλεσμα και την ένταξη της Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης. Παράλληλα αποκλείει τα λεγόμενα ¨συναρμόδια Υπουργεία¨ από τον συγκεκριμένο χώρο. Έχει αποδειχθεί πλέον ότι ποικίλα προβλήματα θα είχαν αποτραπεί με τον τρόπο αυτό διότι η συνεργασία δεν ήταν και δεν είναι πάντα αγαστή στην Ελληνική πραγματικότητα ιδίως όταν εμπλέκονται τα λεγόμενα ¨συναρμόδια υπουργεία¨. Πόσο μάλλον όταν εμπλέκονται σε εκπαιδευτικά θέματα που δεν διαθέτουν την πολυετή εμπειρία του Υπουργείου Παιδείας. Ενδεικτικά αναφέρεται πως δεν είναι λίγες οι φορές που έχει καταγγελθεί ότι το διδάσκων εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έχει τα απαιτούμενα προσόντα για να διδάξει συγκεκριμένα αντικείμενα, κυρίως παιδαγωγικά. Με τον τρόπο αυτό επίσης τα ΜεταΓυμνασιακά ΙΕΚ που ατόνησαν στην χώρα μας αλλά και τα Μεταλυκειακά θα εντάσσονταν στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης και θα στελεχώνονταν από μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Έτσι επιτέλους θα εκπληρωθεί στη χώρα μας και το διαχρονικό αίτημα για τη δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Εξ αυτού οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση θα μετονομασθούν σε Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Το Υπουργείο Εργασίας θα ασκεί αποκλειστικά την ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ μέσω των υποδομών των ΙΕΚ & ΚΕΚ που εντάσσονται στην άτυπη εκπαίδευση. Σήμερα ως γνωστόν ο Ο.Ε.Ε.Κ. δεν υφίσταται πλέον και τις αρμοδιότητές του έχει ο ΕΟΠΠΕΠ ενώ έχομε την Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης που ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας και θα μπορούσε ένα τμήμα της για παράδειγμα να πάει στο Υπουργείο Εργασίας και ένα τμήμα της να ενισχύσει την Νέα Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας. Aν η παραπάνω λύση δεν γίνει αποδεκτή να ενταχθούν οι Σχολές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο τυπικό σύστημα. Και στις δυο προαναφερόμενες περιπτώσεις να υπηρετούν μόνιμοιεκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ήδη βρίσκονται στα σημερινά ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.