Για τα ΕΠΑ.Λ. υπάρχει υποβάθμιση του ρόλου τους. Ποια κίνητρα υπάρχουν για να πάει ο μαθητής στα ΕΠΑ.Λ. ;
Υπάρχει ανταγωνισμός στο πεδίο της επαγγελματικής κατάρτισης με τις Σ.Ε.Κ. και τα Ι.Ε.Κ. και στο πεδίο της εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. μονόδρομος είναι το ΓΕ.Λ..
Εάν δεν ξεκαθαρίσουν με νόμο τα επαγγελματικά δικαιώματα κάθε τύπου σχολείου, τα ΕΠΑ.Λ. θα συρρικνωθούν δραματικά. Με 3 χρόνια και τις μισές διδακτικές ώρες στις Σ.Ε.Κ. οι απόφοιτοι παίρνουν πτυχίο επιπέδου 3 ίδιο με των ΕΠΑ.Λ.. Υποθέτω ότι στα Ι.Ε.Κ. με ένα χρόνο θα εγγράφονται και απόφοιτοι των Σ.Ε.Κ. και των ΕΠΑ.Λ.. Όποιος δεν είναι καλός μαθητής θα πηγαίνει στις Σ.Ε.Κ. και όποιος είναι καλός στο ΓΕ.Λ.. Εάν μάλιστα το ποσοστό εισαγωγής στα Τ.Ε.Ι. των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. είναι χαμηλό τα εμπόδια θα είναι περισσότερα. Ακόμη από τη στιγμή που τα πάντα σχεδόν αλλάζουν με υπουργικές αποφάσεις, σύμφωνα και με τη προηγούμενη εμπειρία σιγά σιγά (από υπουργό σε υπουργό) το ΓΕ.Λ. θα γίνεται όλο και ευκολότερο. Πρότασή μου είναι να γίνεται διαχωρισμός των μαθητών με κριτήριο τους βαθμούς της Α’ Λυκείου σύμφωνα με το υπάρχον νομοσχέδιο.
Καλύτερη πρόταση είναι κατά τη γνώμη μου κάποιο είδος μεταγυμνασιακών πανελλαδικών εξετάσεων πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων που θα κατατάσσει τους μαθητές σε ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ. και Σ.Ε.Κ. και θα αποτρέψει τις προστριβές και διαφωνίες (μεταξύ γονέων καθηγητών και υπουργείου) στη δε Α’ λυκείου να υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία για αλλαγή από ΕΠΑ.Λ. σε ΓΕ.Λ. και αντίστροφα.
Για τα ΕΠΑ.Λ. υπάρχει υποβάθμιση του ρόλου τους. Ποια κίνητρα υπάρχουν για να πάει ο μαθητής στα ΕΠΑ.Λ. ; Υπάρχει ανταγωνισμός στο πεδίο της επαγγελματικής κατάρτισης με τις Σ.Ε.Κ. και τα Ι.Ε.Κ. και στο πεδίο της εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. μονόδρομος είναι το ΓΕ.Λ.. Εάν δεν ξεκαθαρίσουν με νόμο τα επαγγελματικά δικαιώματα κάθε τύπου σχολείου, τα ΕΠΑ.Λ. θα συρρικνωθούν δραματικά. Με 3 χρόνια και τις μισές διδακτικές ώρες στις Σ.Ε.Κ. οι απόφοιτοι παίρνουν πτυχίο επιπέδου 3 ίδιο με των ΕΠΑ.Λ.. Υποθέτω ότι στα Ι.Ε.Κ. με ένα χρόνο θα εγγράφονται και απόφοιτοι των Σ.Ε.Κ. και των ΕΠΑ.Λ.. Όποιος δεν είναι καλός μαθητής θα πηγαίνει στις Σ.Ε.Κ. και όποιος είναι καλός στο ΓΕ.Λ.. Εάν μάλιστα το ποσοστό εισαγωγής στα Τ.Ε.Ι. των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. είναι χαμηλό τα εμπόδια θα είναι περισσότερα. Ακόμη από τη στιγμή που τα πάντα σχεδόν αλλάζουν με υπουργικές αποφάσεις, σύμφωνα και με τη προηγούμενη εμπειρία σιγά σιγά (από υπουργό σε υπουργό) το ΓΕ.Λ. θα γίνεται όλο και ευκολότερο. Πρότασή μου είναι να γίνεται διαχωρισμός των μαθητών με κριτήριο τους βαθμούς της Α’ Λυκείου σύμφωνα με το υπάρχον νομοσχέδιο. Καλύτερη πρόταση είναι κατά τη γνώμη μου κάποιο είδος μεταγυμνασιακών πανελλαδικών εξετάσεων πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων που θα κατατάσσει τους μαθητές σε ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ. και Σ.Ε.Κ. και θα αποτρέψει τις προστριβές και διαφωνίες (μεταξύ γονέων καθηγητών και υπουργείου) στη δε Α’ λυκείου να υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία για αλλαγή από ΕΠΑ.Λ. σε ΓΕ.Λ. και αντίστροφα.