Καταρχήν, τουλάχιστον εδώ διορθώθηκε ένα Τμήμα του προβλήματος που προέβλεπε κατάργηση του πολυπληθέστερου τομέα, αυτού της Πληροφορικής.
Αυτό που δε βλέπω όμως καθόλου και με προβληματίζει είναι ότι η ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ.
Απεναντίας ενσωματώνονται μάλλον σε έναν άλλο τομέα, αυτό της Μηχανολογίας που ουδεμία σχέση έχουν.
Τα δίκτυα είναι ένας ραγδαία αναπτυσσόμενος τομέας της Πληροφορικής και ένας από αυτούς που θα προσελκύσουν επενδύσεις στην Ελλάδα (βλέπε ΝΟΚΙΑ).
Επίσης, το παράδοξο με την Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών είναι ότι ενώ είναι η ομάδα που περιλαμβάνει τον τομέα την Πληροφορικής είναι η μόνη από τις ομάδες που το μάθημα των ΤΠΕ διδάσκεται για δύο (2) ώρες ενώ σε όλες τις άλλες διδάσκεται για τέσσερις (4).Μάλλον τυπογραφικό....ΕΛΠΙΖΩ!!!
Ακόμη πρέπει άμεσα να γίνει ο χαρακτηρισμός αυτού του μαθήματος ως εργαστηριακού σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού. Δε μπορεί να διδάσκεται θεωρητικά η χρήση βασικών εργαλείων Πληροφορικής και σίγουρα όχι σε 20 μαθητές...
Πέραν του μαθήματος των ΤΠΕ, προτείνω την προσθήκη ενός μαθήματος προσανατολισμού με πιθανό τίτλο “Εισαγωγή στους Η/Υ και την Αλγοριθμική" δύο (2) ωρών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών. Στο μάθημα αυτό ο μαθητής θα διδάσκεται τις βασικές αρχές της επιστήμης υπολογιστών και θα εισάγεται στην αλγοριθμική αναπτύσσοντας την κριτική, αναλυτική και συνθετική του σκέψη και τη δημιουργικότητά του.
Στην περίπτωση που (μέγα λάθος διότι οι ΟΙ ΤΠΕ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ) το μάθημα των ΤΠΕ θεωρηθεί οτι είναι το μάθημα προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής, τότε αυτομάτως οι μαθητές όλων των ομάδων προσανατολισμού θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τομέα πληροφορικής στη Β τάξη.
Τέλος,προτείνεται:
1) στον τομέα Πληροφορικής στην Β' τάξη, η αναλογία των εργαστηριακών μαθημάτων να πρέπει να είναι τουλάχιστον 60% έναντι 40% των θεωρητικών, ενώ στην Γ' τάξη τουλάχιστον 70% έναντι 30% των θεωρητικών.
2) Η διδασκαλία στα εργαστηριακά μαθήματα Πληροφορικής σε τμήματα με περισσότερους από 12 μαθητές να υποστηρίζεται και από δεύτερο καθηγητή πληροφορικής (όπως ακριβώς γίνεται σε όλες τις άλλες ειδικότητες
Καταρχήν, τουλάχιστον εδώ διορθώθηκε ένα Τμήμα του προβλήματος που προέβλεπε κατάργηση του πολυπληθέστερου τομέα, αυτού της Πληροφορικής. Αυτό που δε βλέπω όμως καθόλου και με προβληματίζει είναι ότι η ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ. Απεναντίας ενσωματώνονται μάλλον σε έναν άλλο τομέα, αυτό της Μηχανολογίας που ουδεμία σχέση έχουν. Τα δίκτυα είναι ένας ραγδαία αναπτυσσόμενος τομέας της Πληροφορικής και ένας από αυτούς που θα προσελκύσουν επενδύσεις στην Ελλάδα (βλέπε ΝΟΚΙΑ). Επίσης, το παράδοξο με την Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών είναι ότι ενώ είναι η ομάδα που περιλαμβάνει τον τομέα την Πληροφορικής είναι η μόνη από τις ομάδες που το μάθημα των ΤΠΕ διδάσκεται για δύο (2) ώρες ενώ σε όλες τις άλλες διδάσκεται για τέσσερις (4).Μάλλον τυπογραφικό....ΕΛΠΙΖΩ!!! Ακόμη πρέπει άμεσα να γίνει ο χαρακτηρισμός αυτού του μαθήματος ως εργαστηριακού σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού. Δε μπορεί να διδάσκεται θεωρητικά η χρήση βασικών εργαλείων Πληροφορικής και σίγουρα όχι σε 20 μαθητές... Πέραν του μαθήματος των ΤΠΕ, προτείνω την προσθήκη ενός μαθήματος προσανατολισμού με πιθανό τίτλο “Εισαγωγή στους Η/Υ και την Αλγοριθμική" δύο (2) ωρών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών. Στο μάθημα αυτό ο μαθητής θα διδάσκεται τις βασικές αρχές της επιστήμης υπολογιστών και θα εισάγεται στην αλγοριθμική αναπτύσσοντας την κριτική, αναλυτική και συνθετική του σκέψη και τη δημιουργικότητά του. Στην περίπτωση που (μέγα λάθος διότι οι ΟΙ ΤΠΕ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ) το μάθημα των ΤΠΕ θεωρηθεί οτι είναι το μάθημα προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής, τότε αυτομάτως οι μαθητές όλων των ομάδων προσανατολισμού θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τομέα πληροφορικής στη Β τάξη. Τέλος,προτείνεται: 1) στον τομέα Πληροφορικής στην Β' τάξη, η αναλογία των εργαστηριακών μαθημάτων να πρέπει να είναι τουλάχιστον 60% έναντι 40% των θεωρητικών, ενώ στην Γ' τάξη τουλάχιστον 70% έναντι 30% των θεωρητικών. 2) Η διδασκαλία στα εργαστηριακά μαθήματα Πληροφορικής σε τμήματα με περισσότερους από 12 μαθητές να υποστηρίζεται και από δεύτερο καθηγητή πληροφορικής (όπως ακριβώς γίνεται σε όλες τις άλλες ειδικότητες