Επειδή διαπιστώνεται σύγχυση σε ότι αφορά την Α΄ τάξη που στο ολοκληρωμένο Σ/Ν χαρακτηρίζεται ως τάξη προσανατολισμού και στις αρχικές διαρροές είχε ειπωθεί πως θα πραγματοποιείται επιλογή Τομέα προτείνεται μια ακόμη λύση σε σχέση και με αυτήν που είχε κατατεθεί το 2005:
Η τελευταία τάξη του Γυμνασίου να χαρακτηρισθεί ως τάξη προσανατολισμού ως προς την εκπαιδευτική επιλογή αλλά και την επιλογή κατεύθυνση (τομέα). Έτσι απαιτείται για έναν ακόμη λόγο και η ενισχυμένη παρουσία του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Γ΄ Γυμνασίου.
Στην Α΄ Λυκείου να πραγματοποιείται επιλογή Κατεύθυνσης (Τομέα) με μαθήματα για παράδειγμα για την Κατεύθυνση (Τομέα) των Μηχανολόγων: Αρχές Μηχανολογίας 4h Τεχνικό Μηχανολογικό Σχέδιο 2h Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Υγιεινή Ασφάλεια 2h.
Στην Β΄ Λυκείου πραγματοποιείται η επιλογή ειδικότητας που ολοκληρώνεται στην Γ΄ Λυκείου με το Δ΄ έτος μαθητείας ως μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης ενταγμένο στο Υπουργείο Παιδείας με την μαθητεία όμως να πραγματοποιείται με την ευθύνη του σχολείου του Υπουργείου Παιδείας.
Σε ότι αφορά τομείς και ειδικότητες σας κοινοποιώ την:
ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013 πραγματοποιήθηκε η τρίτη συνάντηση της ομάδας εργασίας των Μηχανολόγων της Ενωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών που κατέληξε στα ακόλουθα:
1. Η πρόταση για τομείς & ειδικότητες στους Μηχανολόγους θα απευθύνεται σε μαθητές που θα μπορούν να εργασθούν στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες της Ε.Ε. για αυτό άλλωστε εξοπλίσθηκαν πάρα πολλά Σ.Ε.Κ. από την Ε.Ε.
2. Ο στόχος της Γενικής Μόρφωσης θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Γυμνασίου προκειμένου τα Γενικά Μαθήματα να εξυπηρετήσουν τους στόχους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ανά ειδικότητα καθώς και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
3. Η πρόταση έλαβε υπόψη:
• τις θεσμοθετημένες ειδικότητες συμβατές σε τοπικό, εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο
• τις πιθανές μελλοντικές ανάγκες της χώρας παρότι δεν έχουν διατυπωθεί έως σήμερα από πλευράς πολιτείας, σαφείς αναπτυξιακοί στόχοι
• το γεγονός της μελλοντικής δυσκολίας ίδρυσης τομέων ειδικοτήτων και ειδικεύσεων
• θέματα ευρωπαϊκής πιστοποίησης
• τα ήδη δημοσιευμένα επαγγελματικά δικαιώματα
• ιδιαιτερότητες όπως στην περίπτωση των Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.
4. Οι ειδικότητες και ειδικεύσεις μπορεί να εμφανίζονται αρκετές στο πλήθος αλλά αυτό οφείλεται στο μεγάλο εύρος εφαρμογής των τομέων του Μηχανολόγου.
5. Κατά περίπτωση και όπου υπάρχει η δυνατότητα και η ανάγκη θα λειτουργούν οι ανάλογοι τομείς, ειδικότητες και ειδικεύσεις.
6. Τα Τεχνολογικά Μαθήματα και οι ώρες διδασκαλίας των Τεχνολογικών Μαθημάτων να ανταποκρίνονται στα Διεθνή δεδομένα των προηγμένων Τεχνολογικά χωρών.
7. Η Πρακτική Άσκηση των μαθητών είναι απαραίτητη και θα πρέπει να επιτελείται και μέσα στο σχολείο.
8. Να υπάρχει πιστοποίηση και στον πτυχιούχο της Γ΄ Λυκείου.
9. Το μάθημα του ΣΧΕΔΙΟΥ να διδάσκεται στην Α΄ & Β΄ Λυκείου χωρίς Η/Υ στην Γ΄ Λυκείου να είναι στην διακριτική ευχέρεια του διδάσκοντα αν θα διδαχθεί με Η/Υ και στην Δ΄ τάξη αποκλειστικά με Η/Υ, ενώ θα πρέπει να διδάσκεται στην Α΄ τάξη και από Μηχανολόγο ενώ στην Β΄,Γ΄ & Δ΄ αποκλειστικά από Μηχανολόγο.
10. Η Θεωρία του κάθε Μηχανολογικού μαθήματος και το Εργαστήριο θα πρέπει να πραγματοποιούνται ξεχωριστά κατά προτίμηση από τον ίδιο διδάσκοντα.
11. Για την Β΄ τάξη προτείνονται τομείς:
1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
2. ΚΙΝΗΤΗΡΙΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ
12. Για την Γ΄ τάξη προτείνονται ειδικότητες:
1.1. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
1.2. ΜΕΤΑΛΛΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
1.3. ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΟΣ
1.4. ΨΥΚΤΙΚΟΣ
2.1. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
2.2. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
2.3. ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
13. Για τη Δ΄ τάξη προτείνονται ειδικεύσεις:
Για τις ειδικότητες ΜΗΧΑΝΙΚΟY ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΜΕΤΑΛΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ:
1. ΕΡΓΑΛΕΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ-ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΟΣ
2. ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
3. ΜΗΧΑΝΟΤΡΟΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
4. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ
5. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΕΩΝ
6. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Για τις ειδικότητες ΘΕΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΟΥ & ΨΥΚΤΙΚΟΥ:
7. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ & Η.Μ.Ε.
6. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
7. ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
8. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
Για την ειδικότητα ΜΗΧΑΝΙΚΟY ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ & ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ:
9. ΜΗΧΑΝΟΤΡΟΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
10. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
11. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
12. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ & ΜΙΚΡΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ
13. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ
14 ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΡΑΙΝΩΝ
15. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
16. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
Αθήνα 28-3-2013
Η ομάδα εργασίας Μηχανολόγων της Ε.Τ.Ε.
Επειδή διαπιστώνεται σύγχυση σε ότι αφορά την Α΄ τάξη που στο ολοκληρωμένο Σ/Ν χαρακτηρίζεται ως τάξη προσανατολισμού και στις αρχικές διαρροές είχε ειπωθεί πως θα πραγματοποιείται επιλογή Τομέα προτείνεται μια ακόμη λύση σε σχέση και με αυτήν που είχε κατατεθεί το 2005: Η τελευταία τάξη του Γυμνασίου να χαρακτηρισθεί ως τάξη προσανατολισμού ως προς την εκπαιδευτική επιλογή αλλά και την επιλογή κατεύθυνση (τομέα). Έτσι απαιτείται για έναν ακόμη λόγο και η ενισχυμένη παρουσία του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Γ΄ Γυμνασίου. Στην Α΄ Λυκείου να πραγματοποιείται επιλογή Κατεύθυνσης (Τομέα) με μαθήματα για παράδειγμα για την Κατεύθυνση (Τομέα) των Μηχανολόγων: Αρχές Μηχανολογίας 4h Τεχνικό Μηχανολογικό Σχέδιο 2h Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Υγιεινή Ασφάλεια 2h. Στην Β΄ Λυκείου πραγματοποιείται η επιλογή ειδικότητας που ολοκληρώνεται στην Γ΄ Λυκείου με το Δ΄ έτος μαθητείας ως μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης ενταγμένο στο Υπουργείο Παιδείας με την μαθητεία όμως να πραγματοποιείται με την ευθύνη του σχολείου του Υπουργείου Παιδείας. Σε ότι αφορά τομείς και ειδικότητες σας κοινοποιώ την: ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013 πραγματοποιήθηκε η τρίτη συνάντηση της ομάδας εργασίας των Μηχανολόγων της Ενωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών που κατέληξε στα ακόλουθα: 1. Η πρόταση για τομείς & ειδικότητες στους Μηχανολόγους θα απευθύνεται σε μαθητές που θα μπορούν να εργασθούν στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες της Ε.Ε. για αυτό άλλωστε εξοπλίσθηκαν πάρα πολλά Σ.Ε.Κ. από την Ε.Ε. 2. Ο στόχος της Γενικής Μόρφωσης θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Γυμνασίου προκειμένου τα Γενικά Μαθήματα να εξυπηρετήσουν τους στόχους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ανά ειδικότητα καθώς και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 3. Η πρόταση έλαβε υπόψη: • τις θεσμοθετημένες ειδικότητες συμβατές σε τοπικό, εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο • τις πιθανές μελλοντικές ανάγκες της χώρας παρότι δεν έχουν διατυπωθεί έως σήμερα από πλευράς πολιτείας, σαφείς αναπτυξιακοί στόχοι • το γεγονός της μελλοντικής δυσκολίας ίδρυσης τομέων ειδικοτήτων και ειδικεύσεων • θέματα ευρωπαϊκής πιστοποίησης • τα ήδη δημοσιευμένα επαγγελματικά δικαιώματα • ιδιαιτερότητες όπως στην περίπτωση των Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού. 4. Οι ειδικότητες και ειδικεύσεις μπορεί να εμφανίζονται αρκετές στο πλήθος αλλά αυτό οφείλεται στο μεγάλο εύρος εφαρμογής των τομέων του Μηχανολόγου. 5. Κατά περίπτωση και όπου υπάρχει η δυνατότητα και η ανάγκη θα λειτουργούν οι ανάλογοι τομείς, ειδικότητες και ειδικεύσεις. 6. Τα Τεχνολογικά Μαθήματα και οι ώρες διδασκαλίας των Τεχνολογικών Μαθημάτων να ανταποκρίνονται στα Διεθνή δεδομένα των προηγμένων Τεχνολογικά χωρών. 7. Η Πρακτική Άσκηση των μαθητών είναι απαραίτητη και θα πρέπει να επιτελείται και μέσα στο σχολείο. 8. Να υπάρχει πιστοποίηση και στον πτυχιούχο της Γ΄ Λυκείου. 9. Το μάθημα του ΣΧΕΔΙΟΥ να διδάσκεται στην Α΄ & Β΄ Λυκείου χωρίς Η/Υ στην Γ΄ Λυκείου να είναι στην διακριτική ευχέρεια του διδάσκοντα αν θα διδαχθεί με Η/Υ και στην Δ΄ τάξη αποκλειστικά με Η/Υ, ενώ θα πρέπει να διδάσκεται στην Α΄ τάξη και από Μηχανολόγο ενώ στην Β΄,Γ΄ & Δ΄ αποκλειστικά από Μηχανολόγο. 10. Η Θεωρία του κάθε Μηχανολογικού μαθήματος και το Εργαστήριο θα πρέπει να πραγματοποιούνται ξεχωριστά κατά προτίμηση από τον ίδιο διδάσκοντα. 11. Για την Β΄ τάξη προτείνονται τομείς: 1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ 2. ΚΙΝΗΤΗΡΙΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ 12. Για την Γ΄ τάξη προτείνονται ειδικότητες: 1.1. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 1.2. ΜΕΤΑΛΛΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ 1.3. ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΟΣ 1.4. ΨΥΚΤΙΚΟΣ 2.1. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 2.2. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ 2.3. ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ 13. Για τη Δ΄ τάξη προτείνονται ειδικεύσεις: Για τις ειδικότητες ΜΗΧΑΝΙΚΟY ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΜΕΤΑΛΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ: 1. ΕΡΓΑΛΕΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ-ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΟΣ 2. ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 3. ΜΗΧΑΝΟΤΡΟΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 4. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ 5. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΕΩΝ 6. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Για τις ειδικότητες ΘΕΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΟΥ & ΨΥΚΤΙΚΟΥ: 7. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ & Η.Μ.Ε. 6. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ 7. ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 8. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ Για την ειδικότητα ΜΗΧΑΝΙΚΟY ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ & ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ: 9. ΜΗΧΑΝΟΤΡΟΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 10. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ 11. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 12. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ & ΜΙΚΡΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ 13. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ 14 ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΡΑΙΝΩΝ 15. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ 16. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ Αθήνα 28-3-2013 Η ομάδα εργασίας Μηχανολόγων της Ε.Τ.Ε.