Ζούμε στην Κοινωνία της Πληροφορίας, η οποία μετασχηματίζεται στις προηγμένες χώρες σε Κοινωνία της Γνώσης. Δυστυχώς στην Ελλάδα αυτό ερμηνεύτηκε ως πακτωλός χρημάτων της ΕΕ που διασκορπίστηκαν σε χωρίς αποτέλεσμα εκπαίδευση στις ΤΠΕ διαφόρων κατηγοριών συμπολιτών μας, από τους εκπαιδευτικούς μέχρι και ανέργους, φοιτητές και διάφορες άλλες κατηγορίες σε ΚΕΚ και κέντρα πιστοποίησης τύπου ECDL.
Ακούσαμε Υπουργούς Παιδείας να εκφράζουν δημόσια απόψεις ότι η Πληροφορική είναι πάτημα κουμπιών, ότι τα παιδιά τα ξέρουν πια από την ηλικία του Δημοτικού, δείχνοντας έτσι πόσο απέχουν από το αντικείμενο που απαξιώνουν. Δυστυχώς όμως βλέπει κανείς και τους συμβούλους τους να ακολουθούν τον ίδιο δρόμο, χαμένοι μέσα στα συντεχνιακά παιχνίδια και παζάρια.
Περίμενα να δω κάποια επιστημονική τεκμηρίωση όλων αυτών - αντί αυτού βλέπω ένα σχέδιο που και τον ίδιο του το σκοπό "θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών" αυτοαναιρεί, καταργώντας τα μαθήματα Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο.
Γνώμη μου για να μην μακρυγορήσω είναι όλα τα μαθήματα έχουν θέση στο Γενικό Λύκειο. Οι μαθητές χρειάζονται να πάρουν γενική παιδεία. ΠΡέπει επιτέλους ομως να κατανοήσουμε ότι η Πληροφορική είναι ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ στη σύγχρονη εποχή. Οι αιτιολογήσεις πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες - δεν θα σας κουράσω, μια ματιά στους ιστότοπους της ΠΕΚΑΠ (www.pekap.gr) και της ΕΠΕ (www.epe.org.gr) θα σας δώσει άφθονο υλικό και τροφή για σκέψη.
Αν μια χώρα επενδύσει στην παιδεία της, αργά και σταθερά θα δει τα αποτελέσματα αυτά. Δυστυχώς στο συγκεκριμένο σχέδιο με την απουσία της Πληροφορικής, αλλά και την υποβάθμιση των ξένων γλωσσών η ελληνική παιδεία υποβαθμίζεται.
Ζούμε στην Κοινωνία της Πληροφορίας, η οποία μετασχηματίζεται στις προηγμένες χώρες σε Κοινωνία της Γνώσης. Δυστυχώς στην Ελλάδα αυτό ερμηνεύτηκε ως πακτωλός χρημάτων της ΕΕ που διασκορπίστηκαν σε χωρίς αποτέλεσμα εκπαίδευση στις ΤΠΕ διαφόρων κατηγοριών συμπολιτών μας, από τους εκπαιδευτικούς μέχρι και ανέργους, φοιτητές και διάφορες άλλες κατηγορίες σε ΚΕΚ και κέντρα πιστοποίησης τύπου ECDL. Ακούσαμε Υπουργούς Παιδείας να εκφράζουν δημόσια απόψεις ότι η Πληροφορική είναι πάτημα κουμπιών, ότι τα παιδιά τα ξέρουν πια από την ηλικία του Δημοτικού, δείχνοντας έτσι πόσο απέχουν από το αντικείμενο που απαξιώνουν. Δυστυχώς όμως βλέπει κανείς και τους συμβούλους τους να ακολουθούν τον ίδιο δρόμο, χαμένοι μέσα στα συντεχνιακά παιχνίδια και παζάρια. Περίμενα να δω κάποια επιστημονική τεκμηρίωση όλων αυτών - αντί αυτού βλέπω ένα σχέδιο που και τον ίδιο του το σκοπό "θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών" αυτοαναιρεί, καταργώντας τα μαθήματα Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο. Γνώμη μου για να μην μακρυγορήσω είναι όλα τα μαθήματα έχουν θέση στο Γενικό Λύκειο. Οι μαθητές χρειάζονται να πάρουν γενική παιδεία. ΠΡέπει επιτέλους ομως να κατανοήσουμε ότι η Πληροφορική είναι ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ στη σύγχρονη εποχή. Οι αιτιολογήσεις πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες - δεν θα σας κουράσω, μια ματιά στους ιστότοπους της ΠΕΚΑΠ (www.pekap.gr) και της ΕΠΕ (www.epe.org.gr) θα σας δώσει άφθονο υλικό και τροφή για σκέψη. Αν μια χώρα επενδύσει στην παιδεία της, αργά και σταθερά θα δει τα αποτελέσματα αυτά. Δυστυχώς στο συγκεκριμένο σχέδιο με την απουσία της Πληροφορικής, αλλά και την υποβάθμιση των ξένων γλωσσών η ελληνική παιδεία υποβαθμίζεται.