• Σχόλιο του χρήστη 'Α. Δ.' | 19 Αυγούστου 2013, 17:26

    ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΖΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ Αυτό που θα ήθελα ιδιαιτέρως να τονίσω είναι ότι η Αγγλική γλώσσα αποτελεί το βασικό τρόπο επικοινωνίας σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα ανταλλαγής μαθητών όπως Comenius και εν δυνάμει φοιτητών Erasmus αλλά και σε καινοτόμες πρακτικές όπως το e-twinning που μετρά λίγο χρόνο ζωής και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δουλεύουν με άλλα σχολεία της Ευρώπης σε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων τους, της καθημερινότητάς τους, κυρίως στην Αγγλική. Τα προγράμματα αυτά εισήχθησαν με την λογική του "Νέου Ψηφιακού Σχολείου" και επέτρεψαν σε πολλούς μαθητές να δουν μπροστά τους καινούριες προοπτικές και ενδιαφέροντα. Έτυχε φέτος να είμαι σε σχολείο του οποίου οι μαθητές όχι μόνο δεν είχαν ταξιδέψει στο εξωτερικό αλλά πολλοί από αυτούς δεν είχαν φύγει ποτέ από το ίδιο το χωριό τους. Τα προγράμματα αυτά προϋποθέτουν όχι απλά βαθιά γνώση της Αγγλικής αλλά και ικανότητα χειρισμού της γλώσσας εφ' όσον οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε άρθρα που είναι κατά κόρον στην Αγγλική δημοσιευμένα. Επίσης προϋποθέτουν πολύ καλά αναπτυγμένες δεξιότητες επικοινωνίας σε υψηλό επίπεδο ώστε να ανταπεξέλθουν στην προετοιμασία εργασιών στην Αγγλική, στο σχεδιασμό διαφόρων project, στην παρουσίαση και εξήγηση αυτών στην Αγγλική και βέβαια στη χρήση διαφόρων πολυμέσων και στην αξιοποίηση της πληροφορικής για βέλτιστα αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα παιδιά συναναστρέφονται και ανακαλύπτουν την ικανότητά τους να επικοινωνούν σε μία δεύτερη γλώσσα με αρκετούς ανθρώπους που την έχουν μητρική, συνάπτουν σχέσεις εάν δεν δημιουργούν στενές φιλίες, διατηρούν επικοινωνία με άτομα της ηλικίας τους και διευρύνουν το πνεύμα τους, ανοίγουν τους ορίζοντές τους. Η ηθική ικανοποίηση και η περηφάνεια που νιώθουν, το αίσθημα ότι μπορούν να τα καταφέρουν στη ζωή παρά τις αντιξοότητες που υπάρχουν δεν εκφράζεται με λόγια, φαίνεται μόνο στα μάτια τους. Πολλές οικογένειες ένιωσαν χαρά και αναγνώριση προς το σχολείο όταν είδαν τα παιδιά να βγαίνουν από το στενό τους περιβάλλον, το "κέλυφός" τους και να ζουν μοναδικές εμπειρίες που δεν πρόκειται να ξαναζήσουν πολλά από αυτά, με δεδομένες τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες. Επειδή έτυχε να είμαι και υπεύθυνη Project αλλά και σε πρόγραμμα Comenius, γονείς και μαθητές μου αναγνώρισαν ως πρώτη και διαχρονική ανάγκη το μάθημα της Πληροφορικής και των Αγγλικών εφ'όσον η πρώτη επιστήμη είναι απαραίτητη σε οποιοδήποτε τομέα και αντικείμενο σπουδών ή εργασίας ενώ από την άλλη η Αγγλική αποτελεί διεθνή και βασική γλώσσα επικοινωνίας και πολύτιμο εφόδιο για επαγγελματική αποκατάσταση με το πέρας των λυκειακών σπουδών. Για τον λόγο αυτό είναι ζωτική ανάγκη θεωρώ να διατηρηθεί η Αγγλική γλώσσα και η Πληροφορική στο Νέο Λύκειο. Είναι κρίμα να βλέπουμε ανθρώπους με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας να στερούν τους μαθητές από την ενασχόληση με τέτοιου είδους προγράμματα, επειδή αφ'ενός δεν κατέχουν ή καλύτερα δεν θέλουν να αποκτήσουν τέτοιου είδους δεξιότητες και αφ'ετέρου λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος και θέλησης να αρνούνται να ασχολούνται με αυτά θεωρώντας ότι "δεν προσφέρουν τίποτα, δεν έχουν αποτέλεσμα" και ταυτόχρονα να προσπαθούν να ακυρώσουν το έργο του νέου εκπαιδευτικού λέγοντας ότι δε θα βρει αναγνώριση πουθενά, ότι κάποια στιγμή θα βαρεθεί και θα γίνει και αυτός μέρος του συστήματος!!!!!! Τέτοια και άλλα πολλά άκουσα από όσα σχολεία και εάν πέρασα και των 2 βαθμίδων. Το χατήρι όμως δεν τους το έκανα και δε θα με δουν ποτέ έτσι γιατί επέλεξα να κάνω αυτό που αγαπώ και όχι να βολευτώ σε μία θέση στο δημόσιο, κοροϊδεύοντας πρώτα τον εαυτό μου. Δυστυχώς αυτά τα άτομα θα παραμείνουν ανέγγιχτα γιατί τυγχάνει να έχουν οργανική, γιατί η αξιολόγηση δεν έγινε ποτέ και γιατί οι νέοι και σκληρά εργαζόμενοι με όρεξη για δουλειά υποχρεούμαστε να κάνουμε μετάταξη στην Πρωτοβάθμια να μαθαίνουμε Α,Β στα μικρά και ας έχουμε προσόντα σε σχέση με τους παλιούς για τέτοια προγράμματα. Πολλοί από τους μαθητές μου μου λέγανε ότι καμία καθηγήτρια Αγγλικών στο δημόσιο δεν έτυχε να τους μιλάει στα Αγγλικά, ήταν κάτι πρωτόγνωρο σε όσα σχολεία και εάν δίδαξα.